Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:29:34 GMT

سه اولویت توزیع کاغذ مطبوعات اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۱۰۵

سه اولویت توزیع کاغذ مطبوعات اعلام شد

به‌گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در دومین جلسه دور جدید کمیته توزیع کاغذ مطبوعات مقرر شد توزیع کاغذ براساس اولویت‌بندی به ترتیب به «روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی و هفته‌نامه‌ها و دوهفته‌نامه‌ها» اختصاص یابد و سایر نشریات بنابر تناسب کاغذ موجود و وارداتی، در اولویت بعدی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقرر شد با نامه‌نگاری اداره کل مطبوعات داخلی به روزنامه‌ها، میزان مصرف واقعی آن‌ها به صورت مکتوب اعلام شود که این اعلام با میزان اعلامی چاپخانه‌ها، بررسی و میزان تخصیص کاغذ به مطبوعات مشخص و بعد از تصویب در کارگروه در اختیار نشریات قرار می‌گیرد.

بر همین اساس، علاوه بر استخراج آمار مصرف کاغذ براساس اعلام رسانه و تطبیق با اطلاعات چاپخانه، مقرر شد تیم‌های بازرسی به صورت میدانی وضعیت انتشار مطبوعات و میزان کاغذ مصرفی آن‌ها را در چاپخانه‌های مدنظر، بررسی و گزارش نمایند. طبق هماهنگی‌های بعمل آمده با دستگاه‌های ذیربط با هرنوع تخلف در چاپخانه و یا از سوی مطبوعات، برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تمام ظرفیت‌های ممکن برای سرعت دادن به واردات و توزیع کاغذ مورد استفاده قرارگیرد و در همین حال رسانه‌هایی که در شرایط اضطرار و کمبود روزانه کاغذ قرار دارند، در اولویت قرار گیرند.

دبیرخانه کمیته توزیع کاغذ مطبوعات در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده دریافت کلیه پیشنهادات و همچنین اطلاعات برای تسریع در رفع نیاز رسانه‌های مکتوب به کاغذ است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اکبر نصراللهی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصرالهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳ اردیبهشت
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد