Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@16:34:04 GMT

تورم ۱۱۱.۴ درصدی کالاهای وارداتی در سال ۹۷ + جدول

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۹۰۳

تورم ۱۱۱.۴ درصدی کالاهای وارداتی در سال ۹۷ + جدول

بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم ریالی کالاهای وارداتی در سال گذشته ۱۱۱.۴ درصد شد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار در تازه ترین گزارش خود در خصوص تورم اعلام کرد: شاخص قیمت کالاهای وارداتی (ریالی، ١ =١٣٩ ) در سال­ ١٣٩٧ برابر با ١ ٢٩, است که نسبت سال قبل، ١١١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤ درصد افزایش داشته است

در نظام آمارهای قیمت، کالاهای وارداتی برای مقاصد متعددی به کار گرفته می‌شوند. شاخص قیمت کالاهای وارداتی، ‌روند تغییرات قیمت محصولات عرضه شده از خارج به داخل کشور را طی دوره زمانی مشخص نشان می‌دهد. با توجه به اینکه قیمت کالاهای وارداتی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر میزان مبادلات خارجی کشورها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله می‌باشد، تغییرات آن­ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طرح شاخص قیمت کالاهای وارداتی از کلیه کدهای تعرفه وارداتی کشور در سال ١٣٩ (سال پایه) استفاده می­ شود. روش جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از آمارهای ثبتی گمرک جمهوری اسلامی ایران (ارزش به صورت ریالی و دلاری، کشور مبدا و مقصد، نحوه حمل و نقل و نرخ ارز) صورت گرفته است. طبقه بندی مورد استفاده سیستم طبقه بندی نظام هماهنگ شده توصیف و کدگذاری (HS) می‌باشد. نتایج حاصل از این طرح در سطح کل کشور و برای تمامی ٢ گروه‌ اصلی طبقه‌بندی HS قابل انتشار است.

لازم است ذکر شود که برای محاسبه شاخص­ سال ١٣٩٧ از داده­های مقدماتی گمرک استفاده شده و لذا نتایج اعلام شده به صورت مقدماتی می­باشد و استفاده از آنها بایستی با ملاحظه انجام شود.   شایان ذکر است که پس از اینکه گمرک جمهوری اسلامی داده های قطعی سال ١٣٩٧ را استخراج و ارائه نمود، شاخص واردات نیز از سوی مرکز آمار بازنگری شده و ارقام واقعی شاخص مربوط به این دوره دوباره به صورت قطعی منتشر خواهد شد.

شاخص قیمت کل و گروه های اصلی کالاهای وارداتی در جدول زیر قابل مشاهده است.

شاخص قیمت کالاهای وارداتی (ریالی، ١ =١٣٩ ) در سال­ ١٣٩٧ برابر با ١ ٢٩, است که نسبت سال قبل، ١١١.٤ درصد افزایش داشته است
شاخص قیمت کالاهای وارداتی (دلاری، ١ =١٣٩ ) در سال ١٣٩٧ برابر با ٢٧٢,٩ است که نسبت به سال قبل، ١٥.٩ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تورم اقتصادی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تورم اقتصادی ایران تورم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران

ماموت خودرو پس از واردات خودرو‌های زیرشاخه اقتصادی فولکس واگن موسوم به جتا، اکنون تصمیم گرفته است خودرو‌های برند اصلی فولکس واگن را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. جدیدترین محصول وارداتی ماموت خودرو برای بازار ایران، فولکس واگن تی راک است که یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، ماموت خودرو علاوه بر فولکس واگن تی راک، محصولی دیگر از برند آلمانی را نیز به بازار ایران خواهد آورد که خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن ID.۴ است. هر دو نسخه وارداتی فولکس واگن برای بازار ایران، در کارخانه مشترک این شرکت با فاو در چین به تولید می‌رسند.

نسخه‌های وارداتی فولکس واگن تی راک به بازار ایران، مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر انحصاری فولکس واگن هستند که با پسوند TSI شناخته می‌شود. این پیشرانه حداکثر ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه آلمانی معروف به DSG نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. فولکس واگن T-Roc یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و با شتاب صفر تا صد رسمی ۹.۴ ثانیه، خودرویی چابک در رده خودش به‌حساب می‌آید.

قیمت و امکانات فولکس واگن تی راک

فولکس واگن T-Roc یک کراس‌اوور جمع‌وجور و خوش‌قیمت در بازار جهانی به‌حساب می‌آید، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تجهیزات رفاهی متعددی روی این خودرو نصب شوند. براساس اعلام ماموت خودرو، نسخه‌های وارداتی تی راک به این تجهیزات مجهز خواهند بود: شش کیسه هوا، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، دنده پشت فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ‌ها، درِ صندوق‌عقب برقی، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی بیتس، سنسور نور، سنسور باران، شارژر بیسیم تلفن همراه، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط‌خوان و اتوپارک.

خودرو‌های آلمانی حتی اگر کوچک باشند، در کشور ما با قیمت گزافی به فروش خواهند رسید. قیمت فولکس واگن T-Roc نیز در محدوده ۲.۵ الی ۳ میلیارد تومان قرار می‌گیرد. با این قیمت می‌توان گفت که کراس‌اوور جمع‌وجور فولکس واگن، رقیبی برای خودرو‌های هم‌رده از برند لکسوس و تویوتا با مدل ۲۰۱۸ و پیش از آن در بازار ایران خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • تورم بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲