Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:45:16 GMT

استفاده از صندلی مناسب کودک در خودرو اجباری می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۲۲۳

استفاده از صندلی مناسب کودک در خودرو اجباری می شود

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از اجباری شدن صندلی مناسب کودک در خودروها خبر داد و گفت: با رانندگانی که این مصوبه را رعایت نکنند درصورت وقوع اتفاقی برای کودک برخورد می شود.

اصغر سلیمی در گفت وگویی با تشریح دستور کار عصر امروز - دوشنبه- کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: در نشست امروز بررسی لایحه اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی انجام شد که براساس آن کودکان با وزن کمتر از 36 کیلو و قد کمتر از 150 سانتی متر باید از صندلی مناسب خودرو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طبق ماده 9 قانون حمایت از کودکان اگر این حق کودکان رعایت نشود، درصورت وقوع اتفاقی برای آنها با صاحبان خودرو برخورد می شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین گفت: براساس ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی همچنین رانندگان و سرنشینان هر دو موظف به استفاده از کمربند ایمنی هستند.
به گزارش ایرنا، تصویب الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو در مجلس و قانونی شدن آن در حقیقت خانواده‌ها را ملزم می‌کند تا طبق دستورالعمل اجرایی این لایحه که بعد از تصویب تهیه می‌شود، شرایطی فراهم کنند تا امنیت کودکان در خودرو حفظ شود.
این مهم با تعبیه کردن صندلی‌های مخصوص کودکان براساس سن و جثه آنان ممکن می‌شود تا قد کودک متناسب با کمربند شود.
براساس آمارهای ارائه شده از 16 هزار کشته تصادفات 8 درصد (حدود 1200 نفر) کودک هستند که قطعا رعایت موارد ایمنی در خوردوها بویژه بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو بویژه کودکان در کاهش این آمار مؤثر خواهد بود.

**سند الگوی پیشرفت ایرانی در کارگروه ویژه بررسی شد
سلیمی درباره دیگر دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهارداشت: امروز قرار بود در کارگروه ویژه ، سند الگوی پیشرفت ایرانی با حضور دستگاه ها ونهادهای مختلف بررسی شود که این سند بررسی شد.
وی افزود: با نهایی شدن سند الگوی پیشرفت ایرانی این سند در نشست آتی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
سیام**7329 ** 1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميسيون امور داخلي تخلفات رانندگي صندلي كودك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی یک آگهی تبلیغاتی متعلق به یک مجله مطبوعاتی ویژه خردسالان، همراه با یک رپرتاژ آگهی، به جدول پخش شبکه کودک سیما اضافه شده است.

هرروز در چند نوبت، برنامه‌ای با عنوان «قصه‌های نبات» روی آنتن شبکه پویا می‌رود که در آن، گیتی خامنه مجری پیشکسوت سیما طی مدت زمان حدود ۲ تا ۵ دقیقه، قصه‌ای کوتاه را برای بچه‌ها روایت می‌کند. همزمان متن آگهی خرید این مجله از طریق سامانه پیامکی، چند بار به صورت زیرنویس پخش می‌شود. در انتهای این برنامه کوتاه نیز تیزر تجاری ۴۵ ثانیه‌ای که همراه با ترانه، کودکان را به خریداری این مجله ترغیب می‌کند، به شکل ثابت روی آنتن می‌رود.

این در حالی است که در بیش از چهار سال گذشته، جز پخش تیزرهای برخی فیلم‌های کودک و پویانمایی مورد تأیید سازمان صداوسیما نظیر «پسر دلفینی»، «بچه‌زرنگ» و «مسافری از گانورا»، تیزرهای تبلیغات تجاری از شبکه کودک پخش نمی‌شود.

از آبان ماه ۹۸ و با دستور مستقیم سید مرتضی میرباقری (معاون وقت سیما)، پخش آگهی‌های تجاری از شبکه کودک (پویا و نهال) متوقف شد. کمپین #پویا_بدون_تبلیغات که در آن زمان به راه افتاده بود و توسط مدیران وقت شبکه حمایت می‌شد، از عوامل مؤثر در این تصمیم بود.

سازمان صداوسیما طی سال‌های اخیر برای تأمین هزینه‌های منابع انسانی و برنامه‌سازی ناشی از کمبود بودجه تخصیص‌یافته دولتی، به پخش تبلیغات تجاری درون‌برنامه و جذب حامی مالی برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی روی آورده و به نظر می‌رسد پخش برنامه «قصه‌های نبات» نیز بخشی از آن پروسه باشد.

در شبکه‌های تلویزیونی خارجی مخصوص کودکان، تبلیغات تجاری با ملاحظات بسیاری انجام می‌شود، چراکه کودکان توانایی تشخیص تبلیغات تجاری از محتوای فرهنگی را ندارند. اگرچه برخی کارشناسان پخش تبلیغات فرهنگی مرتبط با کودکان را در شبکه مخصوص کودکان، دارای اشکال نمی‌دانند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896429

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند؛ از روکش صندلی تا کف پوش!
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • بررسی امکانات اتوبوس vip
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها