Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم ترحیم یک خواننده پاپ است. عده‌ای بیرون جمع شده‌اند اما نه برای ادای احترام به این خواننده بلکه منتظرند یک سلبریتی از جلوی آن‌ها رد شود تا موبایل‌هایشان را بالا بیاورند و شروع کنند به گرفتن فیلم و عکس! رفتارهایی از این دست برای نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود؛ اما اینکه چرا اصولا چنین رفتارهایی رخ می‌دهد، پرسشی است که ایسنا در گفت‌وگو با یک جامعه‌شناس مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد بخارایی، جامعه‌شناس می‌گوید: توجه مردم به سلبریتی‌ها و اصولاً هرکس که از جایگاه اجتماعی بالاتری نسبت به آن‌ها برخوردار باشد، طبیعی است اما آنچه در این مورد و موارد مشابه اتفاق افتاده نوعی افراط محسوب می‌شود.

او درباره چرایی این افراط ادامه می‌دهد: در یک جامعه تمام رخدادها مانند حلقه‌های یک زنجیره به یکدیگر وصل هستند؛ باید دید زیر پوست جامعه چه رخ می‌دهد که شاهد چنین رفتارهای افراطی‌ای هستیم. در یک جامعه سالم هرکس به اندازه تلاش خود پاداش نسبی می‌گیرد؛ از سویی در جامعه‌ای که شایسته‌سالاری وجود ندارد افراد دچار بحران هویت می‌شوند و ممکن است به هر راهی بروند.

این جامعه‌شناس اظهار می‌کند: آدم‌ها باید در جامعه احساس هویت و بودن داشته باشند وقتی بستر صحیح برای چنین چیزی وجود نداشته باشد افراد برای دیده شدن به دیگران متوسل می‌شوند. وقتی فردی در چنین شرایطی با سلبریتی عکس می‌گیرد می‌خواهد بگوید من هم هستم.

بخارایی در ادامه می‌گوید: ما در زندگی اجتماعی نیازمند گروه مرجع هستیم که از آن‌ها الگو بگیریم؛ وقتی چنین گروه مرجعی به درستی وجود نداشته باشد دچار بحران هویت می‌شویم و نتیجه‌ی آن سلبریتی‌محوری است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فراهم کردن ساختار و شرایطی برای ملاقات مردم و سلبریتی‌ها به این موضوع کمک می‌کند که دیگر شاهد چنین رفتارهایی در مراسم ترحیم نباشیم؟ بیان می‌کند: در این مورد نیازی به ساماندهی دولتی نیست؛ چرا که ممکن است پنج درصد به بهبود این شرایط کمک کند و ما به دنبال چنین درصدی نیستیم. در این زمینه مشکلات ساختاری وجود دارد؛ بنابراین ممکن است در سلبریتی‌ها هم شاهد رفتارهایی از این دست باشیم. سلبریتی‌هایی که مدام دوربین موبایلشان روشن است و از همه چیز فیلم و عکس می‌گیرند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

سلفی می‌گیرم، پس هستم!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان اخبار بازیگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم

 پیمان جبلی در آیین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، رضایت و استقبال گسترده مردم از برنامه‌های رمضانی و نوروزی صدا و سیما و تقدیر رهبر معظم انقلاب را مایه افتخار رسانه ملی توصیف کرد.

با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود

وی با اشاره به اینکه که رسانه ملی در مدتی کوتاه دو مرتبه مورد تفقد و تحسین رهبری قرار گرفت، افزود: رسانه ملی دو رویداد را با سربلندی رقم زد، نخست اقدام بی‌سابقه در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و دوم ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز و رمضان بود که تلاش کردیم در تراز رسانه محبوب مردم، ایفای نقش کنیم و در نتیجه آن‌، رسانه ملی هم مورد توجه مردم و هم مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

جبلی بیان کرد: بررسی میزان مخاطبان ما در دو مناسبت ویژه امسال امیدبخش بود و به‌مثابه تلنگری برای مدیران، برنامه‌سازان، هنرمندان و حتی منتقدان است که جایگاه، نقش و موقعیت منحصربه‌فرد صداوسیما را جدی‌تر بگیرند. اینکه تک‌قسمت‌هایی از برخی برنامه‌های ما می‌توانند ده‌ها میلیون بار در فضای مجازی دیده شوند، گواهی بر همین گفته است.

قدر چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی بدانیم

رئیس رسانه ملی اظهارداشت: باید چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی را قدر دانست. جایگاه هنرمندان برای تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و نقش هدایتگری آنها برجسته است.

وی از مشارکت نهادها و مؤسساتی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... در ساخت برنامه‌ها به‌ ویژه در این ایام قدردانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های متفاوت برنامه‌سازی برای عید نوروز که با ایام ماه مبارک رمضان مقارن شده بود، افزود: با افتخار و با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود. البته که رقابت سنگین در این زیست‌بوم، تغییر مصرف رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف، کار را سخت‌تر کرده است و تولید برنامه‌های کیفی باید در بالاترین سطح اتفاق بیفتد تا مخاطب ماندگار باشد.

از تحول رسانه ملی یک قدم کوتاه نمی‌آییم

جبلی تاکید کرد: بر تحول در رسانه ملی پافشاری می‌کنیم، نه یک قدم کوتاه آمدیم و نه یک قدم کوتاه خواهیم آمد. سند تحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرچم تحول ما دو رنگ؛ «هویت» و «عدالت» دارد، اظهارداشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و ادبیات و شعر، باورها و اعتقادات عمیق و راسخ دینی، اقوام متنوع ایرانی، پاره فرهنگ‌ها و آداب و رسوم شیرین مناطق مختلف کشورمان، لهجه‌ها و سنت‌ها، باور به قرآن و ائمه(ع)، احساس تعلق امتی و تاثیرگذاری جهانی، انقلاب اسلامی و شهدا و هنر انقلاب و... عناصر هویتی ما هستند و از همین رهگذر، مصمم بودیم در برنامه‌های مختلف به‌ خوبی به این عناصر توجه کنیم.

اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم، اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویمجبلی گفت: پرداختن تام‌وتمام به عناصر هویت ایرانی سرلوحه اقدامات ما در حوزه هویت محوری است و به‌ عنوان نمونه، اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم. همچنین بر خودمان فرض می‌دانیم که اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویم. همچنین توجه به قرآن و عترت و معارف اسلامی جزئی مهم از هویت ایرانیان است که در برنامه‌های موفق قرآنی و آئینی به آن توجه شد.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که رسانه ملی در این دوره با برنامه‌های قرآنی و اعتقادی موفق و فاخر شناخته می‌شود، اظهارداشت: قرآن حجت را بر ما تمام کرد چرا که با برنامه‌ریزی مناسب و توجه همزمان به محتوا و رویکرد و سازوکار رسانه ملی موفق شد برنامه‌ای قرآنی را در شمار پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها قرار دهد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بازدیدهای چند صد میلیونی محتواهای تولیدی رسانه ملی در فضای مجازی افزود: اینکه گمان کنیم عصر تلویزیون به سر آمده است درست نیست و اگر ما پرچم هویت و عدالت را برافراشته نگه داریم و همزمان به محتوا و قالب جذاب توجه کنیم، می‌توانیم جلوتر از همه رقبای دیگر بایستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شخصیت‌ها در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده
  • معروف‌ترین خواننده جهان و نامزدش به تهران آمدند/ عکس
  • (تصاویر) علی دایی در مراسم ترحیم همسر مهرعلیزاده
  • (تصاویر) از سید محمد خاتمی تا علی دایی در مراسم ترحیم همسر محسن مهرعلیزاده
  • (تصاویر) مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رستوران جنجالی که خواننده زدبازی راه انداخت
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟