Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از اجرای طرح توانمندسازی زنان ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی اراک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شاه‌محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در  جلسه کارگروه زنان و خانواده استان با ارائه طرح توانمندسازی زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی اراک گفت: طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه با رویکرد ایجاد کسب‌وکار و مشاغل خانگی در جلسات موردبررسی و کارشناسی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه‌محمدی افزود: اهداف این طرح توسعه آموزش مهارتی زنان، توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد کسب‌وکار پایدار و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی است.

وی ضمن بیان اینکه گروه هدف این طرح بانوان ساکن در ۱۳ سکونت‌گاه غیررسمی هستند عنوان کرد: نقش بانوان به‌عنوان مدیران خاموش خانواده برای توسعه اقتصاد خانواده مهم و کلیدی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: مشابه این طرح در استان‌های دیگر انجام و تفاهم‌نامه‌های آن با وزارتخانه‌های مربوطه انجام‌شده و هم‌اکنون در استان مرکزی آماده اجراست.

وی ادامه داد: در اشتغال وابسته و مستقل مهم‌ترین موضوع مهارت است که در هر دو موردبحث آموزش‌های اشتغال وابسته، آموزش‌های مهارتی، آموزش‌های حرفه‌ای انجام می‌شود ولی در اشتغال وابسته با توجه به حساسیت آن بحث آموزش‌های نرم هم داده می‌شود.

شاه‌محمدی ضمن بیان اینکه مناسب‌ترین روش برای اشتغال بانوان در سکونت‌های غیررسمی اشتغال مستقل از نوع خانگی است تصریح کرد: شعار این سازمان مهارت یعنی تبدیل دانایی به توانایی است که این شعار از مزیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی عنوان کرد: برخلاف طرح‌های دیگر در این طرح محدودیت‌های زمانی برای آموزش، محدودیت‌های مدرک تحصیلی و محدودیت‌های سنی نداریم و علاوه بر این‌ها مدرک بین‌المللی نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به چالش‌ها و مشکلات طرح پرداخت و گفت: در این طرح چالش‌ها و مشکلات اجرائی آموزش، عواملی چون عدم وجود نیازسنجی،آموزش متناسب با طرح توسعه استان، موازی کاری سایر دستگاه‌ها، نبود فضا و مکان مناسب، کمبود تجهیزات، کمبود مربی مهارتی و فقر فرهنگ سوادآموزی است.

وی عنوان کرد: در بحث نیازسنجی آموزشی نیز طرح تکاپو، ظرفیت و توانمندی‌های انسانی، تحقیقات و مطالعات در مراکز دانشگاهی و ورود جدی به مسائل اقتصاد مقاومتی به شکل کارشناسی انجام‌شده است.

شاه‌محمدی به دوره‌های آموزشی که برای مناطق و سکونت‌های غیررسمی برگزار می‌شود پرداخت و اشاره کرد: دوره‌هایی چون کیف دوزی، خیاطی، قالیبافی، قلم‌زنی، میناکاری، سفالگری، میوه خشک‌کنی، پرورش قارچ، آشپزی، رایانه، پرورش گیاهان آبزی، بازاریابی، فروش، تبلیغات و... پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح هجرت برای ایجاد فضای آموزشی در سکونت‌های غیررسمی توسعه داده‌شده که می‌توان آن را به شکل کانکس‌هایی طراحی‌شده در مناطق غیررسمی و پارک‌ها نصب کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن بیان اینکه ۱۱ مرکز در سطح استان برای اشتغال خواهران وجود دارد که همه فعال هستند اظهار کرد: خیلی از ظرفیت‌های بلااستفاده سکونت‌های غیررسمی باید برای اشتغال بانوان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با رفع مشکلات فروش محصولات می‌توانیم همان‌گونه که ما کانکس‌هایی برای آموزش در مناطق ایجاد کرده‌ایم آن‌ها را در بحث فروش محصولات فعال کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود

حجت الاسلام والمسلمین معزی دیدار fh رئیس و مدیران سازمان داوطلبان به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقاء دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بروکراسی‌های غیرضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بروکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد