Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منیر اصلانی پور، مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، در آیین گشایش بیست و هفتمین کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان در شهر نوش آباد، گفت:

این کانون با هدف توسعه فرهنگی در مناطق محروم و بهره‌مندی کودکان از آموزش‌های غیررسمی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، افزود: این کانون توانسته به ۴۱ شهر و روستا در مناطق محروم کشور یک هزار و ۱۸۲ جلد کتاب هدیه بدهد و این مهم امکان پذیر نبود، مگر با یاری و همراهی دوستان و همراهان کانون توسعه فرهنگی کودکان که با خرید و اهدای کتاب ما را حمایت کردند.

به گفته وی، تجهیزکتابخانه برای کودکان ساکن در روستا‌های مرزی و مناطق عشایری، یک فعالیت اساسی و بنیادی برای ساختن آینده با کیفیت و شهروندان متعهد، مسوولیت پذیر، آگاه و پاسخگو است.

مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، با تاکید بر اینکه جامعه انسانی زمانی از تنش‌های درونی و نگرانی‌ها نجات می‌یابد که مطالعه و آگاهی توسعه پیدا کند گفت: توسعه و ترویج کتاب خواندن منجر به تغییر نگرش به زندگی می‌شود.

اصلانی پور، توسعه فرهنگی را در گرو پذیرش تفاوت‌ها و تنوع‌های فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه‌ها بستری برای شناخت متقابل و تعامل فرهنگی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: کتابخانه فقط محلی برای کتاب‌خوانی نیست، بلکه محلی است برای دور هم جمع شدن، گفتگو و شناخت بهتر خود و جامعه، یافتن راه حل‌های خلاقانه برای رفع مشکلات و محلی برای رشد خلاقیت‌ها است.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: فعالیت کتابخانه ها، در دنیای مدرن، محدود به خواندن کتاب نیست، بلکه مولفه‌هایی مثل حقوق کودک، ارتباط سالم، شناخت مراحل رشد، تقویت ارتباط فکری، سلامت بنیان خانواده، خواندن جمعی، تمرین مشارکت و پذیرش دیگری و ... را در بر می‌گیرد.

اصلانی پور، اظهارداشت: یکی از اهداف کانون توسعه فرهنگی کودکان این است که در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، شناخت کتاب خوب، آموزش‌های مربوط به کتابخوانی و کتابداری و فعالیت‌های کتابخانه‌ای را در اختیار همه قرار دهد.

شایان ذکر است: بیست و هفتمین کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان با اعتبار معادل ۲۰۰ میلیون ریال در شهر تاریخی نوش آباد با حضور مسوولان اجرایی راه اندازی شد.

انتهای پیام/م

  راه اندازی  کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان در شهر نوش آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در اقدام خیرخواهانه خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری، ۵۰۰ جلد کتاب باارزش از کتابخانه شخصی آن را به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر دارای 79 باب کتابخانه عمومی است، اظهار داشت: این کتابخانه‌های عمومی به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی از اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‌های عمومی بوشهر خبر داد و بیان کرد: خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اضافه کرد: این خانواده بیش از 500 نسخه کتاب با ارزش را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرده است.

راهب، ترویج کتابخوانی را در همه سطوح را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب‌محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود.

افسانه دارابی، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر هم با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، تصریح کرد: طی مراسمی به‌زودی، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آیین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود