Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير خارجه آلمان با اشاره به اهميت توافق هسته اي ايران و 1+5 که برغم خروج يک جانبه آمريکا از آن همچنان پابرجا است، گفت: از بين رفتن اين توافق بر امنيت اروپا تاثير منفي مي گذارد.

هايکو ماس در گفت و گو با برنامه يکشنبه شب تاگس شاو آلمان(Tagesschau)با اشاره به گفت وگوهايش با وزير خارجه آمريکا گفت: گفت و گو ها با واشنگتن ادامه دارد و مايک پمپئو اواخر ماه جاري ميلادي دوباره به برلين سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفر اعلام شده اواسط ارديبهشت ماه جاري وزير خارجه آمريکا به آلمان به دليل آنچه که «مسائل امنيتي بين‌المللي» گفته شد، لغو گرديد.
ماس يادآور شد که در ديدار روزجمعه خود با سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه نيز بر اين نکته تاکيد کرده که گفت و گو با مسئولان ايراني از اهميت بسياري برخوردار است تا امکاني فراهم شود که ايران همچنان در برجام بماند.
وزيرخارجه آلمان گفت که ايران اجازه خروج از توافق هسته اي را ندارد، زيرا در غير اين صورت به غني سازي اورانيوم خواهد پرداخت.
اين ادعا درحالي مطرح شده که آژانس بين المللي انرژي اتمي در 14گزارش خود بعد از برجام، اعلام کرده که ايران هيچ تخطي از اين توافق نداشته و به آن پايبند بوده است.
ماس ادامه داد:`ما به ايران اعتماد نداريم، چرا که اين کشور به دنبال ساخت سلاح اتمي بوده و برجام مانع از اين اقدام شده است`.
وزير خارجه آلمان دليل پايبندي کشورش به برجام را حفظ امنيت اروپا خواند و گفت : بدون برجام شرايط وخيم تر از وضعيت فعلي خواهد شد و اين امر بر امنيت اروپا تاثير گذار خواهد بود.ما خواستار گفتگو با همه طرف هاي برجام هستيم و در روزهاي آينده خواهيم ديد که امکانات لازم و ضروري براي اين گفتگو چيست.
آمريکا روز 18ارديبهشت ماه سال گذشته از توافق هسته اي 1+5 با ايران خارج و تمامي تحريم ها را برگرداند.اين اقدام با مخالفت و محکوميت ساير کشورها بويژه کشورهاي امضاکننده اين توافق روبرو شد و آنها اعلام کردند که به برجام پايبند مي مانند.
ماس تاکيد کرد که آلمان و اتحاديه اروپا در تلاش هستند تا وضعيتي را تغيير دهند که ممکن است از يک ناآرامي به تنشي پرمخاطره تبديل شود.
وزير خارجه آلمان در واکنش به اقدام ايران مبني بر کاهش تعهدات برجامي خود گفت، بدون حضور آمريکا تامين منافع تضمين داده شده براي ايران از برجام و لغو تحريم ها غيرممکن است و ايران نيز از حدود يک سال پيش بر اين موضوع واقف بود.باقي ماندن ايران در برجام در يک سال گذشته و پس از خروج آمريکا علاقه اين کشور به حفظ برجام را نشان مي دهد. از اين رو ما از انجام هيچ اقدامي کوتاهي نمي کنيم تا ايران همچنان بر اين قرارداد پايبند بماند.`
وزير خارجه آلمان از عملياتي شدن ساز و کار مالي براي حمايت از تجارت ايران و اروپا (INSTEX) در روزهاي آينده خبر داد.
ماس روز شنبه گذشته نيز در گفتگو با روزنامه بيلد آلمان تنش در منطقه خليج فارس را جدي خواند و گفت:بايستي همه اقدامات لازم انجام شود تا در اين شرايط تنش بيشتري به وضعيت فعلي افزوده نشود.
اروپام**9407**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است

در گفتگوی تلفنی امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدارها برای لغو  تحریم‌ها تاکید کردند‌. 

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش های تکان دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان شفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است.
وی افزود: تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به «بحران واقعی قرن» تبدیل کرده است‌. 

امیرعبداللهیان از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و‌ ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان شفای غزه تشکیل شود. 

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش های دیپلماتیک جوزف بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استانداردهای دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

امیر عبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک های انسانی، نمونه ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن  در موضوعات منطقه ای داشته و به صراحت گفته ایم توسل به جنگ راه حل نیست.
وی تکرار ادعاها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستانسرایی و ادعایی کسل کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و تماس های مستمر مورا و باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها کاملا پایبند باشند. 

تبادل نظر امیرعبداللهیان و بورل درباره غزه و آژانس

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت. 

بورل با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگوهای هسته ای و رفع تحریم ها تاکید کرد.

وی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیر نظامیان انتقاد کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش ها برای کاهش تنشها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان درباره حادثه تروریستی کرمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • روحانی عوامل خروج ترامپ از برجام را اعلام کرد
  • روحانی: ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد با هم ملاقات و مذاکره کنیم / دو شرط او را رد کردم