Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین انتظامی در ابتدای این نشست با اشاره به انتشار برنامه سازمان سینمایی و موسسات تابعه گفت: اصرار ما این است که وقتی دستگاهی برنامه‌اش و بودجه مرتبط به آن را منتشر می‌کند باید در همان چارچوب حرکت کند، این اتفاق از رفتار و تصمیمات ناگهانی و برنامه‌ریزی نشده جلوگیری و انضباط ما را تثبیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخگویی ما هم در همین چارچوب است، کسانی که می خواهند خیرخواهانه نقد کنند کارشان راحت‌تر خواهد بود.

او در ادامه گفت: ما نگاه جدی به فعالیت فیلمسازان در خارج از تهران با تمرکز بر این شعار که ایران تنها تهران خواهیم داشت. بحث دیگر این است که ما نسبت به هزینه‌های پشتیبانی برنامه‌ها را نسبت به خود برنامه‌ها کاهش دهیم که این کار با صرفه جویی و ادغام برآورده می‌شود. گرایش‌های ما باید به سمت حمایت از استعدادهای غیرتهرانی متمرکز شود. ما باید تلاش کنیم تا هزینه‌های پشتیبانی برنامه‌ها نسبت به خود برنامه‌ها کمتر شود، با صرفه جویی، ادغام، تجدید ساختار و رویکردهای جدید این رویکرد را باید دنبال کنیم. رویکرد اصلی که وزارت فرهنگ به عنوان پیشتاز نسبت به سایر دستگاه‌ها دنبال می‌کند و از رویکردهای اصلی وزیر است که همه زیرمجموعه‌ها موظف به تبعیت آن هستند، شفافیت است. فقط منظور از شفافیت انتشار آمار مالی فلان جشنواره نیست. شفافیت یعنی پیش‌بینی‌پذیری، این است که اصرار داریم دستورالعمل‌هایمان را منتشر کنیم و از همه بخواهیم در چارچوب آن عمل کنند و افراد، شخصیت‌ها و موسسات بدانند در صورت ارائه درخواست یا فیلمنامه‌ای رفتار ما چه خواهد بود.

انتظامی با اشاره به اصول رسانه‌ای بیان کرد: به عنوان یکی از پیشگامان مجموعه روابط عمومی، آقای نجفی منشور رسانه‌ای سازمان سینمایی را منتشر کردند که طبق آن پاسخگوی اصحاب رسانه هستیم. در طی چندماه گذشته برخی از مواردی که فکر می‌کردیم اطلاعات غیرقابل دسترس است، منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت. از جمله انتشار میزان مخاطب و فروش همه سینماها بر اساس هر سانس. رفتار رسانه‌ای در جهت اطلاع رسانی پیش دستانه است، مثل اینکه آمار را خودمان زودتر منتشر می‌کنیم که همه بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: نگاه این نظام فرهنگسازی برای مردم است و به آنها در انتخاب فیلمها کمک می‌کند. همانطور که بر اساس نظر منتقدان مطرح شده محدودیتهایی هم خواهد داشت و آثاری که گروه‌های آسیب پذیر را تحت تاثیر قرار دهند محدودیت دارند. سیاست کلی دولت این نیست که در امور داخلی صنوف دخالت کند، ما از یکپارچگی 4 تشکلمان استقبال می کنیم.

انتظامی درباره اصلاح ساختار برخی موسسات گفت: پیش از ورود من سیاست اصلاح ساختارها وجود داشته و این متوجه موسسات سازمان سینمایی هم هست. برخی از موسسات در شرایط فعلی دیگر ماموریتی نداشتند و منحل و ادغام شدند. برای انجمن سینمای جوانان و مرکز گسترش اصلاحات ساختاری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دو جشنواره ملی و جهانی فجر و ادغام احتمالی آنها بیان کرد: از من انتظار رفتار شتابزده نداشته باشید تا چیزی که هنوز جمع بندی نشده را هیجان زده اعلام کنم. من قول داده بودم تا پایان سال آیین نامه های جشنواره را منتشر کنم ولی میسر نشد و طبعاً وقتی آیین نامه‌ها جمع بندی شوند، مشخص می‌شود که جشنوارهای حذف می‌شود یا ادغام می‌شود یا به دستگاهی دیگر واگذار می‌شوند. من به تاثیر جشنواره جهانی فجر که کمک می‌کند سینمای ما بازار مثبتی داشته باشد، تاکید می‌کنم.‌

وی گفت: کار پسندیده سال 96 و 97 صورت گرفت تدوین برنامه جامع سازمان سینمایی بود. در این برنامه 8 رویکرد مهم و سیاستهای اصلی سازمان سینمایی ذکر شده است. یکی از این رویکردها توسعه بازارهای بین المللی است. بین الملل نباید فقط در فارابی متمرکز باشد و تمام بخشهای سازمان رویکرد بین الملل خواهند داشت.

انتظامی تصریح کرد: سازمان سینمایی به عنوان یک دستگاه دولتی که به جنبه های ارزشی نظام اعتقاد دارد موظف به کنترل و نظارت است. تدابیری در معاونت نظارت تعبیه شده و روالی که افراد برای کسب مجوز طی کرده اند دیده می‌شود. البته تلاش می‌شود در صدور پروانه ها تنوع ژانر هم دیده شود. فیلم‌ها پس از صدور پروانه نمایش اجازه ندارند بعد از پروانه نمایش چیزی اضافه یا کم بکنند.

وی درباره ورود سرمایه‌های مشکوک و اینکه چه کاری می‌تواند در این باره انجام دهد؟ این پرسش را مطرح کرد که سرمایه مشکوک چیست؟ ما برای اینکه راجع به هر پدیده صحبت کنیم باید آن را دقیق بشناسیم. انتظامی در ادامه گفت: مرجع شناسایی منبع کسب درآمدها سازمان سینمایی نیست، ما مرجع تشخیص نیستیم. کیفیت فیلمها و مجوزها با ماست. نکته دیگر این است که ما در سینما از ورود سرمایه‌ها استقبال می‌کنیم اما نگرانی منتقدان این است که سرمایه، صرف نظر از اینکه منشا اش کجاست نظامات داخلی سینما را به هم میریزد. اگر ما اتحادیه متمرکز داشته باشیم خیلی راحت می‌شود در یک تعامل بین صنف و سازمان از تأثیر ورود این سرمایه‌ها جلوگیری کرد.

رییس سازمان سینمایی درباره اسپانسر جشنواره جهانی فجر و اینکه رضا میرکریمی گفته اسپانسر تمایلی به مشخص بودن نامش نداشته گفت: ما حداکثر ۴۵ روز پس از پایان هر رویداد در راستای شفافیت مورد نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید گزارش تمام رویداد ها را منتشر کنیم و امیدوارم قبل از ضرب الاجل ۴۵ روزه این گزارش منتشر شود، آن وقت پاسخ سوالات را خواهید گرفت.

رییس سازمان سینمایی در ادامه درباره برنامه سازمان سینمایی برای جدا شدن مسئولان سازمان از بخش اکران توضیح داد: مطابق نظام‌نامه اکران ما دو شورای صنفی و اکران داریم که ترکیب هر کدام مشخص شده است، مثلا در شورای صنفی گفته شده اعضا را صنف معرفی می‌کند بنابراین این نگاه اصولی و اخلاقی در لحظه انتخاب باید انجام شود. این نگاه اخلاقی که افراد در مناصب نباید در اکران ذی‌نفع باشند باید در مرحله انتخاب رعایت شود. مهم این است که اگر مصوبات و تصمیمات را شفاف اعلام کنیم، در معرض افکار عمومی قرار می‌گیریم و باید پاسخگو باشیم، همین مورد باعث بروز نقدها و اصلاح رویه می‌شود.

انتظامی سپس درباره شبکه نمایش خانگی و شفافیت در این زمینه گفت: فروش فیلم‌ها در این شبکه اعلام خواهد شد، شبکه نمایش خانگی مطابق یک روند جهانی سهم و نقشش در بازار فیلم در حال افزایش است. ما باید به این روندها توجه داشته باشیم و سیاست‌های خودمان را براساس آن تنظیم کنیم. بنابراین با توجه به اینکه الان ارقام درآمدی شبکه نمایش خانگی قابل توجه است و به اکران سینمایی تنه می‌زند باید آن‌ها را هم اعلام کنیم به خاطر اینکه برنامه‌ریزان و فعالان بتوانند کار خودشان را تنظیم کنند. برای همین پروانه ساخت‌ها بلافاصله اعلام می‌شود تا فضای رقابتی برای فعالان این حوزه مشخص باشد.

انتظامی در مورد سرانجام فیلم رحمان 1400 گفت: پروانه نمایشی که صادر می‌شود نباید نادیده گرفته شود و ما مسئول حفظ آن چارچوب هستیم. گزارشهایی رسیده بود که در بعضی سینماها پلانهایی نمایش داده می‌شود که در نسخه اصلی نبود. ما نمی‌توانیم برخوردی که با متخلفان شده اعلام کنیم.

رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: شفافیت یکطرفه نیست و اصحاب رسانه می‌توانند در قالب یک مطالبه افراد منابع خود را برای ساخت فیلم اعلام کنند. البته در این زمینه خانه سینما و صنوف می‌توانند تدابیری داشته باشند تا از تبعات ورود این سرمایه‌ها جلوگیری کنند.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین انتظامی مدیر روابط عمومی معاون منابع مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد میرزاده دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به دوره‌های گذشته این رویداد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده جشنواره‌های قبلی آثار ارسالی متمرکز بر موضوع زیارت هستند و به حس و حال در این فضا پرداخته شده است.

وی افزود: موضوع امام شناسی و شناخت معرفت‌های امام رضا (ع) در شعر کودک و نوجوان کمرنگ‌تر دیده شده و شاعران این حوزه به موضوع ذکر شده بیشتر خواهند پرداخت.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در جشنواره امسال شعر کودک و نوجوان رضوی تلاش بر بیشتر کردن طیف مخاطبان بوده و در همین راستا بخش خردسال نیز به جشنواره اضافه شده است.

میرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه پیشکسوتان در حوزه شعر کودک و نوجوان گفت: در دوره‌های گذشته نگاه کمرنگ‌تری نسبت به پیشکسوتان این بخش داشتیم اما امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی شده در هر شهر از یک پیشکسوت در این حوزه تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: در جشنواره پانزدهم شعر کودک و نوجوان رضوی نشست‌های تخصصی در شهرهای مختلفی از جمله قم، شیراز و همدان را تدارک دیدیم که در حاشیه آن از پیشکسوتان این شهرها نیز تقدیر خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: به آثار شعر رضوی توجه ویژه‌ای شده و همچنین آثار برگزیده قبلی نیز به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

میرزاده گفت: در نشست‌هایی که برای شهرهای مختلف پیش بینی شده برنامه نقد و بررسی کتاب‌های تخصصی این حوزه نیز خواهیم پرداخت.

کد خبر 6063379 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه