Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور گفت: با توجه به عملکرد درخشان استان مرکزی در حوزه اندیشمندان شهیر، این استان به‌عنوان دبیرخانه دائمی نکوداشت زنان مفاخر ایران اسلامی انتخاب‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فریبا نظری پور کیایی مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور امروز در کارگروه زنان و خانواده استان مرکزی گفت: با توجه به عملکرد درخشان استان مرکزی در حوزه اندیشمندان شهیر، این استان به‌عنوان دبیرخانه دائمی نکوداشت زنان مفاخر ایران اسلامی انتخاب‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری پور افزود: هم‌زمان با تجلیل از بانوان مشاهیر نام‌آور استان این دبیرخانه در ۲۲ خردادماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه این تجلیل باهدف شناخت و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان در خلال مشکلات جامعه برگزار می‌شود عنوان کرد: برنامه‌های کارگروه زنان و خانواده استان و حوزه بانوان استان باید با محوریت فهم مشترک و بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌ها انجام شوند.

نیازمند این هستیم که از هرگونه موازی کاری در حوزه بانوان جلوگیری کنیم تا بتوانیم توانمندی‌های این قشر از جامعه را به رخ بکشیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور بیان کرد: بانوان نیازمند کسب مهارت و تجربه برای حضور در بازار کسب‌وکار هستند و ما نیز ملزم به شناسایی فرصت‌ها و انجام اقدامات هماهنگ در عرصه اقتصادی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تحکیم خانواده و پیشرفت پایدار باید سرلوحه برنامه‌های بانوان باشد اظهار کرد: کارگروه تسهیلات و اشتغال در استان‌ها روند اداری طولانی به خود گرفته و باید به آن توجه بیشتری شود.

نظری پور ادامه داد: در استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن آن باید برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی یک بررسی کارشناسی شده انجام شود و اولویت کار شناسایی واحدهای در حال تعطیلی باشد.

وی بابیان اینکه اقدامات خوبی برای بیمه مشاغل خانگی انجام‌شده و این موضوع از اولویت‌های مهم وزارت کشور است خاطرنشان کرد: استان مرکزی عملکرد خوبی در راستای برگزاری نشست‌های مستمر در حوزه بانوان دارد که باید این موضوع بیشتر تقویت شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی

عبداله رشیدی پور امروز در اولین جلسه قرارگاه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه در محل سالن شهدای گمنام استاندری گفت: تحکیم خانواده اسلامی، موضوعی نیازمند توجه جدی و انسجام همه دستگاه‌های متولی در فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی و تاثیر آن در تحکیم بنیاد خانواده، افزود: تا این امر محقق نشود نمی‌توان از بحث عفیفانه سخن گفت چرا که زیست عفیفانه در یک فرآیند تربیتی حاصل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه امروز پوشش برخی جوانان با سبک زندگی ایرانی اسلامی مغایرت دارد، صریح کرد: زیست عفیفانه اگر در خانواده‌ها کمرنگ و در محیط خانواده ترویج نشود جوانان ما با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد چراکه هرقدر زندگی‌هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و نقش آن در فرزندآوری، سهم اقتصاد و فرهنگ را در این پروسه مساوی بیان کرد و گفت: تنها مشکلات اقتصادی عامل کاهش فرزندآوری نیست کمااینکه خانواده‌هایی هستند با رفاه کامل، اما خیلی رغبتی به فرزند آوری ندارند.

رشیدی پور از کارشناسان صاحب‌نظر درخواست کرد نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تحکیم خانواده و زیست عفیفانه را ارائه دهند و بر استمرار این روند تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود