Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به دو روایت که آن حضرت را نماد عقل و صبر توصیف کرده است، اشاره کرد و گفت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم، همین دو ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) یعنی عقل و صبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه در ادامه، اندیشه و عمل انقلابی را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، ادامه داد: با توجه به رهنمودهای ایشان، آنچه امروز همه مسئولان و کارگزاران نظام باید به آن توجه ویژه داشته باشند، معیشت و رضایتمندی مردم است.

رئیسی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و اطمینان از کارآمدی آن موجب تقویت امنیت و اقتدار ملی خواهد شد، این امر را در گرو خدمت رسانی مطلوب دانست و خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این گفته که قطعا نیمی از میان مراجعان به دستگاه قضایی، ناراضی خواهند بود شاید خیلی دقیق نباشد چون اگر حکم براساس عدالت و حق صادر شود، حتی محکوم‌علیه هم در خلوت و وجدان خود می داند که حکم حق علیه او صادر شده است؛ لذا اگر سمت و سوی ما به آنچه مقتضای عدل و حق است، گرایش داشته باشد و تمام زوایای یک موضوع را در رسیدگی ها مدنظر قرار دهیم، بی تردید رضایت همه اطراف دعوا فراهم خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه، جلب رضایت خدا و مردم را امری محوری دانست و یادآور شد: در دستگاه قضایی همه هم و غم مسئولان، قضات و کارکنان باید این باشد که بتوانیم امور را به موقع، به روز و به هنگام، دقیق، مستند به قانون، بر مبنای حق و عدل و بدون نفوذپذیری از هیچ فرد و نهادی انجام دهیم.

رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از معوقه شدن پرونده های قضایی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه ها را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضایی، گفت: ایشان بر سلامت و کارآمدی قوه قضاییه تاکید کردند و بر همین مبنا باید این دو مقوله همواره در همه امور، نصب العین مسئولان قضایی، قضات شریف و کارکنان محترم باشد تا ان شاء الله رضایتمندی مردم و در پی آن، رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه رئیسی پرونده های قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم

معاون سابق قوه قضائیه گفت: طی مدتی که مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه را عهده‌دار بودم، ارتباطات مستمر و خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام مصدق طی سخنانی ضمن تشکر، قدردانی و طلب حلیّت از رئیس قوه قضائیه و مجموعه دستگاه قضایی، خدمت به مردم را مهم‌ترین عبادت دانست و اظهار کرد: مفتخر هستم که حدود ۳۵ سال از عمر خود را در دستگاه قضایی و در راه ارائه خدمت به مردم صرف کردم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه همه ارکان قوه قضائیه در اجرای دقیق سند جدید تحول و تعالی دستگاه قضایی کوشا باشند، گفت: جا دارد از همه مسئولان و افرادی که در تنظیم و تدوین سند تحول و تعالی جدید قوه قضائیه نقش داشتند، قدردانی به عمل بیاورم.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: طی مدتی که مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه را عهده‌دار بودم، ارتباطات مستمر و خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم و جا دارد که در این راستا از آقای مخبر معاون اول دولت، وزیر دادگستری و هیئت رئیسه مجلس قدردانی کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملیات افتخارآمیز «وعده صادق» و تنبیه صهیونیست‌های متجاوز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی روز‌های اخیر شاهد بودیم که همه مردم ایران از انجام عملیات وعده صادق که توسط سپاه انجام شد، احساس غرور کرده و به ایرانی بودن خود افتخار و مباهات کردند؛ به طور کلی از مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از ستاد کل، ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع که برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند قدردانی به عمل می‌آورم.

حجت‌الاسلام خلیلی نیز طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضائیه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضائیه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تن‌هایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

در پایان این مراسم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، آیین تکریم و معارفه معاون اول دستگاه قضا انجام پذیرفت.

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند