Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:30:01 GMT

برای پیشرفت باید علم و دانش بر کشور حاکم شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۲۰۳

برای پیشرفت باید علم و دانش بر کشور حاکم شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر دوشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با بیان اینکه تنها تشیع در میان فرقه‌های اسلامی توانسته اسلام ناب را حفظ کند، افزود: به فرموده حضرت محمد (ص) سایر مذاهب اسلامی به بیراهه رفتند.

وی کودکان و نوجوانان را سرمایه کشور دانست و افزود: کودکان و نوجوانان در آینده عهده‌دار مسئولیت‌های مهم می‌شوند بنابراین نیازمند جمع‌آوری سرمایه علم و دانش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: آینده کشور دست جوانان است بنابراین نسل جوان باید به خودسازی و فراگیری علم و دانش بپردازند.

وی ادامه داد: چنانچه علم و دانش بر کشور حاکم شود موجب پیشرفت مملکت می‌شود اما با وجود جهل و نادانی کشور عقب می‌ماند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند که منافقان باید برای ادعاهای خود نزد خداوند و پیامبر (ص) دلیل بیاورند، زیرا عموم مسلمانان از غیب خبر ندارند و نمی‌توانند توطئه‌های منافقان را خنثی کنند.

وی با اشاره به هشدار خداوند نسبت به عاقبت سخت و دردناک منافقان، افزود: منافقان با انجام اعمال ناپسند در دنیا عذابی دردناک برای خود خریده‌اند و برای آخرت خود میوه و ثمره خوبی ندارند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه نباید قرآن کریم را با فهم خود تفسیر کرد، افزود: انسان باید در تفسیر قرآن کریم خود را شاگرد مبانی الهی بداند.

کد خبر 4621999

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جعفر سبحانی قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول محفل قرآنی گفت: این آیین معنوی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۲۰ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.
جمالفرد افزود: محفل قرآنی این هفته فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین همراه با قرعه کشی سفر اربعین ویژه شرکت کنندگان ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای معظم شهر یاسوج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه از اربعین سال قبل آغاز شده ادامه داد: در این برنامه ۱۵ دقیقه حزب خوانی قرآن، ۲۰ دقیقه تدبر در قرآن، ۲۰ دقیقه روایتگری شهدا و ۱۵ دقیقه پخش فیلم و تیزر با موضوع قرآن، دفاع مقدس و مناسبت های هفته اجرا می شود.
مسئول محفل قرآنی گلزار مطهر شهدای یاسوج با دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم گفت: فردا علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی از همه بانیان و همکاران و خیران قدردانی و به قید قرعه به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان کمک هزینه زیارت اربعین به مبلغ هر نفر ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ریال اهدا می شود.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • خداوند در عذاب‌های جهنم چقدر تخفیف می‌دهد؟!
  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی