Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به دو روایت که آن حضرت را نماد عقل و صبر توصیف کرده است، اشاره کرد و گفت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم، همین دو ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) یعنی عقل و صبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه در ادامه، اندیشه و عمل انقلابی را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، ادامه داد: با توجه به رهنمودهای ایشان، آنچه امروز همه مسئولان و کارگزاران نظام باید به آن توجه ویژه داشته باشند، معیشت و رضایتمندی مردم است.   آیت الله رئیسی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و اطمینان از کارآمدی آن موجب تقویت امنیت و اقتدار ملی خواهد شد، این امر را در گرو خدمت رسانی مطلوب دانست و خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این گفته که قطعا نیمی از میان مراجعان به دستگاه قضایی، ناراضی خواهند بود شاید خیلی دقیق نباشد چون اگر حکم براساس عدالت و حق صادر شود، حتی محکوم علیه هم در خلوت و وجدان خود می داند که حکم حق علیه او صادر شده است؛ لذا اگر سمت و سوی ما به آنچه مقتضای عدل و حق است، گرایش داشته باشد و تمام زوایای یک موضوع را در رسیدگی ها مدنظر قرار دهیم، بی تردید رضایت همه اطراف دعوا فراهم خواهد شد.   رئیس قوه قضاییه، جلب رضایت خدا و مردم را امری محوری دانست و یادآور شد: در دستگاه قضایی همه هم و غم مسئولان، قضات و کارکنان باید این باشد که بتوانیم امور را به موقع، به روز و به هنگام، دقیق، مستند به قانون، بر مبنای حق و عدل و بدون نفوذپذیری از هیچ فرد و نهادی انجام دهیم.   آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از معوقه شدن پرونده های قضایی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه ها را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.   رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضایی، گفت: ایشان بر سلامت و کارآمدی قوه قضاییه تاکید کردند و بر همین مبنا باید این دو مقوله همواره در همه امور، نصب العین مسئولان قضایی، قضات شریف و کارکنان محترم باشد تا ان شاء الله رضایتمندی مردم و در پی آن، رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته باشد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه امسال با شعار زیبای "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، گفت: امیدواریم دگرگونی مثبت از وضعیت ضعیف به بهتر و مفیدتر در جامعه را در سال جدید شاهد باشیم و درخواست ما از همه شما داشتن همتی مضاعف است.

او افزود: عملیات غرورآفرین وعده صادق مایه سرافرازی حوزه مقاومت و همه دنیای مستضعفان شد، یک تحرکات جزیی همچون ریزپرنده و مسائل دیگر اسرائیل غاصب در حال انجام دارد که فقط می‌خواهد از آن آبروریزی که برایش اتفاق افتاده مقداری بیرون بیاید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه بررسی موانع پیش روی تولید در سال گذشته حتما انجام و لیستی تهیه شود، گفت: امسال اولا باید همان موانع گذشته را برطرف کنیم تا ماشین تولید سریع‌تر و راحت‌تر به حرکت بی‌افتد و ثانیا مشارکت مردم را جدی بگیریم.

آیت الله لائینی در ادامه افزود: ما مشارکت مردم را در مولد شدن در روستا‌ها می‌دانیم، روستا‌ها از این مهاجر و مصرفی بودن اگر به سمت مولد بودن رفتند مشخص می‌شود که در حوزه اقتصاد وارد و مشارکت داده شدند.

او خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که درخصوص مشکلات ساری مرکز استان در اوایل سال داشتیم، چند مشکل عمده این شهر ذکر و بیان شد، انتظارمان این است که فرماندار به‌عنوان دبیر دبیرخانه رفع مشکلات ساری، آنها را بررسی و مصوبات را پیگیری و اجرا کند.

آیت الله لائینی گفت: امروز همه مسئولیم، وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نظارت بر امور مملکت بر اساس قانون اساسی است و اینکه امورات طبق فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال پیش برود.

دیگر خبرها

  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال
  • ۲۵ هزار دستگاه نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های هرمزگان به فروش رفت