Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@13:57:17 GMT

خروج آمریکا از برجام اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۰۶۴

خروج آمریکا از برجام اشتباه بود

وزیر خارجه پیشین آلمان در واکنش به مواضع آمریکا در ارتباط با ایران گفت، اقدام واشنگتن مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای اشتباه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «یوشکا فیشر» وزیر خارجه اسبق آلمان درباره تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و اقدامات آمریکا در این منطقه موضع‌گیری کرد.

فیشر در این مورد به یک روزنامه آلمانی گفت: «من تصور نمی‌کنم که دونالد ترامپ خواستار جنگی بزرگ در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من همچنین فکر نمی کنم که تهران خواستار تقابل  و جنگ باشد اما وقتی آمریکا شروع به اعزام ناو‌ هواپیما‌بر به منطقه می‌کند و یا به تحرکات نیروهای هم‌پیمانش می‌پردازد این خطر زیاد است که واقعه‌ای ناخواسته رخ دهد.»

وی افزود: «اقدام یک سال پیش آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بود.در این توافق ایران وظیفه داشت که برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. من از خودم می پرسم که این (روند) کجا پایان می یابد. من هیچ نشانه‌ای در دستگاه قدرت ایران نمی‌بینم که رژیم سقوط کند و اگر ایران هم از توافق هسته‌ای خارج شود در این صورت خطر جنگ افزایش خواهد یافت.»

فیشر همچنین درباره امکان فروپاشی اروپا هم گفت که اروپا در شرایط خوبی نیست اما نمی‌توان از فروپاشی هم سخن گفت. هر اندازه که آینده اروپا در سایه تردید قرار بگیرد به همان میزان هم قوی تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آلمان برجام بدون آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد