Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@17:41:23 GMT

رزرو کالا، شیوه جدید کلاهبرداری سایت های مجازی فروش کالا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۸۱۳

رزرو کالا، شیوه جدید کلاهبرداری سایت های مجازی فروش کالا

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: مردم در خرید از سایت های مجازی فروش کالا دقت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، سرهنگ محمد اقبالی روز دوشنبه گفت: با توجه به گسترش سایت‌ های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و ... برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست دوم، افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: بر این اساس متقاضیان خرید کالا باید از سایت‌ هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز و در خصوص اصالت و کیفیت کالا تحقیق کنند.
 
اقبالی اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی عده‌ ای فرصت طلب در شبکه‌ های اجتماعی و برخی سایت‌ ها اقدام به درج آگهی‌ های کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می‌ کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت‌ های متخلف را شناسایی و برخورد قانونی خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌ های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌ کنند.
 
رئیس پلیس فتا استان البرز به نمونه‌ ای از کلاهبرداری این سایت‌ ها اشاره کرد و گفت: سوء استفاده کنندگان در نقش فروشنده ظاهر شده و پس از تماس خریداران برای خرید کالا، آنان را اغفال و درخواست واریز مبلغی به جهت رزرو کردن کالای مورد نظر می‌کند و در ادامه علاوه بر اینکه هیچ گونه کالایی رد و بدل نمی‌ شود حتی فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس‌های فرد خریدار نیز نیست.
 
این مسئول افزود:  در روش دیگر کلاهبرداران در نقش خریدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده برای واریز مبلغ کالا درخواست اطلاعات کارت بانکی فروشنده (رمز دوم،   cvv 2   و تاریخ انقضای کارت) را می‌کند و در ادامه پس از دریافت تمام اطلاعات، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب فرد مورد نظر می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: مردم هنگام انجام معامله در صورت امکان از دریافت چک‌ های تضمینی، رمزدار و ... خودداری کرده و یا اینکه قبل از انجام معامله چک‌ های فوق را از بانک‌ های مربوطه استعلام و از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.
 

رئیس پلیس فتا استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع دهند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم

 از اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی در هفتمین روز از شروع سال جدید و در دهمین قرارگاه نوروزی با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان داشت: باید از برکات و لحظات ماه مبارک رمضان در جهت تهذیب روح و انجام خدمت مضاعف به مردم استفاده کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قرارگاه باید جنبه راهبری و ستادی خود را تقویت و در راستای ماموریت‌های محوله و تعریف شده استان‌های مختلف را راهبری و مدیریت کند، بیان داشت: باید تلاش کنیم که در راستای تحقق شعار سال در بعد ایجابی به گونه‌ای اقدام کنیم که احساس امنیت در فعالان اقتصادی تقویت و باورپذیر باشد و در مقابل در بعد سلبی امنیت و امنیت روانی را از مفسدان و مجرمان اقتصادی سلب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: باید امنیت و احساس امنیت را از قاچاقچیان کالا سلب کنیم و اجازه ندهیم که این مجرمان به راحتی امنیت اقتصادی مردم را با چالش روبرو کنند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه مجرمان همواره تلاش دارند که به طرق مختلف قانون را دور بزنند و به اصطلاح دم به تله ندهند، خاطر نشان کرد: باید در حوزه مقابله و مبارزه با مجرمان و مفسدان اقتصادی حرکتی شتابان و رو به جلو داشته باشیم و ابتکار عمل را از آنان سلب کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه از فرصت‌های مسئولیت خود در مسیر خدمت هر چه بیشتر به مردم نهایت استفاده را ببرید، گفت:پلیس امنیت اقتصادی در حقیقت از ارکان اساسی و اصلی تامین امنیت اقتصادی کشور است که باید همه تلاش و توان خود را برای تحقق شعار سال «رشد تولید با مشارکت مردم» بکار ببندد و بطور حتم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود می‌توان گام‌های اساسی و تاثیر گذاری در این راستا برداشت.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سال گذشته اقدامات مهم و اثر گذاری را داشته است، افزود: در سال جاری باید با قدرت و با شتاب مضاعف ماموریت‌ها و راهبرد‌های تعیین شده را در راستای تحقق شعار سال بکار ببندیم و تلاش کنیم که سهم خود را در این مهم ایفا کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید براشراف اطلاعات و لزوم بهره گیری از ظرفیت عظیم مردم در مقابله همه جانبه با مجرمان و مفسدان اقتصادی افزود: سال جدید برای پلیس امنیت اقتصادی، سال ایجاد نظم و امنیت در فضای تجاری و اقتصادی کشور و سال جهش برخورد با مفسدان و مجرمان اقتصادی است و با همت و جهاد و تلاش شبانه روزی و مضاعف به این مهم جامه عمل خواهیم پوشاند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم
  • پلیس : مردم هنگام خرید خودشان رمز کارت را وارد کنند
  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • استقبال مردم کردستان از مرحله دوم طرح فجرانه
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد
  • زورگیری با شیوه دعوت به مهمانی