Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@18:01:41 GMT

کمک هاي سازمان ملل به سيل زدگان ادامه مي يابد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۷۰۳

کمک هاي سازمان ملل به سيل زدگان ادامه مي يابد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا - `اوگوچي دنيلز` نماينده سازمان ملل متحد در ايران از تصميم اين سازمان بين المللي براي تداوم کمک هاي کوتاه مدت و بلند مدت خود به آسيب ديدگان سيل اخير ايران خبر داد.

خانم دنيلز روز دوشنبه در گفت وگو با بخش انگليسي ايرنا گفت: ما کاملا به چند جانبه گرايي متعهد هستيم و سازمان ملل به ارتباط با جامعه بين الملل در مورد حمايت از حکومت و دولت ايران در زمينه کمک به سيل زدگان ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيلاب هاي ناشي از بارش هاي بي سابقه در نقاط مختلف ايران در ماه هاي مارس (اسفند) و اوايل آوريل(فروردين) جان افراد زيادي را گرفت و باعث خسارت هاي زير بنايي از جمله پل ها و جاده هاي مواصلاتي شد.
دو ميليون نفر تحت تاثير سيل بوده و دهها هزار نفر نيز با از دست دادن خانه هاي خود در چادر زندگي مي کنند.
ايران پيشتر اعلام کرد که براي تامين مالي قربانيان سيل، دو ميليارد دلار کمک هاي اضطراري لازم است و همزمان، اين شکايت را داشته است که تحريم هاي ايالات متحده آمريکا عليه ملت ايران موانعي را در اين زمينه ايجاد مي کند.
درهمين حال بهرام قاسمي سفير کنوني ايران در فرانسه و سخنگوي سابق وزارت امور خارجه، در واکنش به اقدام آمريکا در ايجاد موانع و مسدود کردن کمک هاي بشر دوستانه عليه مردم ايران گفته است اقدام ايالات متحده در سالگرد خروج از توافق هسته اي ايران (برجام) نشان دهنده رويکرد ضد مردمي مقامات آمريکايي است.
نماينده سازمان ملل در تهران با اشاره به کمک هاي کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد که شامل پتو، تشک، مجموعه وسايل آشپزخانه ، يکهزار تخته چادر و چمدان ها براي موارد اضطراري بود 11 آوريل از طريق هوايي براي سيل زدگان ايران ارسال شده است در مصاحبه با ايرنا به تشريح ادامه اين کمک پرداخت.
دنيلز در مورد اقدامات دفتر سازمان ملل در تهران براي کمک به بازماندگان سيل ، گفت: هدف سازمان ملل متحد در ايران، از زمان آغاز اين حادثه، حمايت از اقدامات امداد و نجات دولت ايران به آسيب ديدگان بود و تمام کمک هاي سازمان ملل متحد در حمايت از سيلزدگان انجام شده است و براين اساس برنامه سازمان ملل با هدف حمايت از 115هزار نفري است که بيشترين آسيب را در سيل اخير در چهار استان سيلزده ديده اند.
وي افزود: در مراحل اوليه، سازمان ها توانستند 1.4 ميليون دلار از صندوق هاي اضطراري داخلي خود به منظور تهيه کمک هاي بشردوستانه براساس درخواست دولت تهيه کنند که در اواخر آوريل از صندوق مرکزي کمک هاي اضطراري (CERF) اين مبلغ دريافت شد و آژانس ها نيز براي تأمين مجدد منابع خود 600 هزار دلار ديگر کمک دريافت کردند که تا کنون تمام کمک هاي ما جهت پشتيباني ارائه شده است.
وي همچنين در باره اقدامات انجام شده نمايندگي سازمان ملل براي ارائه خدمات به سيل زدگان در محل حادثه ، افزود: ما از استان هاي آسيب ديده لرستان، گلستان، ايلام و خوزستان بازديد کرديم که زيان ها قابل توجه است و سازمان ملل متحد و دولت ايران در حال ارزيابي نيازمندي هاي بعد از فاجعه (PDNA) هستند و تاکنون نيز کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF)، سازمان بهداشت جهاني (WHO)، صندوق جمعيت ملل متحد (UNFPA) و برنامه جهاني غذا (WFP) کمک هاي خود را ارائه کرده اند.
به گفته وي ، اين کميساريا تصميم اوليه را در هماهنگي با اداره بيگانگان و امور خارجي مهاجرين وزارت کشور (BAFIA) براي استفاده از منابع موجود در کشور از جمله پتو، تشک هاي خواب، ظروف نگهداري مايعات و لوازم آشپزخانه جهت کمک به دولت اتخاذ کرد که البته ايران طي چهار دهه گذشته ميزبان پناهندگان، عمدتا افغان ها بوده که نحوه پاسخگويي به آنها باعث دلگرمي است.
وي کمک هاي سازمان بهداشت جهاني براي تامين نيازهاي بهداشتي هزاران نفر از افراد بي خانمان در سيل اخير را شامل جعبه کمک هاي مربوط به تروما، وبا و بيماري هاي غيرواگير و کالاهاي درخواستي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ذکر کرد.
دنيلز در مورد کمک هاي يونيسف به سيل زدگان ، افزود: نخستين محموله کمک هاي يونيسف شامل 200 دز واکسن و 100جعبه براي سرد نگه داشتن دارو در تاريخ 18 آوريل به ايران رسيد.
وي اظهار داشت: اين تجهيزات کمک خواهد کرد که خدمات ايمن سازي ضروري براي کودکان مبتلا به بيماري فراهم و از گسترش بيماري ها جلوگيري شود و دومين محموله يونيسف نيز از جمله 80 يخچال واکسن در ماه مه (ارديبهشت) به ايران وارد شد تا خدمات مربوط به ايمن سازي ضروري کودکان در مراکز بهداشت عمومي استان هاي تحت تأثير سيل فراهم شود.
نماينده سازمان ملل در تهران در پايان تاکيد کرد که سازمان ملل متحد اقدامات لازم و همکاري نزديک با همتايان دولتي و جامعه بين المللي را براي پاسخگويي به نيازهاي کساني که از حادثه سيل اخير رنج مي برند، ادامه مي دهد.
9376
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی‌بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه