Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش در خصوص شکایت یکی از اولیا دانش آموزان شهرستان رامیان اعلام کرد: پرونده شکایت این خانواده برای رسیدگی فوری مستقیما به مراجع ذی‌صلاح ارسال‌ شده است.

به گزارش روز دوشنبه معاونت رسانه و ارتباطات آموزش ‌و پرورش، با توجه به مسائل مطرح‌شده در ارتباط با شکایت یکی از اولیا دانش‌آموزان در یکی از روستاهای شهرستان رامیان (استان گلستان)، به منظور تنویر افکار عمومی در اطلاعیه‌ای این موضوع تشریح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه آمده است: اواخر هفته گذشته خانواده یکی از دانش‌آموزان پایه اول شکایتی را با ادعای آزار و اذیت دخترشان توسط معلم وی مطرح کرد. به‌ محض وصول شکایت این خانواده موضوع با حساسیت و دقت فراوان در دستور کار قرار گرفت و در اولین گام، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان رامیان نسبت به معرفی فرد جایگزین به‌ جای معلم موردنظر اقدام کرد و با توجه به اینکه معلم مذکور بازنشسته بود، لذا پرونده شکایت، برای رسیدگی فوری، مستقیما به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.
اطلاعیه آورده است: این معلم حدودا 60 ساله، بازنشسته آموزش ‌و پرورش است که طبق بخشنامه 710/15 مشغول به کار بود و در زمان بررسی به ‌کارگیری، هیچ نکته منفی در پرونده وی نبوده لذا آن زمان منعی در فعالیت فرد وجود نداشته است.
این اطلاعیه می افزاید: با این‌ وجود، آموزش ‌و پرورش شهرستان رامیان، به‌ محض دریافت شکایتی از یک خانواده، بلافاصله مجوز تدریس معلم را لغو و یک معلم خانم را جایگزین می‌کند و هم‌زمان به دلیل احترام به دغدغه اولیای این دانش آموز، با استفاده از تمام ظرفیت قانونی، خود را مقید به پیگیری جدی موضوع می داند و به دلیل حساسیت‌های اجتماعی، از مراجع ذیصلاح رسیدگی فوری شکایت مطرح‌شده را مطالبه کرد.
در اطلاعیه اشاره شده است: چند روز قبل، انتشار نادرست این خبر در فضای مجازی که با شیطنت‌هایی مبتنی بر مسائل مذهبی و قومیتی همراه بود، موجب تحریک افکار عمومی شهروندان رامیانی و اعتراض برخی افراد مقابل دادگستری این شهرستان شد که البته با همکاری مردم و مشاهده جدیت مسئولان دستگاه‌های مختلف در پیگیری موضوع، فضا آرام شد.
این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: برخی ادعاها که در فضای مجازی منتشر شده است؛ موضوع شکایت این خانواده نبوده بلکه آنان نسبت به رفتار خارج از عرف شاکی هستند که در حال پیگیری است به همین علت لازم به ذکر است ادعاهای برخی سایت‌ها می‌تواند زمینه پیگیری حقوقی برای خانواده و یا معلم مورد شکایت را فراهم کند.
این اطلاعیه می افزاید: آموزش ‌و پرورش شهرستان رامیان پس از رسیدگی شکایت و صدور رای در مراجع ذیصلاح اقدام به اتخاذ تصمیم لازم در راستای صدور رای خواهد کرد و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، بنابراین انتظار می‌رود تا حصول نتیجه و اعلام رسمی، خانواده ها به شایعات توجه نکنند و منتظر اعلام رسمی نتیجه رسیدگی به این پرونده باشند.
دانام**1883** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش راميان اطلاعيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند