Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@23:53:19 GMT

بدعهدی تجار در تحویل نهاده‌های دامی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۰۱۷

بدعهدی تجار در تحویل نهاده‌های دامی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید احمد مقدسی با بیان اینکه در واردات و تأمین نهاده‌های دامی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: بار در انبارها رسوب کرده و فراوان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد نهاده‌های وارداتی (جو، ذرت و سویا) سهم دام سنگین است، افزود: متأسفانه برخی واردکنندگان از دی‌ماه پارسال، پول تولید کننده را گرفته‌اند و هنوز باری را که باید تحویل آنها بدهند به طور کامل تحویل نداده‌اند، ۵۰ درصد بار تحویل شده و ۵۰ درصد آن همچنان مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسی با بیان اینکه در گذشته آنها بهانه‌های مختلفی برای امتناع از عدم بارگیری محصول مطرح می‌کردند، گفت: درحال حاضر نبود ماشین را بهانه می‌کنند و می‌گویند که ماشین برای بارگیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این اقدامات برای نگه داشتن بار، متشنج کردن بازار و گران کردن کالا است.

مقدسی درباره اینکه معاون وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه اظهارکرده توزیع نهاده‌ها در اختیار دولت است و واردکننده نمی‌تواند در آن اختلالی ایجاد کند، گفت: ایشان درست می‌گوید، دولت توزیع را در اختیار گرفته است، ما پول واریز می‌کنیم و به ما حواله دریافت می‌دهند اما وقتی به تجار برای بارگیری مراجعه می‌کنیم آنها به بهانه‌های مختلف از این کار سرباز می‌زنند.

وی تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های نظارتی باید به این مساله ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

وی ادامه داد: چطور وقتی که نهاده را با قیمت گران می‌خریم، شب بار می‌زنند و صبح در دامداری خالی می‌شود اما وقتی با نرخ دولتی خریداری می‌کنیم دچار چنین مشکلاتی می‌شویم؟

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعرفه واردات گمرک وزارت جهاد کشاورزی کنجاله سویا نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که با جراحی اقتصادی که در دولت سیزدهم رخ داد ارز ترجیحی ۴.۲۰۰ تومان از کالاهای اساسی حذف شد. به این ترتیب بنا به گفته مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی تمام کالاهای اساسی از نهاده‌های دامی و کشاورزی تا گوشت با ارز نیمایی ۲۸.۵۰۰ تومانی وارد می‌شود.

امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری عنوان کرده، امسال بنا است که ۱۱ میلیارد دلار ارز به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی اختصاص یابد که اختلاف این عدد با نرخ بازار مبادله‌ای شامل ۱۵۰ همت می‌شود که دولت می‌پردازد.

چندی قبل محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تغییرات نرخ ارز در بازار آزاد گفته بود که واردات کالاهای اساسی براساس نرخ ارز نیمایی صورت می گرد وارز ازاد هیچ تأثیری در واردات کالاهای اساسی ندارد.

کد خبر 6079872 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه