Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: اگر از خداوند چیزی را خواستید و او عنایت نکرد غمگین نباشید چرا که او در منع و تاخیر در استجابت دعاهایتان صلاح شما را می‌خواهد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله محمدعلی ناصری امروز در مسجد کمرزرین اصفهان در ارتباط با داستان پیامبرانی که خواسته‌هایشان را با دعا از خداوند می‌خواستند اظهار داشت: دعا کردن فقط مختص شیعیان نیست و در ادیان گذشته نیز پیامبران در هنگام گرفتاری دعا می‌کردند و مامور دعا بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند در قرآن از پیامبرانی که مامور دعا بوده و خود نیز دعا می‌کردند نام برده است و تقاضای آنها را نیز بیان کرده ‌است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایات قرآنی بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای فرزند خود اسماعیل دعا کرد و دعای او نیز مستجاب شد و حضرت زکریا(ع) نیز با دعا از خداوند طلب فرزند کرد.

وی ادامه داد: در آیه 83 سوره انبیا، حضرت موسی(ع) دعا کرد و حضرت ایوب(ع) هم در گرفتاری‌هایش دعا کرد و خداوند هم همه‌چیزش را به او بازگرداند.

ناصری با اشاره به هدف خداوند از بیان داستان پیامبران در قرآن تصریح کرد: مقصود از این داستان‌ها این است که با دعا از خداوند حاجت‌هایمان را تقاضا و طلب کنیم.

وی در ارتباط با دعاهایی که به استجابت نمی‌رسند اظهار داشت: اگر از خداوند چیزی را خواستید و او عنایت نکرد غمگین نباشید چرا که او در منع و تاخیر در استجابت دعاهایتان صلاح شما را می‌خواهد.

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان/بسترهای عروج انسان در ماه رمضاناصفهان| گفتاری از آیت‌الله ناصری؛ حق شیعیان بر ائمه اطهار(ع) چگونه باید اجابت شودگفتاری از آیت‌الله ‌ناصری؛ امام زمان(عج) چه حقوقی بر گردن ما دارند؟

استاد اخلاق حوزه علمیه اینگونه ادامه داد: در روایات آمده است که اگر خداوند مصلحت دانست و دعایی را اجابت نکرد، آن را نگه داشته و در روز قیامت چند برابرش را به انسان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خواستار آنچه ممکن است از خداوند باشید، گفت: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند که بهترین عبادات دعا است؛ پس آنچه درخور فهمتان است را از خداوند بخواهید تا به شما عنایت کند.

ناصری با اشاره به شرایط اجابت دعا عنوان کرد: در روایت است که رمز استجابت دعا، خواندن صلوات در ابتدا و انتهای دعا است؛ خداوند کریم صلوات بر پیامبر(ص) را اجابت می‌کند و محال است که ابتدا و انتها‌ی دعا را بپذیرد و وسط آن را استجابت نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر آنچه هست در دعا است و از دعا کردن و زمان و شرایط آن نگذرید؛ همه ما گرفتار اعمال خود ‌هستیم؛ پس دعا کنیم و ارتباطمان را با خدای خود بیشتر کنیم تا اصلاح شویم.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد

امام جمعه یزد با اینکه کارهای فرهنگی نباید منحصر به چند منطقه باشد، گفت: باید در تمام نقاط شهر کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای شورای شهر یزد با تبریک سال جدید و تقدیر از تلاش‌های شهرداری و اعضای شورای شهر یزد اظهار کرد: اینکه مردم می‌بینند مسئولان در حال انجام کار هستند، امیدوار می‌شوند و این جای خرسندی است و تفاوت است بین مسئولی که کاری انجام نمی‌دهد و برای مردم دلسوزی ندارد با مسئولی که دغدغه خدمت دارد اما برخی موانع باعث می‌شود نتواند کار خود را به درستی به سرانجام برساند.

وی عنوان کرد: اغلب مسئولان ما دغدغه کار و خدمت دارند، بنابراین باید به آنها کمک کرد، زیرا قصد و نیت آنها کار برای اسلام و نظام اسلامی است.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه هدف باید خدایی باشد، افزود: عده‌ای درگیر هوای نفس می‌شوند و کارشکنی می‌کنند اما باید بدانند که این کارشکنی به ضرر اسلام و نظام و انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: همه باید نیت خدمت به مردم داشته باشیم و بدانیم که هر کاری انجام دهیم، خدا شاهد آن است و خدا از نیات همه ما آگاه است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر یزد بیان کرد: برای رضای خدا کار کنید و گره از کار مردم باز کنید و برای خدمت‌رسانی از رحمانیت خدا الگو بگیرید و کار را برای همه انجام دهید و دستگیر همه باشید.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه کار برای رضای خدا سرلوحه کار همه باشد، افزود: هر کاری که برای خدا باشد، حتی اگر کوچک باشد، انسان را نجات خواهد داد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انجام شده توسط مجموعه شهرداری اظهار کرد: کار و هزینه کردن در راه دین و فرهنگ از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: برای تقویت دین هر چه بیشتر برنامه‌ریزی و کار انجام شود، مشکلات جامعه کمتر خواهد شد، زیرا شهروند متعهد، حرکت در مسیر پیشرفت را تسهیل می‌کند.

آیت‌الله ناصری همچنین بر لزوم ساخت پارک بانوان، ساماندهی ترافیک شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی، فرهنگ‌سازی برای استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی و تک سرنشین و برنامه‌ریزی برای حل مشکل ترافیک شهر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی نباید منحصر به چند منطقه نباشد، افزود: باید در تمام نقاط شهر کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

به گزارش ایمنا، در این دیدار شهردار و هر یک از اعضای شورای شهر یزد نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در شهرداری و شورا پرداختند.

کد خبر 739907

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با فریاد رسا «مرگ بر آمریکا» را اعلام می‌کند
  • کدام دعا به اجابت می رسد؟
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • جشن ۲۰ هزار نفری روزه اولی‌ها در اصفهان + فیلم
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • سید محمد خاتمی: چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانی دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از «زهرا شجاعی» ندیدم و نشنیدم
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • رمضان را دریاب