Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:09:12 GMT

روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی نقش دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۱۲۴

روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی نقش دارند

فیروزآبادی بر اهمیت نقش روابط عمومی های کشور در گسترش و بسط سواد فضای مجازی و رسانه ای با درک مناسب از تحولات عصری در شبکه ای شدن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، «سید ابوالحسن فیروزآبادی» در همایش روابط عمومی ها به مناسب روز جهانی ارتباطات ضمن تبریک این روز، گفت: در دوره فضای مجازی ابزارهای دیجیتالی فضایی را خلق کردند که به مراتب از فضای واقعی در عصر الکترونیکی و دیجیتالی بزرگتر بوده و از مهمترین خصوصایت آن اجتماعی شدن است و در این فضای برآمده از ابزارهای دیجیتال در دنیا هر محتوایی که در فضای مجازی تولید می شود پوشش جهانی و مخاطب3 و نیم میلیارد نفری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به گذر از دوره های الکترونیکی و دیجیتالی و ورود به دوره فضای مجازی افزود: با توجه به ویژگی اجتماعی شدن تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در دوره فضای مجازی، روابط عمومی ها نیز نسبت به دهه های پیش به شدت اجتماعی شدند.


رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان این که در فضای مجازی شاهد ظهور بازیگران و کنشگران جدیدی هستیم، تصریح کرد: پیشتر تولید محتوا وظیفه رسانه های رسمی و نهادهایی همچون روابط عومی ها بود اما در عصر جدید روابط عمومی ها با کاربران به عنوان بازیگرانی جدید مواجه هستند که هر کاربر یک خبرنگار است.


وی تاکید کرد: در این فضای یکپارچه جهانی با شفافیت کدر روبروییم که برای تبدیل آن به شفافیت بیشتر باید گام های مختلفی برداشت که نیاز به زمان و آمادگی دارد.


فیروزآبادی با اشاره به این که یکی از راه ها، افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی است، افزود: روابط عمومی ها در افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی نقش برجسته داشته و اگر نتوانند بدرستی ایفای نقش کرده و پاسخگوی جامعه ذی نفعان و ذی ربطان به صورت 24*7 باشند، رابطه فضای حقیقی با مجازی رابطه ای کدر و ناپایدار شده و جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.


وی اظهار داشت: در عصر فضای مجازی با پدیده ای به نام اخبار جعلی و بات ها مواجهیم که اخبار جعلی به صورت ماشینی و انسانی تولید شده و بات ها بازیگران ماشینی هستند که در ایجاد بومرنگ بین فضای مجازی و حقیقی ایفای نقش می کنند و در نهایت این پدیده، بحران اجتماعی و نسلی با ایجاد ناامیدی، علاقه های کاذب، یاس و ... ایجاد می کند.


 فیروزآبادی با بیان این که روابط عمومی موفق باید درک مناسبی از فضای شبکه ای داشته باشد و با راه اندازی شرکت های رصد در کنار خود، اخبار را راستی آزمایی کرده و مرجع سنجش درستی اخبار در جامعه باشد، گفت: متاسفانه آنچه که امروز مرکز ملی فضای مجازی کشور و دولت با آن مواجه است عدم تناسب تحولات روابط عمومی های کشور در عصر فضای مجازی و کفایت به ابزارهای دیجیتالی است در حالی که روابط عمومی ها باید به سمت جهانی شدن حرکت کرده و در این دوره گذار و پر تلاطم نقش آفرینی کنند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان موزه مسجد مجلس برنامه های ماه رمضان کانون های مساجد قرآن کریم سبک زندگی اسلامی ماه مبارک رمضان روزنامه فیروزآبادی فضای مجازی روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی