Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@21:58:23 GMT

کشته شدن ۱۲ عضو اخوان المسلمین در قاهره

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۳۱۳

کشته شدن ۱۲ عضو اخوان المسلمین در قاهره

وزارت کشور مصر اعلام کرد که در جریان تبادل آتش میان نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای مسلح ۱۲ "تروریست" از جنبش "حسم" (وابسته به اخوان المسلمین) در قاهره کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از عناصر جنبش "حسم" از  یکی از واحدهای مسکونی در شهر "۶ اکتبر" واقع در استان "جیزه" در غرب قاهره به عنوان مخفیگاهی برای ساخت بمب‌ کنار جاده‌ای استفاده می‌کردند که اقدامات آنها از سوی نیروهای امنیتی تحت نظارت قرار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است: هنگام یورش به آپارتمان، این عناصر تروریستی به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در جریان این تبادل آتش هفت تن از این تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد: نیروهای امنیتی به آپارتمان دیگری در اداره بخش شرق‌شناسی در شرق قاهره نیز یورش بردند و طبق اطلاعات به دست آمده تعدادی از تروریست‌ها در آن حضور داشتند که در پی آن پنج تن کشته شدند و تفنگ‌ها و مهمات آنها کشف و ضبط شد.

این بیانیه وزارت کشور مصر ساعاتی پس از زخمی شدن ۱۷ تن در جریان انفجار اتوبوس حامل گردشگران در نزدیکی ساختمان یک موزه در نزدیکی اهرام مصر رخ داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مصر اخوان المسلمین مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری

تروریست‌های الجیش الوطنی (همسو با ترکیه) در شمال استان حلب واقع در شمال سوریه بر سر کشته شدن یکی از فرماندهان خود به جان هم افتادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی کشته شدن «معتصم عباس» فرمانده لشکر المعتصم وابسته به گروهک الجیش الوطنی (همسو با ترکیه)، اعضای این گروهک به جان هم افتادند.

به نوشته المیادین، این درگیری‌ها در شهر «مارع» در شمال استان حلب جریان دارد و طرف‌های درگیر با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین همدیگر را هدف قرار می‌دهند.

تقلای دولت جولانی برای فرار از فروپاشی همزمان با ادامه اعتراضات در ادلب و حلب/ گزارش اختصاصی

وبگاه نهاد موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه (همسو با معارضان) نیز نوشت که درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که «معتصم عباس» سعی کرد دو فرمانده لشکر «المعتصم» را به اتهام فساد مالی بازداشت کند و همزمان اختلافات شدیدی نیز میان اعضای ارشد این گروهک بر سر تقسیم اموال و مناصب از مدت‌ها پیش وجود داشت.

پس از تلاش معتصم عباس برای دستگیری «الفاروق ابوبکر» و «محمد الضاهر» این درگیری‌ها آغاز شد و از سوی دیگر نیز گروهک «الجبهه الشامیه» نیز نیروهای خود را برای کمک به «معتصم عباس» راهی شهر «مارع» کرده است.

به گفته منابع سوری، «الفاروق ابوبکر» و «محمد ضاهر» و «مصطفی سیجری» سه تن از سرکردگان لشکر «المعتصم» تلاش کرده‌اند علیه معتصم عباس کودتا کنند که در این میان معتصم عباس نیز کشته شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان