Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: مشکلی که در حوزه توانمندسازی و اشتغال زنان وجود دارد این است که آن‌ها بدون آشنایی با مهارت‌های لازم برای کسب و کار وارد بازار می شوند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فریبا نظری پورکیایی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی که در استانداری برگزار شد با اشاره به معضلات و مشکلاتی که در بحث توانمندسازی بانوان و اشتغال آنها وجود دارد اظهار داشت: معضل و مشکلی که در حوزه توانمندسازی و اشتغال زنان وجود دارد این است که این قشر را بدون آشنایی با قواعد و مهارت‌های لازم برای کسب و کار وارد بازار کرده و تسهیلات ریالی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحالی که باید این افراد قبل از ورود به عرصه کسب و کار و دریافت تسهیلات به باور درونی و اعتماد به نفس برسند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه آموزش‌ها باید یک‌سویه نباشد تصریح کرد: زمان آگاهی‌رسانی یا آموزش حقوق زنان به آنها از لحاظ اجتماعی تمام شده، تمام مسائل را باید در یک میدان ببینیم چراکه مسائل اجتماعی یک‌متغییره نیستند.

نظری بیان کرد: آموزش یک‌سویه به زنان می‌تواند شکاف در خانواده در پی داشته باشد، برای اینکه جامعه‌ای سالم داشته باشیم توجه یک‌سویه به زنان کافی نیست بلکه باید حال خانواده خوب باشد و تک تک افراد خانواده به عنوان سلول‌های بنیادی جامعه حال مساعدی داشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین همه امور از خانواده باید دنبال شود، اگر قرار است شهر دوستدار کودک داشته باشیم باید خانواده دوستدار کودک داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده عنوان کرد: در بحث توانمندسازی بانوان، اثربخشی خروجی طرح مهم است، از این رو باید بدون تعصب اجازه دهیم تا یک دستگاه خارج از حوزه اجرا و سیاست‌گذاری وارد ارزیابی شود.

نظری افزود: شعار امسال دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور، رونق ملی، تحکیم خانواده و توسعه پایدار است در این راستا باید کاهش بوروکراسی‌های طولانی و تسریع در امور مورد توجه کارگروه‌ اشتغال در کل کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی دچار  مشکل باید شناسایی شوند، مسئولان باید بدانند که در قبال مسئولیتی که به آن‌ها سپرده شده است باید در خدمت مردم باشند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به ضرورت توجه به محصولات تولیدی زنان بیان کرد: پیرو مکاتبه‌ای که سال گذشته با استانداران داشتیم، قرار شد که دستگاه‌های اجرایی را مکلف کنند تا در مراسم‌ها و تجلیل‌هایی که دارند استفاده از محصولات تولیدی و صنایع دستی زنان استان را در اولویت قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: مشکلات اشتغال بانوان تحصیل‌کرده با شعار حل نمی‌شودقزوین| توسعه اشتغال بانوان در جامعه نیازمند تجدید در حوزه قانون‌گذاری استتهران| ظرفیت 30 درصدی اشتغال بانوان در جامعه تا پایان سال محقق می‌شود

وی عنوان کرد: فعال شدن کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق حاشیه‌ای از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد چراکه برای جلوگیری از سوق پیدا کردن افراد در این مناطق به سمت آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌هایی را برای آنها درنظر گرفت.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده افزود: از سال گذشته پیشنهادی را مطرح کردیم و آن اینکه علاوه بر بحث در رابطه با کاستی‌هایی که در حوزه زنان در جامعه داریم، داشته‌های این حوزه در کشور را هم برجسته‌سازی کنیم و تنها نکات منفی را نبینیم، واقعیت این است که از خشونت علیه زنان به وفور صحبت می‌کنیم اما هیچ‌گاه از داشته‌هایمان صحبت نمی‌کنیم.

نظری با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نکوداشت زنان مفاخر کشور در استان مرکزی تصریح کرد: نکوداشت مفاخر زن را از استان مرکزی شروع کردیم و با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان بهشت مفاخر کشور شناسایی شده، دبیرخانه دائمی زنان مفاخر کشور را  در این استان راه‌اندازی می‌کنیم و 22 خردادماه هم‌زمان با تجلیل از زنان مفاخر استان این دبیرخانه در موزه مفاخر اراک راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: بیمه مشاغل زنان فعال در حوزه صنایع دستی را پیگیری می‌کنیم، در رابطه با برخی از محصولات تولیدی زنان که نیاز به رد شدن از فیلترهای استاندارد بوده بهتر است که اداره کل استاندارد اندکی انعطاف را در این بحث داشته باشد چراکه باید در مواقعی که مخارج زندگی یک زن سرپرست خانوار به محصولات تولیدیش وابسته است اولویت‌بندی کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: به منظور ایجاد بازار برای صنایع دستی و محصولات تولیدی جامعه زنان درنظر داریم که در چند مورد از فرودگاه‌های شاخص کشور به عنوان پایلوت غرفه‌هایی را برای فروش محصولات این قشر اختصاص دهیم.

نظری با اشاره به ظرفیت استان مرکزی در بخش مفاخر به عنوان بهشت مفاخر ایران گفت: گردشگری مشاهیر و مفاخر پیشنهاد خوبی است که می‌تواند در این استان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم