Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار دسترسی عموم مردم به باغ ۵۰ هکتاری منظریه (اردوگاه شهید باهنر) در شمال شهر تهران شد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد سالاری، در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار دسترسی عموم مردم به باغ 50 هکتاری منظریه (اردوگاه شهید باهنر) در شمال شهر تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است:

اردوگاه شهید باهنر( باغ منظریه) با مساحتی بالغ بر 50 هکتار و قدمتی در حدود 160 سال به عنوان یکی از باغات و عرصه‌های بسیار ارزشمند و کم نظیر شهر تهران با داشتن مجموعه قابل توجهی از درختان کهنسال و فضای سبز و محل برگزاری رویدادهای تفریحی، تفرجگاهی، اردوگاهی و فرهنگی آن وزارتخانه است که دارای ظرفیت اکولوژیکی شاخص و میراث طبیعی ماندگار به شمار می رود.

در دوران توسعه این کلانشهر و در شرایطی که در سال‌های اخیر بسیاری از نهادها و سازمان‌ها با اهتمام به رویکرد درآمدزایی و بارگذاری در چنین عرصه‌های تحت تملک خود روی آورده‌اند اما این عرصه طبیعی در اختیار آموزش و پرورش، با تدابیر آن وزارتخانه به نحو مناسبی حفاظت، صیانت و بهره برداری شده که به نوبه خود جای تشکر و قدردانی را دارد.

با عنایت به ظرفیت اردوگاه شهید باهنر و عرصه سبزینه و با ارزش اکولوژیک آن که می‌تواند با ایجاد دسترسی برای عموم به عنوان یک عرصه عمومی در راستای پاسخ به نیاز جامعه شهری تهران و شهروندان منطقه نیز مورد استفاده قرار گرفته و دامنه محدود بهره‌برداری از آن که در وضع موجود که بخشی از فرهنگیان را شامل می‌شود، به کل جامعه تسری  یابد،  لذا پیشنهاد می‌شود به تاسی از رویکرد ترسیمی مقام معظم رهبری مبنی بر در اختیار قرار گذاشتن عرصه های اینچنینی برای استفاده عموم مردم که در شهر تهران دو تجربه موفق بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی را می‌توان برشمرد و همچنین به تاسی از رویکرد برخی نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان که با تدبیر ریاست محترم آن بنیاد جناب آقای مهندس سعیدی کیا دو قطعه باغ ارزشمند(واقع در منطقه 2 و 14 شهر تهران) تحت مالکیت بنیاد با درخواست و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری بصورت داوطلبانه برای استفاده عموم در اختیار شهر وشهروندان قرار گرفت.

لذا خواهشمند است دستورات مقتضی برای بررسی و تدوین سازوکارهای بهره‌مندی عموم شهروندان از این عرصه ارزشمند پهنه شمال تهران مبتنی بر توسعه فرصتهای تفرجگاهی در اتصال با ارتفاعات شمال تهران که به عنوان یک طرح در ادوار گذشته نیز مسبوق به سابقه است را صادر فرمایند.

واکنش شورای شهر تهران به انتصاب استاندار معزول شده گلستان در شهرداری تهرانتهدید عضو شورای شهر تهران به سؤال از حناچی

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین خبر داد و گفت: قائنات، دیار نیک‌اندیشان و مأمن خیرین مدرسه‌ساز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به مناسبت روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز؛ در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین و جامعه فرهنگیان از خیرین مدرسه ساز شهرستان قاین تجلیل شد. 

حامد رخسارپور، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، فرهنگیان، دانش‌آموزان و خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز ملی تکریم خیرین، سخنانی ایراد کرد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، مدرسه را به مثابه گلخانه‌ای دانست که در آن نهال‌های امید و آینده کشور پرورش می‌یابند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت مشارکت همگانی در امر مدرسه‌سازی، از خیرین نیک‌اندیش به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز با احداث و تجهیز مدارس، در حقیقت در راه ساختن جامعه‌ای آباد، پیشرفته و متمدن گام برمی‌دارند.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه مدرسه‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، 59 مدرسه در سطح استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است. وی همچنین از برنامه‌های آتی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی برای ساخت مدارس بزرگ مقیاس خبر داد.

در این مراسم، تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان قائنات که در امر ساخت و تجهیز مدارس مشارکت داشته‌اند، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. 

امضای تفاهم‌نامه ساخت یک مدرسه 12 کلاسه مشارکتی در شهر قاین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حضور پرشور خیرین مدرسه‌ساز در این مراسم، بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی همواره در امر مدرسه‌سازی و کمک به تعلیم و تربیت نسل آینده پیشگام بوده‌اند. این شور و اشتیاق، نویدبخش آینده‌ای روشن برای آموزش و پرورش کشورمان است.

در حاشیه این مراسم، تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز از انگیزه خود برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی سخن گفتند. آنها ایمان به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه کشور، علاقه به کمک به دانش‌آموزان نیازمند، و کسب ثواب و اجر معنوی را از جمله انگیزه‌های خود برای این کار نیک عنوان کردند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • نماینده تهران: از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام