Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:27:54 GMT

133 نفر در استان تهران با مشروبات الکلی مسموم شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۶۹۵

133 نفر در استان تهران با مشروبات الکلی مسموم شدند

تهران- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: 133 نفر طی سال 97 با مصرف مشروبات الکلی مسموم شدند که 11 نفر از آنان فوت کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا دلاوری روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان تهران افزود: 51 نفر از این تعداد دیالیزی شدند و یک نفر بابت این مسمومیت بینایی خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: علائم مسمومیت با مشروبات الکلی طی 6 تا 24 ساعت خود را نشان می دهد اما اغلب مصرف کنندگان به علت تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی، بیشترین آسیب را بابت این مسمومیت می بینند.
دلاوری اظهارداشت: خود الکل یک ماده سمی است و مصرف آن عوارض متعددی از جمله ابتلا به انواع سرطان ها را دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: میزان مصرف الکل در میان جمعیت 15 تا 64 سال ایران به 5.7 درصد می رسد در حالی که این رقم در کشورهای خارجی 92 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: این آمار بر اساس پرسشگری از افراد در سال 96 جمع آوری شده و 5.7 درصد افراد اعلام کرده اند که حداقل یک بار در سال مشروبات الکلی مصرف کرده اند.
دلاوری ادامه داد: اگرچه درصد مصرف مشروبات الکلی در ایران کمتر از کشورهای خارجی است اما حجم مصرف ایرانی ها از آن بیش از دیگر کشورهاست.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکیی ایران گفت: مشروبات الکلی در ایران به شکل صنعتی تولید نمی شود و یک پروسه تقلبی و قاچاق دارد.
وی به علت مسمومیت ایرانی ها بر اثر مصرف مشروبات الکلی اشاره و اضافه کرد: در حین تولید مشروبات الکلی که در داخل کشور اغلب به صورت خانگی انجام می گیرد، چوب کشمش، انگور و هسته آن که هر کدام می تواند عوارضی داشته باشند در یک فرآیند تخمیر قرار می گیرد و سم تولید می کنند.
دلاوری عامل اصلی مسمومیت با مشروبات الکلی را این عامل خواند و عوارض ناشی از چنین مسمومیتی را مرگ و میر، دیالیزی شدن و از دست دادن بینایی اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: لازم است برای مقابله با تولید و مصرف این نوع مشروبات الکلی نظارت بیشتری انجام گیرد و کار مشترکی با پلیس برای مقابله با آن انجام پذیرد.
وی این بحث را موضوعی مرتبط با اقدامات خرابکارانه و حملات بیوتروریستی خواند و تصریح کرد: با وجود آنکه 5.7 درصد افراد 15 تا 64 سال از این مشروبات استفاده می کنند اما دشمن می تواند از طریق حملات بیوتروریستی به دلیل قاچاق بودن آن، مشکلاتی ایجاد کند.
** آنفولانزای فوق حاد پرندگان 194 میلیارد تومان به تهران خسارت زد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان 194 میلیارد تومان به مرغداران این استان خسارت زد.
به گزارش ایرنا، کریم ذوالفقاری افزود: از میزان خسارت وارد شده به مرغداران، 81 میلیارد تومان از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شد.
وی یادآورشد: اوج خسارت آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 96 و 95 بود که خسارت سنگینی را به صنعت مرغ و تخم و مرغ این استان وارد کرد.
ذوالفقاری اظهار داشت: در سال 95 مجبور به معدوم سازی سه میلیون قطعه، در سال 96 برای پنج میلیون قطعه و در سال 97 نیز 267 هزار قطعه مرغ به علت ابتلا به این بیماری معدوم شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: مهمترین اقدامی که برای جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری در این استان انجام شد رعایت تمامی نکات در مرغداری ها و واحدهای جوجه ریزی و واکسیناسیون جوجه ها بود.
تهرام/3001//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مشروبات الكلي مسموميت پدافند غير عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد