Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@04:26:33 GMT

بخشش اضافه خدمت در کار نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۷۹۷

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شد که عده‌ای نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت باشند؛ لذا تأکید می‌کنم که غایبان منتظر بخشش نباشند.

به گزارش مهر، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص بخشش غیبت از سربازی اظهار داشت: در بحث بخشش غایبان سربازی رویه تفاوت کرده و هم اکنون این موضوع به فرماندهان تفویض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند باید به خدمت رفته و چنانچه در حین خدمت از خود حسن انجام وظیفه و اخلاق نشان دهند فرماندهان می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت آنها را ببخشند.

وی در خصوص اینکه چرا اضافه خدمت به صورت کلی بخشیده نمی‌شود، گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شده که عده‌ای نسبت به اجرا و تمکین به قانون بی‌تفاوت باشند و قضیه اینگونه تلقی شود که حتماً بخششی در کار است و به موقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نکنند؛ به عبارتی دیگر بخشش‌ها باعث شده که بی‌قانونی به وجود آید و لطف مکرر به عنوان حق مسلم تلقی شود؛ لذا بخشش اضافه خدمت به صورت کلی انجام نخواهد شد.

سردار کمالی افزود: باید تفاوتی بین کسی که به قانون احترام گذاشته و به موقع خود را معرفی کرده با کسی که تخلف قانونی دارد لحاظ شود و این عادلانه است.

وی به جوانانی که دارای غیبت از خدمت سربازی هستند تاکید کرد که منتظر بخشش نباشند و خود را معرفی کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که متأسفانه هر ساله تعدادی از مشمولان فکر می‌کنند که بخشش در کار است و از اجرای قانون تمکین نکرده و به خدمت نمی‌روند تصریح کرد: ممنوعیت خروج از کشور، ادامه تحصیل، استخدام، کار در شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، ثبت و تأسیس شرکت و همچنین ممنوعیت دریافت هرگونه وام و تسهیلات دولتی از جمله محرومیت‌های ناشی از غیبت سربازی است.

سردار کمالی اعلام کرد: نیروی انتظامی می‌تواند طبق قانون، سربازان غایبی را که در مغازه‌ها و شرکت‌ها فعالیت دارند، شناسایی کرده و به مراجع قانونی معرفی کند؛ همچنین شرکت‌هایی که سربازان غایب را به کار گیرند جریمه شده و برای بار اول هزینه یک سرباز یعنی ۱۰ میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر باید هزینه ۳ سرباز یعنی ۳۰ میلیون تومان را به عنوان جریمه به حساب خزانه واریز کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اضافه خدمت بخشش سردار کمالی جان بولتون حسین طائب بغداد پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام نشست فوق العاده اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • خالکوبی جالب یک سرباز در رژه ارتش | عکس
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور