Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@18:39:29 GMT

گوگل هوآوی را به خواست ترامپ تحریم خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۰۵۰

گوگل هوآوی را به خواست ترامپ تحریم خواهد کرد

یکی از بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان و ارائه دهنده تجهیزات اصلی شبکه 5G، به علت نقض قوانین تحریم ها علیه ایران مورد خشم آمریکا قرار گرفته است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر سر  Huawei هم کشیده شد، بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان و ارائه دهنده تجهیزات اصلی شبکه 5G، به علت نقض قوانین تحریم ها علیه ایران مورد خشم آمریکا قرار گرفته است، موسسات گوگل، اینتل، Broadcom، Xilinx،  Qualcomm و غیره ، به دنبال دستور کار اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده، با شرکت چینی ناسازگار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بدان معنی است که هر گوشی هوشمند آینده هواوی، بدون خدمات گوگل یا هر نوع سخت افزار شبکه ای عرضه خواهد شد.

گوگل در توییتر نیز موارد فوق را تایید کرده است

اگرچه Huawei در حال حاضر چیپ های گل سرسبد خود مانند Kirin 980 با مودم Balong 5000 را برای اتصال 5G تولید می کند، اما این شرکت به شدت به تجهیزات ایالات متحده برای دستگاه های ارزان تر خود متصل است که قطعات حامل این شرکت را به سمت نقطه دوم خود در بازار گوشی های هوشمند منتقل کند. به گفته یکی از تحلیل گران، که توسط بلومبرگ نقل شده، Huawei "به شدت وابسته به محصولات ایالات متحده است و بدون عرضه اجزای اصلی ایالات متحده فلج خواهد شد."

تولیدکنندگان دیگر مانند اینتل تراشه های سروری را ارائه میدهند، Xilinx چیپهای قابل برنامه ریزی را برای شبکه ها به فروش میرساند و Broadcom یک منبع برای تعویض تراشه ها است، همه آنها برای هوآوی برای حفظ اکوسیستم و زیر ساخت شناورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اکنون سوال اینجاست که آیا هواوی بدون کمک ایالات متحده توانایی ادامه فعالیت خود را دارد یا خیر؟!  

تعلیق کسب و کار می تواند به این معنا باشد که هوآوی ممکن است، بدون برنامه های ضروری گوگل مانند نقشه ها، تقویم، جیمیل، کروم و مهمتر از همه Google Play،  شروع به راه اندازی دستگاه های خود در سطح جهانی کرده و همانند آنها در چین ظاهر شود و یکی از اهداف آنان تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند در سال 2021 است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تحریم دونالد ترامپ گوگل هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن بی‌بی را مهار می‌کند؟

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت در تلاش است که اسرائیل را از انتقام گیری علیه تهران دور کند.

به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ادعا کرد نیرو‌های آمریکایی به اسرائیل کمک کردند پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده ایران را در روز شنبه رهگیری کند، اما به نظر می‌رسد او در تلاش است که متحد اصلی آمریکا را از انتقام گیری علیه تهران دور کند.

پاسخ دیپلماتیک

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن افزود که روز یکشنبه رهبران گروه ۷ را برای هماهنگی پاسخ دیپلماتیک به تهران گرد هم می‌آورد و این نشانه دیگری است که او در تلاش است از تشدید تنش نظامی بیشتر که می‌تواند موجب شعله‌ور شدن درگیری گسترده‌تری در خاورمیانه باشد، جلوگیری کند.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که پس از تنش اخیر در روابط بر سر جنگ اسرائیل در غزه، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته است تا بر حمایت «آهنین» واشنگتن از اسرائیل تاکید کند.

بایدن گفت که در روز‌های اخیر با آشکار شدن تهدید احتمالی پس از حمله اسرائیل به ایرانیان در دمشق، به هواپیما‌های نظامی آمریکا و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک دستور داده در خاورمیانه مستقر شوند.

بایدن گفت که روز یکشنبه «با رهبران گروه هفت برای هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک واحد به حمله گستاخانه ایران تشکیل جلسه خواهد داد.»

در میان ترس از کشیده شدن واشنگتن به یک جنگ دیگر در خاورمیانه، اظهارات بایدن حاکی از اقدام متعادل کننده ایالات متحده بین حمایت از متحد خود و تمایل به کاهش تنش بود.

این نگرانی‌ها از زمان حمله اسرائیل در ۱ آوریل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، افزایش یافت.

پس از انجام عملیات پهپادی و موشکی، تهران روز یکشنبه به ایالات متحده هشدار داد که از درگیری جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل «دوری» کند.

تنش زدایی

در این شرایط، رسانه‌های آمریکایی ادعا کردن که بایدن به دنبال تنش زدایی است. خبرگزاری آکسیوس گفت بایدن به نتانیاهواطلاع داده است که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی، او به طور خصوصی به دیگران ابراز نگرانی کرده است که نتانیاهو در تلاش است ایالات متحده را به یک درگیری گسترده‌تر بکشاند.

اوایل روز شنبه، بایدن سفر آخر هفته خود را به سواحل دلاور کوتاه کرد و برای یک نشست اضطراری در کاخ سفید با مقامات ارشد امنیت ملی خود به واشنگتن بازگشت.

او تصویری از جلسه در اتاق وضعیت کاخ سفید با مقاماتی از جمله لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و بیل برنز مدیر سیا منتشر کرد.

نحوه مدیریت بایدن در مناقشه خاورمیانه نیز در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، رقیب بایدن در انتخابات نوامبر، گفت که رئیس جمهور فعلی دموکرات «ضعف» به نظر می‌رسد.

ترامپ گفت: «خدا قوم اسرائیل را برکت دهد. آن‌ها در حال حاضر مورد حمله قرار گرفته‌اند. این به این دلیل است که ما ضعف بزرگی نشان می‌دهیم.»

دیگر خبرها

  • اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند
  • فارن پالیسی: بنیامین نتانیاهو از جنگ تغذیه می کند / آیا همه کشتار و قحطی در غزه را فراموش کردند؟/ اسرائیل به ترور بی هزینه مقام های نظامی ایران عادت کرده بود/ اسرائیل بدون هماهنگی با امریکا به ایران حمله نمی کند
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • گوشی پیکسل ۹ احتمالاً سیستم ارتباط ماهواره‌ای و مودم جدید خواهد داشت
  • بایدن بی‌بی را مهار می‌کند؟
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود