Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در ۲ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با کشف ۹۳۷ کیلو انواع مواد مخدر رشد ۳۵  درصدی افزایش کشفیات در حوزه انوع مواد مخدر در استان داشته‌ایم. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ احمدرضا چگینی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخچه و نحوه ورود مواد مخدر به کشور اظهار داشت: رویکرد پلیس مقابله و برخورد با فعالان حوزه مواد مخدر در راستای کاهش تقاضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به فعال بودن پلیس در حوزه مواد مخدر افزود: مواد مخدر، سومین تجارت پرسود دنیا و چهارمین تهدید جامعه بشری بوده که به عنوان یک معضل، آسیب و تهدید در جامعه مطرح است.

وی تصریح کرد: اقدامات در زمینه مواد مخدر باید به‌صورت مستمر تا حصول نتیجه انجام شود، برخورد سلبی با استفاده از قوانین و مقررات و قدرت در برخورد با افرادی که قوانین را رعایت نکرده‌اند، انجام می‌شود و برخورد ایجابی پلیس هم اقدامات نرم‌افزاری در حوزه پیشگیری از مواد مخدر است.

چگینی بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم دارند که قطعا می‌توانیم اثرات آن را در جامعه مشاهده کنیم.

لزوم اجتماع محور کردن مبارزه با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: پلیس بحث اجتماع محور کردن امر مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک رویکرد در دستور کار قرار داده و به دنبال استفاده از این رویکرد در راستای کمک به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: فعایت در حوزه کاهش تقاضا، سبب کاهش عرضه مواد مخدر می‌شود، بحث مواد مخدر تنها مختص کشور ما نبوده و در همه جای دنیا درگیری با آن وجود دارد.

چگینی ادامه داد: تنها، کشورهایی در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق بودند که توانستند، زمینه‌های آسیب آن را کاهش دهند، با بسیج عمومی و اجتماع محور کردن بحث مبارزه با مواد مخدر در این حوزه می‌توان موفق بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این که باید دنبال عامل و یا عوامل موثر در حوزه مواد مخدر گشت، تصریح کرد: باتوجه به لزوم قوی بودن بحث اطلاع‌رسانی در این حوزه، کمیته‌ای در شورای مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل و به‌صورت علمی و کارشناسی شده، مواد مورد نیاز در این حوزه را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم بررسی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با کشف 937 کیلو انواع مواد مخدر رشد 35 درصدی کشفیات در حوزه انواع مواد مخدر مثل تریاک، مرفین، شیشه، هروئین و غیره داشته‌ایم، کشفیات در حوزه هروئین افزایش و در حوزه شیشه کاهش داشته است.

افزایش 16 درصدی دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر

چگینی ادامه داد: در مدت مذکور 16 درصد افزایش دستگیری در حوزه قاچاقچی مواد مخدر، خرده‌فروش، حمل‌کننده، نگهدارنده، معتاد و خریدار و فروشنده مواد داشته‌ایم. سال گذشته 16 هزار نفر در این زمینه دستگیر شدند.

قم| 11 درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شودقم| غرب قدردان تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر باشدقم| حوزه علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در مدت دوماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 117 درصد توقیف خودرو و 111 درصد توقیف موتور سیکلت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمانی مذکور، 75 درصد افزایش متلاشی کردن باندهای مواد مخدر در سطح کشور داشته‌ایم، همچنین در بحث قرص‌های روان گردان هم 36 درصد کاهش داشته‌ایم.

آموزش 2 هزار نفر در حوزه پیشگیری و آموزش همگانی

چگینی عنوان کرد: در حوزه اجرای طرح‌های پلیس در پاک‌سازی قسمت‌ها و حوزه‌های مختلف 29 درصد افزایش داشته‌ایم. همچنین در حوزه پیشگیری و آموزش همگانی نیز 2 هزار نفر را تحت آموزش قرار داده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین پلیس به‌صورت اختصاصی، مرکزی را، برای ارائه رایگان خدمات مشاوره‌ای در حوزه مواد مخدر راه‌اندازی کرده که در این مدت به 57 نفر مشاوره داده شده است.

/گوی با اشاره به تبلیغات سوداگران مواد در بین قشر دانشجو و دانش‌آموز نیز گفت: تلیغات آنها در زمینه مصرف مواد در راستای افزایش هوشیاری و کاهش بی‌خوابی در شب‌های امتحان کذب بوده و سبب اعتیاد فرد می‌شود. همچنین شاهد کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد هستیم.

تبلیغ مصرف مواد مخدر در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های زنانه

چگینی با اشاره به استفاده برخی از مواد مخدر در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های زنانه گفت: متاسفانه استفاده از مواد مخدری مثل گل و شیشیه در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های زنانه برای زیبایی و تناسب اندام، به‌صورت زیرپوستی تبلیغ می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: متاسفانه آمار اعتیاد بانوان در مقایسه با آقایان رشد بیشتری داشته است.

وی با اشاره به کشفیات پلیس مبارزه مواد مخدر عنوان کرد: کشف 915 کیلو مرفین توسط پلیس استان با هماهنگی دو استان دیگر انجام شده است.

چگینی خاطرنشان کرد: برخی از نقاط استان مستعد کشت گیاهان مواد مخدری است، اما امسال و سال گذشته کشفیاتی در حوزه این نوع کشت‌ها داشته‌ایم، همچنین سال گذشته تنها یک مورد کشف لابراتور و آشپرخانه موادهای صنعتی داشته‌ایم و امسال هم تاکنون موردی نبوده است.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق حاشیه‌نشین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این که باید به مناطق حاشیه‌نشینی توجه بیشتر کرد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه و به‌روز شدن مناطق حاشیه‌نشین شهرها و ایجاد اشتغال برای جوانان از عوامل اصلی کاهش جرم در این مناطق است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس

به گزارش همشهری آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که صبح امروز برگزار شد؛ گفت: در ابتدا جا دارد که از اصحاب رسانه در خصوص انعکاس اخبار تشکر کنم. دغدغه برخی شهروندان این بود که پلیس اگر به یک ماموریت خاص و جدید بپردازد شاید از حوزه‌های دیگر غافل شود اما امروز می‌بینید که در یک ماهه اخیر همکاران ما بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردند و به دیگر وظایف خود نیز به درستی رسیدگی کردند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه همه متهمان تحت رصد پلیس هستند، گفت: این امر به کشفیات گسترده و مهمی منجر شده که امروز نتیجه آن را می‌بینید.

وی با بیان اینکه اولویت ما جلوگیری از توزیع محموله‌های قاچاق مواد مخدر است، گفت: البته در کنار دانه‌درشت‌ها با با توزیع کنندگان و خرده فروشان نیز برخورد می‌کنیم. از ابتدای سال‌جاری تاکنون تقریبا ۳۲۰۰ توزیع کننده خرده و همچنین حاملان مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌ آمارهای ما از میزان کشفیات موادمخدر نشان می‌دهد که در سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت در سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر بوده‌ایم.

محمدیان در ادامه به تشریح یکی از پرونده‌ها پرداخت و گفت:‌ یک تن و ۱۱۸ کیلوگرم بار شیشه از یک تریلی کشف کردیم که بزرگترین محموله شیشه‌ای است که تاکنون کشف شده و منشا آن خارج از کشور و مقصد آن تهران بود. این محموله در رصد همکاران من بود و اگر این بار توزیع می شد خطرات زیادی داشت.

وی ادامه داد: همکاران من در روزهای تعطیل توانستند این محموله را کشف کنند و امروز اعلام می‌کنیم که پلیس همه ۷۰۰ ماموریت خود را از نقطه سفر مرزی تا مرکز کشور دارد را به خوبی انجام می‌دهد و تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران ما ادامه دارد.

کد خبر 844883 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم مواد مخدر فراجا

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • کشف ۳ تن مواد مخدر و ۳۰۰۰ خرده فروش در یک ماه
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال