Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@21:36:49 GMT

جایگاه زنان در سیاست و جامعه بولیوی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۹۵۴

جایگاه زنان در سیاست و جامعه بولیوی

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  در برنامه «قاره‌ها» که هر هفته به تهیه‌کنندگی و اجرای سباستین سالگادو به واکاوی موضوعات داغ سیاسی و اجتماعی پرداخته می‌شود، این‌بار به تلاش‌های زنان بولیوی برای ایفای نقشی پررنگ در تحولات این کشور، حضور آن‌ها در عرصه سیاست و وضعیت برابری جنسیتی در جامعه بولیوی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه 25 دقیقه‌ای، اولگا چوکوتوپا تورس و لنیس پاکوآنکا کسپی به عنوان کارشناسان سیاسی، سالگادو را همراهی می‌کنند. در «قاره‌ها» معمولا برای چالشی‌تر کردن برنامه، کلیپ‌های ویدیویی کوتاه و چند گزارش نیز که از قبل تهیه شده‌اند، در میان برنامه پخش می‌شوند و کارشناسان در خصوص موضوع برنامه بحث و تبادل نظر می‌کنند.

برنامه «قاره ها» سه‌شنبه‌ها ساعت ۰۴:۳۰ به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی‌وی می رود و ساعت ۱۳:۳۰ چهارشنبه و ۰۹:۳۳ و ۱۹:۳۰ پنجشنبه بازپخش می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جایگاه زنان هیسپان تی وی قاره ها رسانه برون مرزی جامعه بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟

به گزارش همشهری آنلاین، عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه، در یک نشست مجازی در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است.

وی افزود: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری می شدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا پس از حمله اسراییل به کنسولگری، ایران، صرفنظر کردن از تقابل را به توقف حمله به غزه کرده بود، خاطرنشان کرد: از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد. این حرف ها بخشی از همان جنگ های روانی و رسانه ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند.

معاون سابق وزارت خارجه افزود: باز هم تاکید می کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

عراقچی در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: احتمال حمله به رفح در غزه، هنوز زیاد است و منتفی نشده ولی اسراییل را نمی تواند از این بن بست نجات دهد. درگیری با ایران اسرائیل را به مراتب ضعیف تر کرده است.

عراقچی همچنین می گوید: پس از کاهش تنش فعلی، باید با افزایش تحرکات دیپلماتیک اجازه ندهیم که فشار و هزینه به کشور وارد شود.

وی در همین رابطه افزود: باید سیاست ها و راهبردهای همسایگی با کشورهای همسایه را تقویت و به‌روز کنیم. نباید اجازه داد ایران را به خطری برای کشورهای قلمداد کنند.

دبیرشورای راهبردی سیاست خارجی گفت: پس از تحولات اخیر، قدرت ایران به حدی افزایش یافته که فراتر از منطقه رفته است.

عراقچی خاطرنشان کرد که گاهی در گذشته به موقع از فرصت های پیش آمده استفاده نشد و آن فرصت ها تبدیل به تهدید شدند. برعکس گاهی حتی تهدیدها با مدیریت درست به فرصت تبدیل شده اند مثل حمله به سفارت ایران در دمشق که به فرصت بزرگی برای ایران مبدل شد. الان باید از این فرصت به دست آمده بهترین و بیشترین استفاده را کرد.

کد خبر 846500 برچسب‌ها ایران و اسرائیل سيد عباس عراقچي خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس