Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:25:44 GMT

تفاوت سیل لرستان و خوزستان در چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۷۰۴

تفاوت سیل لرستان و خوزستان در چه بود؟

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: سیل خوزستان گل‌آلود و سیل لرستان از آب زلال بود.


به گزارش ایسنا ، غلامرضا آقامیرزایی در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: قبل از وقوع سیل 12 فروردین پیش‌بینی کرده بودیم که سیل در لرستان قطعاً به یک بحران تبدیل می‌شود و به همین خاطر اطلاع‌رسانی خوبی داشتیم که مردم باید خانه و منازلشان را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت 24 ساعت قبل سیل می‌توان برآورد کرد که چقدر بارش خواهیم داشت و هواشناسی پیش‌بینی بارش استان را 50 تا 100 میلی‌متر نشان داد و ما هم به 970 هزار اشتراک پیامک  ارسال کردیم تا مردم از احتمال وقوع سیل مطلع باشند.

آقامیرزایی اضافه کرد: روز  12 فروردین علاوه بر وقوع سیل مشکل رانش زمین را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: روز دوازدهم فروردین برق 1145 روستا، آب 896 روستا و 15 شهر، شبکه دیتای 9 شهر و 360 روستا قطع شد و همچنین راه 780 روستا قطع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون کار بازسازی پنج راه روستایی مانده که در حال انجام است، یادآور شد: پاک‌سازی 500 هکتار باغ انجیر انجام نشده ولی پاک‌سازی 100 هکتار باغ انار سیاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه سیل لرستان و خوزستان با هم تفاوت داشتند، گفت: در خوزستان آب زلال سدها وارد شهر شد ولی در لرستان آب گل‌آلود باران همه‌جا را نابود کرد؛ در حال حاضر هفت کمیته ازجمله کمیته اطلاع‌رسانی، برآورد خسارت، فرهنگی- اجتماعی، نظارت و بازرسی، حمایت از تولید و فناوری اطلاعات کارهای مرتبط با سیل را پیگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار و 700 میلیارد تومان خسارت سیل در بخش زیربنایی و زیرساختی استان است. تاکنون خسارات بخش دامی، زراعی و کشاورزی 800 میلیارد تومان برآورد شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کتابخانه باقر العلوم (ع) در سال ۱۳۷۹ در روستای عز آباد شهرستان اشکذر تاسیس شد این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب است همچنین این کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق است.

او بیان کرد: در کتابخانه باقر العلوم (ع) فعالیت‌های فرهنگی از جمله قصه گویی، نقاشی نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، شو نشینی فرهنگی همراه با نشست‌های شاهنامه خوانی و .. برگزار می‌شود.

حفیظی اظهار داشت:روستای عزآباد رستاق در نهمین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب کشور در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه شده است.
 
او گفت: برنامه تقدیر از خانم راضیه رنجبر کتابدار کتابخانه با حضور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، فرماندار اشکذر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ بخشداربخش مرکزی اشکذر و جمعی از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.


رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بیان کرد: روستای عزآباد در رستاق همواره در حوزه‌های مختلف پیشگام است و اغلب افراد روستا فرهنگی و اهل مطالعه هستند که با حمایت مسئولان می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در روستا ترویج داد.

او اظهار داشت: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و به همین دلیل نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد