Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انسان باید در تفسیر قرآن کریم خود را شاگرد مبانی الهی بداند گفت: نباید قرآن کریم را با فهم خود تفسیر کرد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: تنها فرقه‌ای که در میان مذاهب اسلامی توانسته اسلام ناب را حفظ کند تشیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند سایر مذاهب اسلامی به بیراهه رفته و نتوانستند عدد خلفای پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) را با تعداد خلفای خود توجیه کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به حدیثی از این امام همام تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در آینده بزرگان کشور می‌شوند بنابراین باید سرمایه جمع‌آوری کنند و آن سرمایه علم و دانش است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه آینده کشور دست جوانان است ادامه داد: نسل جوان باید علم و دانش را فرابگیرند، مملکتی که بر آن جهل و نادانی حکومت کند عقب‌افتاده می‌شود ولی اگر سواد، علم و دانش بر آن حاکم باشد بدون شک به پیشرفت می‌رسد.

آیت الله سبحانی: قرآن آفتابی است که غروب نداردآیت الله سبحانی: اقبال به قران کریم پس از انقلاب اسلامی افزایش چشم گیری پیدا کردآیت الله سبحانی: باید استقلال حوزه از دولت حفظ شودآیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه 62 سوره توبه بیان کرد: شخصی در رابطه با مسلمانان بدگویی کرده بود، در حالی‌ که خود را اهل ایمان می‌دانست، در این هنگام پیامبر اکرم(ص) او را احضار و مورد سؤال قرار داد.

وی افزود: خداوند در این آیات نسبت به توطئه‌های منافقان هشدار داده و می‌گوید منافقان باید برای ادعاهای خود نزد خداوند و پیامبر(ص) بینه بیاورند، زیرا عامه مسلمانان از غیب خبر ندارند و نمی‌توانند توطئه‌های منافقان را خنثی سازند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: خداوند در آیات الهی نسبت به عاقبت عذاب‌آور و دردناک منافقان هشدار داده است زیرا منافقان در دنیا به کارهای ناپسند پرداخته و میوه و ثمره خوبی در دار فانی ایجاد نکردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید در تفسیر قرآن کریم خود را شاگرد مبانی الهی بداند، خاطرنشان کرد: نباید قرآن کریم را با فهم خود تفسیر کرد، برخی معنای واژه خالد را مدت‌زمان طولانی گرفته و گفتند خلود عذاب کفار در جهنم به معنای مدت‌زمان طولانی است در حالی‌که طبق مبانی دینی مراد از واژه خلود عذاب، پیوستگی آن است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور امروز، پنجشنبه، دوم فروردین در نشست قرآنی تهران با عنوان نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی گفت: قرآن مجید قدرت نرم مردم غزه و مقاومت است و قدرت نرم مقاومت اسلامی است. به همین دلیل است که به قرآن هجمه می‌شود و اگر قرآن این آموزه‌ها را نداشت، اینگونه به آن هجمه نمی‌شد.

وی با اشاره به هدایتگری قرآن اظهار داشت: باید به این توجه کرد که قرآن فقط آموزه و درس مسلمین نیست، بلکه برای همه عرصه‌های زندگی بشر است. قرآن کریم در خصوص نظام اجتماعی هم صحبت می‌کند، درباره عدالت مفاهیمی در این کتاب وجود دارد، با قصه‌هایی که دارد جزئیاتی از زندگی بشر را روایت می‌کند.

او با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سوره فرقان گله می‌کند که قوم من این کتاب را مهجور کرده است، ادامه داد: مهجور نگه داشتن قرآن به این نیست که به آن مراجعه نشود، بلکه به این معنی است که در زمان مشکلات به قرآن مراجعه نشود. قرآن پاسخگوی تمام مسائل کوچک و بزرگ جهان معاصر است، اما به قرآن مراجعه نمی‌شود.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است

ایمانی‌پور با بیان اینکه مساله خانواده و جمعیت در جهان، مساله جدی است و قرآن برای آن آموزه دارد، گفت: ما آموزه‌های قرآن را رها می‌کنیم و به سراغ دستاوردهای بشر و قرائت‌های ساخته دست بشر از خانواده می‌رویم و به همین دلیل است که معنویت در جامعه از بین می‌رود و شاهد بحران معنویت در جامعه هستیم.



رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: روایت‌هایی از بزرگانی مانند ملاصدرا وجود دارد که می‌گوید عمری کتاب‌های مختلف را مطالعه کردند و دیرهنگام به بررسی و تفحص قرآن کریم پرداختند. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رجوع به قرآن است تا از آموزه‌های آن که در تمام ابعاد زندگی بشر وجود دارد، استفاده شود.

امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ایمانی‌پور با تاکید بر اینکه قرآن عامل وحدت جهان اسلام است، افزود: اگر به قرآن تمسک نداشته باشیم، امت اسلامی شکل نمی‌گیرد، امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی دستیابی پیدا کنیم، راهی جز تمسک به قرآن مجید نداریم.

حماسه عاشورا شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاومت و صبراست 

مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: این نشست که در روزهای ماه مبارک رمضان و بهار معنویت و طبیعت قرین شده، می تواند دستاوردهای ارزشمند فردی و اجتماعی داشته باشد. 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است ساختار حکومتی و قوانین کشور مبتنی بر اصول و قوانین اسلامی و قرآنی باشد و مسئولانی که مردم برای اداره کشور انتخاب می کنند، معتقد و مقید به اجرای قوانین و ارزش های برگرفته از قرآن کریم باشند.

مصطفوی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اسلام به عنوان کامل ترین دین در جهان است و قرآن کریم کامل ترین کتاب و دستور العمل برای راهنمایی بشر است و یکی از مسائل، هویت فرد و جامعه است و هویت در واقع حاصل جمع عناصر فرهنگی و جامعه است که یا  خاستگاه دینی دارد یا تعالیم دینی در آن نقش دارد یا عوامل مادی  و دست ساز بشر تعیین کننده و شکل دهنده آن است. 



وی افزود: سبک زندگ یکی از عوامل جهت دهنده هویت است. انسان در نگرش اسلامی نه موجودی بی اراده و پیش ساخته و تحت جبر است، نه موجودی کاملا آزاد و به خود واگذار شده است. تفکرات غیرالهی هویت انسان را صرفا آزاد می داند که نتیجه این تفکر را در دنیای غرب می بینیم که موجب ظلم، بی بند و باری، غارت، از هم گسیختگی خانواده، از بین رفتن کرامت انسانی و سقوط اخلاق و معنویت در جامعه غربی شده است که نمونه بارز این ظلم و بی بندباری در رژیم صهیونیستی کودک کش و حامیان غربی آن است،

مصطفوی گفت: قرآن کریم به انسان هویت خداباوری می بخشد؛ هویتی با محوریت خداوند در همه شئونات فردی و اجتماعی در زندگی. انسان با هویت قرآن نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد. سراسر زندگی او بر اساس عدالت و سرشار از معنویت است و در اطاعت از خداوند، صبور است. زیباترین، تاثیرگذارترین و شگفت انگیزترین هویت اسلامی مقاوم و صبور قرآنی حماسه جاودان عاشورا و غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۰۱+صوت
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • روزه جسم و روح و عقل انسان را تقویت می‌کند
  • مومن با تقوا پیشه کردن راه وحدت را پیش گرفته و از اختلاف دوری می کند
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند
  • استقبال تکابی ها از جمع خوانی قرآن کریم