Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:17:41 GMT

قرارداد ویلموتس مثل کی‌روش نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۸۲۴

قرارداد ویلموتس مثل کی‌روش نیست

تهران- ایرناپلاس- قرار است روز سه‌شنبه، مهدی تاج برای امضای قرارداد با مارک ویلموتس به بروکسل سفر کند و در سفارت ایران او را تا پایان جام جهانی 2022 رسماً به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان معرفی کند. ویلموتس چند روز بعد به تهران سفر خواهد کرد.

دلیل این‌که چرا باید این قرارداد در بروکسل به امضا برسد، مسائلی است که در باره نحوه پرداخت، انتقال وجه و برخی موضوعات دیگر مطرح است و باید با هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** شباهت با کمپ‌های اروپایی

سرانجام پس از مدت‌ها کش و قوس درباره انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش، مارک روبر ویلموتس بامداد چهارشنبه هفته پیش همراه با وکیل خود و لورن اسپینوزی، دستیار فرانسوی‌اش به ایران سفر کرد. با توجه به توافقات قبلی مقرر شده بود او در گام نخست از امکانات متنوع مرکز ملی ایران، ساختمان پک، زمین‌های چمن، امکانات هتلینگ، تجهیزات پزشکی، بدنسازی، استخر، انبارها و ... دیدن کند که این بازدید با ابراز رضایت کامل او همراه بود. او در جلساتش با مسئولان فدراسیون فوتبال گفت که آنچه در ایران دیده، با آنچه شنیده بود، کاملاً متفاوت است و مثال‌هایی پیرامون شباهت‌های این مرکز با کمپ‌های تیم‌های بزرگ اروپایی در رده ملی و باشگاهی ارائه کرد.

** خوشحالی مهدی تاج

پس از خروج ویلموتس از ایران، مهدی تاج با اعلام این‌که این مربی بلژیکی از امکانات فوتبال ایران به وجد آمده، با حالت افتخارآمیز بند‌هایی از قرارداد او را به رخ می‌کشید و آن‌ها را نسبت به قرارداد فدراسیون فوتبال با کی‌روش، گامی روبه‌جلو تلقی ‌کرد. بند‌هایی مانند روز‌های مرخصی، تعامل با مربیان لیگ، استفاده از 3 تا 4 مربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی، مصاحبه نکردن علیه سرمربیان لیگ برتری، بحث هماهنگی بازی‌های تدارکاتی و نظارت روی تیم‌های پایه، جزو مواردی است که فدراسیون فوتبال در قرارداد مارک ویلموتس قید کرده و قرار است برخلاف دوران کی‌روش در دوره جدید، رئیس فدراسیون فوتبال و همکارانش این بحث‌ها را تحت کنترل داشته باشند.

** مقرون به صرفه

شاید در شرایط فعلی، ویلموتس یک گزینه معقول و مقرون به‌صرفه باشد. او از نظر سن و سال مناسب، سابقه مربیگری در تیم ملی بلژیک و ... کارنامه‌ای را مقابل دیدگان ما قرار می‌دهد که قابل بررسی است. محاسبه ناکامی‌های او در دنیای مربیگری در حال حاضر کمکی به ما نمی‌کند، زیرا او اکنون به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شده و آنچه اهمیت دارد، این است که بتوانیم با مارک ویلموتس در یک فضای مثبت و معقول کار کنیم. اکنون ما چاره‌ای جز اعتماد به این مرد بلژیکی نداریم. اگر قرار است ویلموتس معماری جدیدی برای تیم ملی درست کند، باید با صبر و حوصله برخورد کنیم. مطبوعات و تحلیلگران و برنامه‌های تلویزیونی و همه، یک فرصت معقول و شرافتمندانه به ویلموتس بدهیم.

** نگاه مثبت ویلموتس

در هر حال، هر مربی را در این شرایط نمی‌توان به ایران آورد. اکثر رسانه‌های خارجی درباره کشور ما اخبار کذب زیادی مخابره می‌کنند، اما وقتی توریست‌های اروپایی به کشورمان سفر می‌کنند، در همان بدو امر متوجه کذب بودن اخبار منفی می‌شوند. مارک ویلموتس وقتی به ایران آمد و از نزدیک شرایط را دید، نگاه مثبتی پیدا کرد و وقتی می‌رفت، گفت که تصورش از کشورمان به‌طور کامل تغییر کرده است. با بررسی همه این شرایط، مشخص است فدراسیون فوتبال کار بزرگی صورت داده و باید منتظر باشیم تا ببینیم عملکرد این مربی بلژیکی که قرار است بیشتر اوقات خود را در ایران بگذراند و از نزدیک بازی‌های لیگ فصل جدید را زیر نظر بگیرد، چگونه خواهد بود.

** لایه‌های تیم ملی

تیم ملی ما حدود هشت سال در اختیار کارلوس کی‌روش قرار داشت و از سه لایه تشکیل شده که لایه اول را بازنشسته‌های سنی تشکیل می‌دهند. اگر روی کاغذ بیاوریم، خواهیم دید که برخی از بازیکنان این فهرست کاملاً بازنشسته هستند. اما ممکن است ویلموتس بعضی از آن‌ها را برای معماری اولیه تیم ملی، در نظر داشته باشد. لایه دوم تشکیل شده از کسانی که اکنون پیر نیستند، اما تا جام جهانی 2022 سنشان به 31 سال به بالا می‌رسد. با توجه به این‌که در حال حاضر عمر فوتبال جهانی حدود دو و نیم سال کاهش پیدا کرده، این باید زنگ خطری برای تیم ملی کشورمان باشد. و اما لایه سوم! این لایه از کسانی تشکیل شده که نه پیر هستند و نه پا به سن گذاشته‌اند، اما نفرات بسیار عجیبی هستند که در طول سال بدون آن‌که 15 بازی باشگاهی کنند، به تیم ملی دعوت می‌شدند. این سلیقه کی‌روش بود و شاید ویلموتس آن را نپسندد و حتی تعجب هم بکند.

** تأثیر مثبت

ما انتقاداتی به رفتارهای کارلوس کی‌روش داشتیم، درست یا غلط تیم ملی کی‌روش‌ محور شده بود. وقتی یک سرمربی می‌آید و می‌بیند مأموریت‌ها در قبال او انجام نشده و در کارهای فدراسیون دخالت می‌کند، آهسته‌آهسته در مسائلی که به او مربوط نیست، وارد می‌‌شود و همین کارهای کی‌روش برای ما یک تجربه بود. به همین دلیل درباره ورود مارک ویلموتس فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا در همه چیز، بسته عمل شود. زمانی ‌که کارلوس کی‌روش به ایران آمد، شناخت چندانی از او وجود نداشت. او نتایج مثبت و منفی داشت. از امارات و رئال مادرید اخراج شد و به او اعتماد شد. امیدواریم مارک ویلموتس بتواند تأثیر مثبت و خوبی در فوتبال کشور داشته باشد و فدراسیون فوتبال بتواند با انجام مأموریت‌هایش، از وجود او نهایت بهره را ببرد.

گزارش و تحلیل از مجید روان‌ستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ايرناپلاس مارك ويلموتس تيم ملي فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است

خانم گل مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: نداشتن پخش زنده مسابقات فوتبال بانوان یکی از دلایل مبالغ کم قراردادهای ما است. - اخبار ورزشی -

افسانه چترنور با بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: یکی از دلایل اصلی قراردادهای کم بازیکنان خانم فوتبال این است که مسابقات ما پخش تلویزیونی ندارد.

وی با اعلام این مطلب که سقف قرارداد بازیکنان فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: سقف قراردادهای فوتبال بانوان فکر می‌کنم یک میلیارد باشد و اگر پخش تلویزیونی داشته باشیم اسپانسرهای زیادی به سمت ما می آیند البته الان خیلی بهتر شده است و از طریق اینترنت پخش می‌شود، اما بیشتر از اینها نیاز داریم.

ابراز رضایت تاج از شرایط فوتبال بانوان

 

بازیکن تیم ملوان بندرانزلی اضافه کرد: از زمانی که تیم شهرداری سیرجان به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اعزام شد و نایب قهرمان شدیم ما را بیشتر شناختند و از همان زمان قراردادهای ما خیلی افزایش پیدا کرد، اما در مقایسه با قراردادهای آقایان خیلی کم است و فقط می‌توانم بگویم در دو سه سال اخیر بهتر شده است.

وی درخصوص بازی هفته پایانی تیم ملوان بندرانزلی گفت: بازی خیلی سنگینی بود فقط چهار دقیقه فرصت داشتم تا گلزنی کنم و عنوان خانم گلی مسابقات لیگ را به دست آورم.

چترنور سطح لیگ سال 1402 را بالا ارزیابی و خاطرنشان کرد: امسال سخت ترین سال من بود البته سخت اما شیرین چون همه تیم‌ها خوب بودند. امسال من و زهرا قنبری تا هفته پایانی 15 گل زده بودیم حتی اگر به نتایج نگاه کنید خیلی عجیب و غریب بود یعنی همه تیم‌ها خوب بودند.

وی درخصوص بازی در تیم ملوان بندرانزلی و شرایط این تیم اظهار کرد: من 8 - 9 سال در تیم شهرداری سیرجان توپ زدم و ملوان خیلی تیم خوبی بود. شرایط و امکانات خوبی داشت و مدیرعامل خیلی هزینه کرد و از نظر امکانات و بازیکنان و کادر فنی و مسئولان و هواداران واقعا برای ما سنگ تمام گذاشتند و یکی از بهترین سال‌های ملوان بود و خدا را شکر بعد از 9 سال توانستیم با کمک بازیکنان و کادر فنی بهترین نتیجه را بگیریم بالاخره نیاز بود ملوان دوباره به روزهای اوج خودش برگردد و من خوشحالم که بعد از 9 سال ما در لیگ برتر نایب قهرمان شدیم.

چترنور تصریح کرد: شرایط در تیم ملوان خیلی خوب بود اما باید ببینیم چه شرایطی پیش می آید تا بهترین تصمیم را بگیریم از تیم ملوان واقعا راضی بودم و از جان برای ما مایه گذاشتند و حتی در بازی‌های خارج از خانه هم هواداران ما را تنها نگذاشتند و یار دوازدهم ما بودند و حضورشان به ما انرژی و انگیزه داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است