Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده بیرجند قاین از جاده‌های پرترافیک و حیاتی است که باید از انواع اعتبارات برای سریع‌تر افتتاح شدن به این پروژه تزریق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، محمدرضا کدخدا زاده معاون راه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدید از جاده بیرجند- قاین، اظهار کرد: کریدور یزد چابهار از کریدورهای اصلی کشور است که به آسیای میانه منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   وی افزود: کریدور جنوب- شمال شرق از سمت زاهدان، بیرجند، مشهد یک هزار و 576 کیلومتر است که در حال حاضر یک هزار و 48 کیلومتر آن در دست اجرا است.   معاون راه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: از این کریدور حدود 424 کیلومتر در خراسان‌جنوبی قرار گرفته که حدود 191 کیلومتر باند دوم تا کنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی در برخی از موارد پیمان سپاری شده و مشغول کار است.   کدخدا زاده گفت: محور بیرجند- قاین حدود 100 کیلومتر طول دارد که  این 100 کیلومتر پیمان‌سپاری شده نزدیک به 48 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و 52 کیلومتر دیگر پیمان کاران مشغول کار هستند.    150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده بیرجند- قاین نیاز است وی خاطرنشان کرد: در خصوص اعتباراتی که برای تکمیل کار نیاز است با مطالبات پیمانکاران حدود 150 میلیارد تومان است که هم اکنون پیمانکاران حدود 50 میلیارد تومان مطالبات دارند.   معاون راه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مجموع احداث باند دوم این محور مواصلاتی 117 کیلومتر است که تاکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی 50 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.   محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مورد زمان پایان پروژه و پرداخت بدهی پیمانکاران گفت: از ردیف‌های مختلف پول فراهم می‌کنیم تا بدهی شما را پرداخت کنیم.   وی اظهار کرد: جاده بیرجند قاین از جاده‌های پرترافیک و حیاتی است که باید از انواع اعتبارات برای سریع‌تر افتتاح شدن به این پروژه تزریق شود.    در جریان این بازدید جمعی از کارگران در خصوص عدم پرداخت مطالبات و بیکار شدنشان اعتراض داشتند که وزیر راه در این خصوص، اظهار کرد: تا زمانی که خوب کار کنید شرکت پیمانکار کار را آغاز کرده و مجدداً مشغول به کار خواهید شد.   کارگران اعتراضات زیادی داشته و خبرنگاران در خصوص زمان پرداخت مطالبات از وزیر پاسخ خواستند که وزیر طفره رفت و خبرنگاران جوابی برای سؤال خود دریافت نکردند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار