Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:23:05 GMT

خطر حمله قلبی هنگام صبح جدی‌تر از شب است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۹۶۷

کارشناسان سلامت هشدار دادند: خطر حمله قلبی هنگام صبح جدی‌تر از شب است.

به گزارش ایسنا، محققان بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: حملات قلبی که اغلب هنگام صبح اتفاق می‌افتند نسبت به حملات قلبی در شب شدیدتر است.

محققان در این بررسی به این موضوع پرداختند که چگونه ساعات شبانه‌روز بر شدت علائم انواع بیماری‌ها از آلرژی‌ها تا حملات قلبی تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال، نتایج مطالعات نشان می‌دهد دستگاه ایمنی تطبیقی که سلول‌های ویژه مقابله کننده با پاتوژن‌ها طی هفته‌ها در آن شکل می‌گیرند تحت کنترل ساعات شبانه روز هستند.

محققان دانشگاه ژنو در سوئیس به جمع‌آوری نتایج مطالعاتی پرداختند که ارتباط بین ساعت زیستی و واکنش‌های ایمنی در آن‌ها بررسی شده‌است.

به گفته محققان در انسان و موش‌ها تعداد گلبول‌های سفید در الگوی زیستی در نوسان است و این پرسش را مطرح می‌سازد که آیا روزی این امکان فراهم می‌شود تا واکنش‌های ایمنی از طریق بکارگیری ساعت زیستی بهینه شود.

در این مطالعه، محققان به ارزیابی مطالعات متعددی پرداختند که در آن‌ها الگوی روزانه سلول‌های ایمنی بدن تحت شرایط عادی، التهابی و بیماری مورد مقایسه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از ان‌دی‌ تی‌وی، بررسی ساعت زیستی در دستگاه ایمنی تطبیقی و ذاتی ابزار مناسبی در فهم توالی وابسته به زمان و تعامل فیزیولوژیکی در واکنش‌های ایمنی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حمله قلبی صبح جدی جان بولتون حسین طائب بغداد پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام نشست فوق العاده اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: با گذشت چند روز از حملات بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان عرب به این واقعه همچنان ادامه دارد.

گروهی از کاربران با هشتگ «شکراً ـ ایران» (سپاس ایران) ضمن استقبال از واکنش کوبنده تهران در برابر تل‌آویو از حاکمان جهان عرب خواسته‌اند تا در برابر زیاده‌خواهی‌هاو جنایات صهیونیست‌ها رویکرد مشابهی را در پیش بگیرند.

محمد الزیدی، کاربر عراقی شبکه اجتماعی ایکس، نوشته: «ممنون ایران اسلامی، ممنون ایران مقاومت. ممنون بابت حمایتت از مظلومان. ممنون که صهیونیست‌های غاصب را ادب کردی.»‌

کد خبر 845123 برچسب‌ها شبکه های اجتماعی اردن خبر مهم اسرائیل

دیگر خبرها

  • اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه (فیلم)
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • واکنش جالب عثمان دمبله به سوت‌های ادامه‌دار هواداران بارسلونا در هنگام تعویض شدن / فیلم
  • خورشید پنج میلیارد سال دیگر کل زمین را خواهد بلعید