Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اخیرا صندوق بین‌المللی پول برای موضوع مشاوره در خصوص خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه‌نویسی بنا به دعوت وزارت اقتصاد 4 مشاور را به ایران فرستاده است و این 4 مشاور دو هفته در ایران به سر می‌بردند.

وی با بیان اینکه مشاوران صندوق بین‌المللی پول برای اصلاح ساختار بودجه کشور دو هفته در ایران به سر می‌بردند، افزود: ما تجربه بسیار ناگواری را داریم که در ذهن تاریخی ما مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بعد از جنگ تحمیلی شاهد مشاوره‌های بین‌المللی از این طریق بوده‌ایم که همه آمدند داخل کشور و متاسفانه به بهانه‌ها و پوزیشن‌های بین‌المللی جز اینکه جاسوس بودند و تجویزهایشان مشکل‌گشایی برای کشور ما نبوده است، کاری نکردند. این افراد از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی به ویژه سیا، سازماندهی و خط‌دهی می‌شوند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اخیرا هم تجربه بسیار تلخی بعد از برجام داریم که مکان‌های مهم ما را به بهانه‌های سرمایه‌گذاری برای کار کارشناسی، تکنولوژی به روز دنیا تا دور افتاده‌‌ترین نقاط کشور را بازدید و اطلاعات را جمع‌آوری کرده و الان در تحریم می‌دانند که نقاط قوت و ضعف ما چیست و از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: سؤال ما در رابطه با دعوت از مشاوران صندوق بین‌المللی پول از وزیر اقتصاد این است که آیا وزیر مگر شما نبودید سیستم الکترونیکی کردن مالیات کشور را به شرکت فرانسوی دادید و صدها میلیارد تومان هم برای این کار هزینه کردید و بعد هم این نرم‌افزار را کنار گذاشتید و این نرم‌افزار کارایی برای ما نداشت که در جریان موضوع اسناد و اطلاعات ما رفت و مسائل مهم و سری و محرمانه نظام رفت و پول بیت‌المال هم رفت و الان هم این نرم‌افزار برای کشور ما جواب نمی‌دهد چون بومی نیست.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزارت اقتصاد و دارایی بار دیگر اشتباه خود را تکرار کرده و با دعوت از تیم 4 نفره صندوق بین‌المللی پول به بیراهه می‌رود. ما باید برای اصلاح ساختار بودجه و عمل به خواسته رهبری از نیروهای بومی و جوان،‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، اساتید دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

منبع : فارس

156 / 156 وزارت اقتصاد مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه مشاوران صندوق بین‌المللی پول

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت اقتصاد مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟