Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:27:14 GMT

مراسم احیای رمضانیه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۱۹۵

مراسم احیای رمضانیه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

حجت الاسلام جعفری گفت: مراسم احیای رمضانیه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

«محمد علی جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: دانشجویان هم اکنون در حال ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف رمضانیه هستند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در دانشگاه ها موضوع اعتکاف رمضانیه؛ همانند اعتکاف رجبیه، جایگاه پیدا نکرده است، گفت: اعتکاف رمضانیه از جایگاه بالاتری نسبت به اعتکاف رجبیه برخوردار است؛ لذا در این راستا رسانه ها باید اطلاع رسانی و تبیین موضوع را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام جعفری افزود: یکی از سنت های پیامبر اسلام محمد (ص) اعتکاف در دهه سوم ماه مبارک رمضان است و این موضوع باید برای مردم تبیین شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم احیای رمضانیه در دانشگاه بیرجند، گفت: مراسم اعتکاف رمضانیه اول تا سوم خردادماه جاری در مساجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه بیرجند و حضرت ولی عصر(عج) دانشکده کشاورزی برگزار می شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: هزینه اعتکاف برای هر دانشجو پنج هزار تومان تعیین شده ولی کارت سلف این دانشجویان برای مبحث افطاری توسط دانشگاه شارژ می شود.

 

حجت الاسلام جعفری افزود: در همه دانشگاه های استان یک تا دو مبلغ اعزامی از قم حضور دارند و برنامه لیالی قدر به وسیله این مبلغان برگزار می شود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد ماه مبارک رمضان کانون های مساجد خبرگزاری شبستان روزنامه مجلس قرآن کریم اردبیل سبک زندگی اسلامی مراسم احیای شب های قدر خراسان جنوبي بیرجند احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

عطا پورشیرزاد در ستاد احیای تالاب‌ها خصوص آخرین وضعیت تالاب‌های استان فارس گفت: ستاد ملی و کشوری احیای تالاب‌های برای احیای تالاب‌ها تشکیل شده است. در بارندگی‌های اخیر مقادیری سطوح تالابی در فارس بهبود یافت، اما در تالاب کمجان بیش از ۵۰ درصد از سطح تالاب آبگیری شده و میزبان پرندگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: با تصویب نقشه راه برای احیای تالاب‌ها قطعا اعتباراتی اختصاص خواهد یافت و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم اتخاذ تدابیری برای برداشتن فشار مصرف آب کشاورزی از روی تالاب‌ها تاکید کرد و گفت: مشاغل خرد در حاشیه تالاب‌های استان باید تقویت شود. ۵ هزار هکتار زمین در سه شهرستان مرودشت، زرقان و خرامه کشت گلخانه‌ای پیشنهاد شده تا قسمت عمده‌ای از برداشت بی رویه آب را مهار و جبران کند.

استاد بخش مهندسی آب دانشگاه شیراز هم در ادامه همکاری دانشگاه و محیط زیست برای احیای تالاب‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه وضعیت تالاب‌های کشور چندان خوب نیست و تعادل اکوسیستم به‌هم خورده است، تامین آب که مهم‌ترین عنصر احیای تالاب است متاسفانه دچار چالش است، اقداماتی برای توسعه کاشت محصولات دیم هم باید در اولویت قرار گیرد.

مسعود نوشادی اضافه کرد: سد‌هایی که در مسیر تالاب‌ها احداث شده باید حقابه محیط زیست را بدهند، ۴۰۰ هزار هکتار مساحت اراضی کشاورزی حوضه آبریز طشک و بختگان است که اضافه برداشت دارند، اگر این اضافه برداشت مهار شود تا حدود زیادی برای احیای این دو تالاب موثر است.

او بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده امکان رهاسازی سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب از سد درودزن در ترسالی‌ها برای تامین بخشی از نیاز آبی تالاب‌های طشک و بختگان امکان‌پذیر است. نیاز آبی این تالاب‌ها در شرایط نرمال یک میلیارد متر مکعب است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما دنبال تعطیلی کشاورزی نیستیم، اما کشاورزی باید محدود شود، افزود: مصرف آب کشاورزی باید کنترل و کم شود، مساحت کشاورزی نباید بیشتر شود بلکه باید بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش یابد تا برای احیای تالاب‌ها هم امیدی وجود داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران اعتکاف در قزوین
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان