Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- وزير نيرو گفت: 16 هزار هکتار زمين کشاورزي از طرح هاي آب افتتاحي در آذربايجان غربي که فردا با حضور دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران انجام مي گيرد، بهره مند مي شود.

رضا اردکانيان روز دوشنبه در يک گفت و گوي خبري افزود: اين طرح ها با هزينه 22 هزار ميليارد ريالي در ادامه پروژه هاي توسعه منابع آب و خاک ايران در استان هاي مرزي به بهره برداري مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه اين طرح ها در حوزه سدهاي کرم آباد پلدشت، سيلوه پيرانشهر، سردشت و بويلاپوش خوي اجرا شده است، اضافه کرد: در اين آيين افتتاح، سه سد، سه ايستگاه پمپاژ، دهها کيلومتر کانال و خط لوله انتقال آب به بهره برداري مي رسد.
وي بيان کرد: علاوه بر آن، تصفيه خانه آب سردشت و خط انتقال آن توسط رييس جمهوري افتتاح خواهد شد.
وزير نيرو با تاکيد بر اينکه اين طرح ها نقش مهمي در تثبيت جمعيت و رونق توليد ايفا مي کند، ادامه داد: از عوايد اجراي اين طرح ها بيش از سه ميليون و 400 هزار نفر استفاده مي کنند که رقم جمعيتي قابل توجهي است.
اردکانيان از اشتغال مستقيم 117 هزار نفر در مراحل ساخت و بهره برداري از اين طرح ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن 40 هزار نفر به صورت غيرمستقيم در اين طرح ها اشتغال داشته اند.
به گزارش ايرنا، فردا /سه شنبه/ با حضور دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران طرح هاي عمراني، خدماتي و زيربنايي به ارزش چهار هزار و 465 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
طرح هاي آب و خاک مهمترين طرح هاي افتتاحي در سفر يکروزه رييس جمهوري به آذربايجان غربي است.
8137/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

سید محمد حسین دهناد روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، عنوان کرد: پروژه مونوریل ۹ سال است متوقف است و تبعات اجتماعی زیادی در سطوح مختلف به دنبال داشته است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه ارزش کنونی این طرح افزون بر چهار هزار میلیارد تومان است، گفت: نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) مهمترین عامل توقف این طرح در زمان اجرای آن بود هرچند این پروژه با سه چالش مهم، تقاضای سفر، تامین واگن و تامین منابع مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

دهناد با ابراز امیدواری نسبت به حل چالش‌های اجرای مونوریل گفت: طی مذاکرات انجام شده امکان خرید و تامین ۲۰ واگن انجام شده و دولت نیز نسبت به تامین مالی آن نظر مساعد دارد و امکان توسعه طول خط مونوریل برای جذب مسافر نیز در مجموع فراهم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طبق قوانین علمی در کنار این مسیر می‌توان جذابیت سفر را با صدور پروانه‌های مختلف برای کاربری متعدد ایجاد کرد که قدم اول در این مسیر می‌تواند احداث پاکسوار و اتصال آن به خطوط مترو و تاکسیرانی بر اساس حمل نقل انبوه بر، باشد.

دهناد با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل می‌تواند زمینه‌های جذابیت و رونق مسافرپذیری آن را افزایش دهد، گفت: ادامه این طرح تا پردیسان و در نهایت تا فرودگاه قم از سناریو‌هایی است که قابلیت اجرا دارد و مونوریل را به یک شبکه انبوه‌بر و با صرفه تبدیل می‌کند.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، همچنین با اشاره به نظر مشاور طرح مونوریل قم، بیان کرد: استنادات و رفرنس‌های مشاور غیر علمی و قابل خدشه است و بسیاری از مستندات بیان شده در آن مبتنی به طرح تفصیلی گذشته قم است که با وضعیت کنونی این شهر تفاوت اساسی دارد که نمی‌تواند منبع و مرجع تصمیم‌گیری برای شورای اسلامی شهر قم باشد.

دهناد با تاکید بر فراهم بودن زمینه‌های لازم جهت تعریف کاربری‌های تجاری و گردشگری در طول ۱۰ کیلومتر از خط مونوریل منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه، عنوان کرد: برای تامین مالی این طرح نیز می‌توان در چند گام تعریف شده و عملیاتی منابع آن را با همکاری مشترک مدیریت شهری و مجموعه دولت، تامین کرد.

شهردار قم نیز در ادامه بیان کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص ادامه طرح مونوریل نیازمند بررسی و حل مسائل و مشکلات قراردادی و حقوقی آن است.

سید مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: بدون حل مشکلات حقوقی این طرح، شهرداری قم در آینده درگیر مسایل جانبی آن در نهاد‌های نظارتی خواهد شد.

او با اشاره به عدم تعیین تکلیف نهایی مونوریل در شورای عالی فنی کشور، تصریح کرد: باتوجه به تعداد اندک واگن‌های مونوریل، ثبت سفارش و خرید آن همراه با چالش‌های جدی است.

شهردار قم با بیان اینکه با تلفیق مونوریل و خط ۲ مترو موافق هستیم، گفت: مونوریل در صورتی می‌تواند برای قم کارآمد باشد که طول خط آن افزایش یابد.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • طرح هادی ۹ روستا در ارومیه به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۹ طرح هادی روستایی در ارومیه
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • توزیع بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شاهین دژ