Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در ابلاغی به همه معاونین وزارت بهداشت و نیز رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه بر ضرورت همکاری با کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر تاکید کرد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید نمکی در ابلاغی به همه معاونین وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر آنها رسالت تمامی سیاستگذاران ، مدیران و کارکنان نظام سلامت است، اظهار کرد: از آنجا که مدیریت و رهبری مؤثر از ملزومات پوشش همگانی سلامت در راستای کاهش مرگ و میر و ناتوانی ناشی از بیماریهای غیرواگیر است، کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر به منظور همگن سازی سیاستگذاری‌ها، اتخاذ تصمیمات مؤثر و  هم افزایی استراتژی‌ها و فعالیت‌ها تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی با اشاره به اینکه این کمیته در چهار محور مدیریت و سیاستگذاری، کاهش عوامل خطر، ارتقاء نظام خدمات سلامت و پایش و دیده‌بانی با همکاری معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صاحبنظران برجسته کشور و همچنین جلب مشارکت سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های همکار اقدامات موثری را انجام داده است، تصریح کرد: این کمیته با تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر (برنامه عمل ملی) از طریق جلب مشارکت ذینفعان، نقشه راه ملی کاهش مرگ زودرس و ناتوانی ناشی از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی را به طور شفاف مشخص نموده است.

وی افزود: همچنین با منظور نمودن اهداف اختصاصی کشور در راستای کاهش اسید چرب ترانس در روغن‌های خوراکی و محصولات غذایی، کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، کاهش مرگ و ناتوانی ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی و توجه به ارتقاء سلامت روان جامعه، به موضوعات خاص کشور و اهدافی فراتر از اهداف سازمان جهانی بهداشت پرداخته است.

وزیر بهداشت در پایان این ابلاغ تاکید کرد:  با توجه به ماهیت و مأموریت فرابخشی کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، همکاری کلیه معاونت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمیته فوق الذکر ضروری است تا با بهره مندی از گستره سیاستگذاری‌های کلان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رویکرد جلب مشارکت درون بخشی و بین بخشی، گام‌های مؤثری در راستای کاهش آلام مردم، ارتقای سلامت جامعه، توزیع عادلانه خدمات سلامت و دستیابی به اهداف پوشش همگانی سلامت برداشته شود.

وزیر بهداشت: معاونت درمان متولی گردشگری سلامت استهشدار وزارت بهداشت درباره کپسول لاغری "مهزل بارمان"وزارت بهداشت در کنترل بیماری‌های قلبی ـ عروقی و سرطان‌ها نقش حداقلی دارد

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!