Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:21:36 GMT

83 هزار نفر در بسیج ملی کنترل فشار خون ساوه غربالگری می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۹۴۰

83 هزار نفر در بسیج ملی کنترل فشار خون ساوه غربالگری می شوند

ساوه - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه و زرندیه گفت: 83 هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش طرح پایش فشار خون قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، «عباس نیک روش» روز دوشنبه در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون با اشاره به آغاز بخش اول بسیج ملی فشارخون از 27 اردیبهشت، افزود: بخش نخست این طرح اطلاع رسانی و آگاه سازی و بخش دوم شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون است
وی ادامه داد: براساس آخرین بررسی‌های انجام شده مجموع جمعیت بالای ۳۰ سال در این 2 شهرستان ۱۶۶هزار نفر تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیک روش تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، آگاهی رسانی به مردم در زمینه های مختلف عارضه فشار خون بالا و توانمند سازی مردم برای کنترل این بیماری است.
نیک روش گفت: مراقبان سلامت، بهورزان، پزشکان خانواده در 66 خانه بهداشت، 18 مرکز جامع سلامت، 9 پایگاه غیر ضمیمه شهری، 15 پایگاه ثابت و 4 بیمارستان در شهرستان های ساه و زرندیه در قالب این طرح، مشارکت دارند.
وی افزود: رابطان بهداشتی با حضور در کارخانجات و صنایع، ادارات، نمازجمعه، امام زاده ها و ترمینال ها فشارخون افراد بالای 30 را کنترل و ثبت خواهند کرد.
نیک روش با اشاره به سامانه ی خود اظهاری گفت: افراد به شخصه می توانند وارد این سامانه شده و فشار خونشان را ثبت نمایند.
وی ادامه داد: سالانه افزون بر ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به علت بالا بودن فشار خون، جان خود را از دست می دهند.
نیک روش گفت: درجه آگاهی مردم از این بیماری بسیار پایین است و پیش بینی می شود، ۲۱ تا ۶۵ درصد مردم در استان های مختلف از پر فشاری خون بی اطلاع باشند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه و زرندیه بیان کرد: ۳۱۵هزار و 994 نفر در ساوه و زرندیه در سامانه یکپارچه بهداشتی ( سیب ) ثبت نام شده اند و انتظار می رود که مجموع جمعیتی که در سرشماری نفوس و مسکن مشخص شده در این سامانه ثبت شوند.
شهرستان ساوه 285 و زرندیه 65 هزار نفر جمعیت دارد.
9921/6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان فشارخون بالا ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد