Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:19:08 GMT

30 هزار تن ذرت و علوفه در کردستان تولید می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۱۵۶

30 هزار تن ذرت و علوفه در کردستان تولید می شود

سنندج - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : پیش بینی می شود امسال 12 هزار تن ذرت دانه ای و 18 هزار تن ذرت علوفه ای در این استان تولید شود.

محمد صالح احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: امسال یک هزار و 200 هکتار از اراضی استان بیشتر در شهرستان کامیاران به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته که با پیش بینی های به عمل آمده این سطح تا پایان کشت بهاره به حدود یک هزار و 400 هکتار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : برای این منظور 25 تن بذور اصلاح شده تامین و بین کشاورزان توزیع شده است که 14 تن آن از ارقام میانرس و زود رس و 11 تن آن نیز ارقام دیر رس است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: ارقام کشت شده شامل: 703، 704 ، سایمون و بی سی 678 میباشد ، که در مقایسه با سال های گذشته استفاده از ارقام میانرس وزود رس در بین کشاورزان منطقه افزایش چشمگیری داشته است که باعث زودرسی محصول و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب می شود.
وی افزود: کشت ذرت تماما به صورت مکانیزه و توسط دستگاه پنوماتیک صورت گرفته که نیمی از این سطح به صورت کم خاکورزی (نیمه حفاظتی) انجام شده و تغذیه گیاهی متعادل در کلیه مزارع به صورت کامل در زمان کشت صورت گرفته است.
احمدی با اشاره به اینکه تاریخ کشت در شهرستان کامیاران از اوایل اردیبهشت آغاز وتا اوایل خردادماه ادامه دارد اظهار داشت :کشت ذرت سیلویی نیز تا این تاریخ در سطح 6 هکتار و در شهرستان سقز اجرا شده است.
وی افزود: کشت ذرت سیلویی ذرت در استان به صورت کشت دوم و بعد از برداشت کلزا، گندم است که در شهرستان های قروه، دهگلان ،مریوان ، کامیاران و سقز انجام می شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت : استفاده از ارقام زودرس به خصوص در شهرستان های سردسیر از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است تا در انتهای فصل هنگام برداشت با سرما مواجه نشوند.
وی افزد: یکی دیگر از مهمترین طرح های ذرت برنامه کشت ذرت نشایی بوده که امسال برای اولین بار در سطح استان درقالب مزرعه ای الگویی ونمایشی در شهرستان کامیاران انجام شود .
احمدی با اشاره به تولید نشا در یکی از گلخانه های استان گفت: بعداز تولید نشا در گلخانه ها برای کشت در مزرعه اصلی انتقال داده می شود.
3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد کشاورزی کشت ذرت کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گردنه تته پس از پنج ماه انسداد با تلاش راهداران شهرستان پاوه کاملاً بازگشایی و ایمن سازی شد.

وی افزود: گردنه تته یکی از نقاط مرتفع و برف گیر استان کرمانشاه، شهرستان پاوه به شمار می‌رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شد؛ با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این گردنه ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه شهرستان پاوه واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان سروآباد است.

کهریزی در پایان افزود: گردنه تته در منطقه اورامانات محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کد خبر 6087792

دیگر خبرها

  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر