Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@07:42:32 GMT

️آرامش و موفقیت دورترین فاصله از تیم ملی تکواندو

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۵۸۲

️آرامش و موفقیت دورترین فاصله از تیم ملی تکواندو

ناکامی های تیم ملی تکواندو ایران پس از المپیک ریو در میدان بزرگ مسابقات قهرمانی جهان منچستر نیز ادامه یافت و تیم ملی ایران بدون مدال طلا و نتیجه ای ناامید کننده و ضعیف این مسابقات را به پایان رساند.

به گزارش "ورزش سه"، این رشته محبوب و مدال آور کشورمان در حال حاضر آرامش و موفقیت را در دورترین و دست نیافتنی ترین فاصله ها از خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از ناکامی در المپیک ریو فدراسیون تکواندو دست به تغییرات گسترده و نسنجیده ای زد.تعدادی از مربیان را انتخاب کرد و برخی از ملی پوشان را کنار گذاشت اما این راهکارهای نادرست بلاهایی بود که به بدنه ی تیم ملی وارد شد و نتایج اینچنین ضعیف را به بار آورد و سرانجام خوبی را در پی نداشت. اما در حال حاضر هم شرایط تیم ملی بسیار سخت است و هم اینکه فشار بسیار زیادی بر روی تیم ملی وجود دارد و به نظر می رسد تنها راه فرار از این موضوع اتحاد همفکری و انسجام خانواده تکواندو است.

 

اگر  نگاهی اجمالی به تیم ملی تکواندو در اعصار گذشته بیاندازیم متوجه این موضوع مهم خواهیم شد که تیم ملی تکواندو ایران در آن زمان به دور از حواشی با صلابت و قدرت و اتحاد و انسجام کامل به تمرینات می پرداخت و همچنین با علم به روز دنیا هماهنگی کامل داشت. همانطور که روز به روز حریفان در اقصی نقاط جهان در حال پیشرفت و به روز شدن بودند تیم ملی ایران نیز پا به پای علم و تمرینات به روز دنیا پیشروی میکرد و بدیهی بود در مسابقات بین المللی بهترین نتایج را کسب می نمود. اما در حال حاضر مربیان ما نفرات انتخابی تیم ملی را که بایستی شایسته ترین افراد باشند و نیز از دل لیگ تکواندو انتخاب شوند گزینش نکرده و روی کاغذ و بدون توجه به پیشرفت دنیا این نفرات را مدعی اصلی قهرمانی دانستند. برخی مربیان در این اندیشه بودند که تیم ملی ایران باید با همان فرم قبلی باقی بماند و نیاز به تمرینات پیشرفته و متنوع تر نمی باشد واین چنین تفکرهای از سوی مربیان باعث اینگونه نتایج شد.

 

یکی دیگر از دلایل ناکامی تیم ملی ایران گزینش سرمربیگری تیم ملی می باشد که متاسفانه در ایران هیچ ثباتی ندارد و ۸۰ درصد سلیقه ای می باشد. سرمربیگری تیم ملی در همه جای دنیا کار بسیار سختی است و نمیتوان یک مربی بدون تجربه و رزومه را در این پست قرار داد.
ملاک انتخاب سرمربی تیم بایستی بر اساس تجربیات و رزومه در خور شان سطح ملی باشد.

 

عامل مهم دیگر ناکامی تیم ملی تکواندو ایران اعضای شورای فنی می باشد که صد البته این شورا به شورای فرمایشی تبدیل شده است و ۸۰ درصد اعضای شورای فنی غیر فنی هستند و از قهرمانان و خاک خورده های تکواندو انتخاب نشده اند و هیچ کارنامه و سررشته ای از تکواندو ندارند. این شورای فنی با تصمیم نهایی رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب میشود و مستقلا نمی تواند تصمیم بگیرد.

 

در پایان به نظر میرسد با پایان یافتن مسابقات جهانی منچستر و نزدیک شدن به المپیک توکیو عیار اصلی تیم ملی تکواندو در جهان و همچنین نفرات اصلی و تعیین کننده و تصمیم گیرندگان تکواندو مشخص شده است. اینکه در ۲۲ سال اخیر به معنای واقعی این نتیجه دور از ذهن برای تکواندو رقم خورده است.

 

بهرحال هم اکنون وقت آن رسیده است برای برون رفت از وضعیت نابسامان موجود  بایستی دست کاسبان و سودجویان را از بدنه اصلی فدراسیون تکواندو کوتاه کرد و اتحاد و انسجام را به تکواندو برگردانیم. همچنین رئیس فدراسیون تکواندو بایستی منتقدان واقعی و دلسوز خود را دعوت به همنشینی و گفتگو و مشورت کنند و نظرات و پیشنهادات و مشورتهای قهرمانان و زحمتکشان تکواندو را در جهت پیشبرد و پیشرفت تکواندو استفاده کند. در این صورت میتوان به تغییر شرایط امیدوار بود و آرامش و موفقیت را به این رشته محبوب و مدال آور و المپیکی باز گردانیم.

 

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم

جوسپ بورل این مطلب را در جمع خبرنگاران مستقر در بروکسل مطرح کرد و سپس توضیحاتی را درباره نشست امروز که پیرامون تحولات اخیر خاورمیانه تشکیل شد، مطرح کرد.

وی بدون اشاره به اینکه اقدام نظامی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفت، پاسخ ایران را یک اقدام «بی‌سابقه» و تشدید «چشمگیر» تنش‌ها توصیف کرد که از سوی اعضای شورا محکوم شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تعهد کشور‌های این بلوک به امنیت رژیم صهیونیستی افزود که اعضا بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها و دعوت همه طرف‌ها به خویشتن‌داری تاکید کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد 
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴
  • بورل: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم
  • بانوی داوری تکواندو ایران در پارالمپیک پاریس قضاوت می‌کند
  • حضور اولین داور بانوی تکواندوی ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • داور زن تکواندو برای قضاوت در پارالمپیک به پاریس دعوت شد
  • دومین شکست اسرائیل؛ ناکامی در دیپلماسی بعد از باخت در میدان