Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@14:15:37 GMT

بازار کفش ایرانی در تلاطم نرخ بالای ارز

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۹۲۲

در حالی که امسال همه منتظر اقدام جدی برای رونق تولید و حمایت از تولید ملی هستند، یکی از فعالان اتحادیه چرم و لوازم کفش از گرفتاری بازار کفش ایرانی در تلاطم نرخ بالای ارز گلایه می‌کند.به گزارش بلاغ،شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، سؤالی درباره «حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟» مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «از مسؤولان بپرسید حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟ چقدر در تیم اقتصادی دولت در سمنان به این امر توجه شده؟»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

سعید حیاتی، از فعالان اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: نوسان نرخ دلار و ارز، بازار را تحت تأثیر خود قرار داده و رکود هنوز در بازار حکم‌فرماست.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در حالت شوک قرار دارند، تصریح کرد: عدم کنترل بازار ارز توسط مسؤولان، تولیدکننده را در بلاتکلیفی قرار داده است.

این تولیدکننده با تأکید بر اینکه مواد اولیه در ارتباط مستقیم با قیمت دلار قرار دارد، اضافه کرد: کارخانه‌های چرم و واحدهای تولیدی لوازم کفش و کارخانه‌هایی که به واردات مواد اولیه در سایر صنوف نیاز دارند، با مشکل مواجه شده‌اند؛ زیرا باید حواله بزنند و قیمت‌ها در سطح واردات کلان بسیار بالاست و تأثیر مستقیم بر هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده کالاها دارد.

حیاتی با بیان اینکه بازار چرم هم جدای از این مسأله نیست، تصریح کرد: رنگی که بر چرم زده می‌شود، از آلمان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی لوازم جانبی مانند یراق‌آلات در داخل تولید نمی‌شود، اضافه کرد: 50 درصد یراق‌آلات و درمجموع لوازم جانبی کفش از خارج وارد می‌شود.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه نیاز ما ثبات بازار ارز توسط دولت است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا قیمت‌ها به حالت ثبات برسد و تولیدکنندگان را با چالش روبه‌رو نکند و از این سردرگمی خارج شویم.

حیاتی با بیان اینکه عدم ثبات بازار ارز همیشه برای تولیدکنندگان مشکل تراشیده است، اظهار کرد: تولیدکنندگان در این شرایط دست به عصا راه می‌روند تا بازار ثبات خود را پیدا کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند