Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شرکت غله استان کرمان با اشاره به اینکه ارتقای سطح کمی و کیفی نانوایان در طرح جامع نان سالم در استان اجرا شده است گفت: با اقدامات انجام شده مصرف نمک در استان نصف و بعضا تا یک سوم کاهش داشته است. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مجید نژادبیگلری عصر امروز در هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه سلامت استان کرمان با بیان اینکه طرح جامع نان سالم از خرداد 94 در استان کرمان تدوین و اجرا شده است اظهار داشت: این سند در راستای امنیت‌غذایی جامعه بوده و در این مدت در حوزه بهداشت و سلامت نان اتفاقات خوبی را در استان شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه در چهار سال گذشته تولید گندم در استان کرمان از 144 هزار تن به 218 هزار تن در سال 96 افزایش داشته است گفت: در اجرای این طرح در استان نظارت خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل شرکت غله استان کرمان با بیان اینکه در راستای استانداردسازی ناوگان حمل و نقل گندم، حمل و نقل ریلی در استان راه‌اندازی شده است افزود: در حمل و نقل ریلی آسیب کمتری به گندم وارد شده و با هزینه کمتر، حجم بالایی از گندم جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح کمی و کیفی نانوایان در طرح جامع نان سالم در استان اجرا شده است بیان کرد: با اقدامات انجام شده مصرف نمک در استان نصف و بعضا تا یک سوم کاهش داشته است.

طرح جامع نان سالم در استان کرمان اجرا و عملیاتی شده استنمک بر سر سفره‌های زنجانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری استمیزان مصرف نمک در گیلان چندین برابر حد استاندارد است

محمدصادق بصیری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه آمار بالایی از جامعه دارای پرفشاری خون هستند اظهار داشت: تعداد زیادی از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه این طرح باید با جدیت در استان اجرایی شود و تمام ادارات موظف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون هستند گفت: از رسانه‌ها تقاضا داریم که به‌خوبی اطلاع‌رسانی کرده و مردم را آگاه کنند.

در این جلسه سید وحید طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: هدف از تدوین سند بیماری‌های غیرواگیر، کاهش مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان منع تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت را یکی از اهداف سند بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد و افزود: باید احکام این سند در استان اجرا شود.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: رژیم غذایی سالم رژیمی است که سه وعده اصلی و سه تا چهار میان وعده داشته باشد، سیستم گوارش افرادی که تنها سه وعده اصلی را مصرف می‌کنند، در طولانی مدت آسیب می‌بیند و به ویژه افراد لاغر بیشتر باید مراقب این موضوع باشند.

احمد اسماعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت حفظ عادت‌های غذایی اظهار کرد: برای حفظ عادت‌های غذایی مهم است که وعده صبحانه با نان‌هایی با سبوس بالا مانند نان جو مصرف شود، همچنین افراد می‌توانند عدسی، لوبیا و تخم مرغ و پنیر کم نمک را در این وعده استفاده کنند، اما بهتر است از مربا، عسل، ارده و شیره، خامه فراورده‌هایی که بسیار شیرین است، استفاده نکنند.

وی افزود: افراد باید از میان وعده صبحانه تا ناهار یک تا دو واحد میوه مصرف کنند، همچنین در وعده ناهار می‌توانند از انواع خورشت‌ها، مرغ و ماهی، گاهی گوشت قرمز استفاده کنند، همچنین غذاهایی مانند الویه، کشک بادمجان، میرزاقاسمی را در این وعده اصلی می‌توانند مصرف کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: بین وعده ناهار تا شام یک تا دو واحد میان وعده شامل چای با خرما، انجیر، مویز و میوه‌های فصل را می‌توان مصرف کرد، همچنین بهتر است افراد غذایی سبک مانند آش، سوپ، انواع سالاد در وعده غذایی شام مصرف کنند و نباید نان و برنج در این وعده استفاده شود، مصرف یک واحد لبنیات مانند ماست و شیر قبل از خواب کمک می‌کند افراد خواب راحت‌تری را تجربه کنند و بدن جذب کلسیم بهتری داشته باشد.

اسماعیل زاده تصریح کرد: افرادی که دچار کمبود مواد مغذی در بدن هستند و وزن آن‌ها از حد نرمال کم‌تر و لاغر هستند، مواد مغذی تحریک‌کننده اشتها در بدن خود ندارند و بی‌اشتها می‌شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که بی‌اشتها هستند و میل به خوردن مواد غذایی و میان وعده ندارند، ضعف، کسلی، خستگی‌های مکرر، خواب‌آلودگی و بی‌حالی را بسیار تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر وزن فردی بسیار کم باشد باید به متخصصان تغذیه مراجعه کند تا بر اساس مکمل‌های تجویز شده، اشتها و میل آنها به خوردن مواد غذایی بیشتر شود و ورود مواد مغذی به بدن افزایش یابد.

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه رژیم غذایی سالم رژیمی است که سه وعده اصلی و سه تا چهار میان وعده داشته باشد، اضافه کرد: سیستم گوارش افرادی که تنها سه وعده اصلی را مصرف می‌کنند، در طولانی مدت آسیب می‌بیند و به ویژه افراد لاغر بیشتر باید مراقب این موضوع باشند؛ افرادی که در ماه مبارک رمضان دریافت بیش از حد کالری در وعده افطار و سحر داشتند، باید پس از ماه مبارک رمضان میزان کالری مصرفی خود را کنترل کنند.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه افراد باید وعده‌های اصلی صبحانه و ناهار را مصرف کنند، اما مد نظر داشته باشند که وعده شام آنها پرکالری نباشد، خاطرنشان کرد: مصرف میوه و سبزی باید مد نظر افراد قرار گیرد و مصرف کیک و آب‌میوه‌های صنعتی محدود شود، همچنین به منظور کنترل وزن در وعده ناهار افراد می‌توانند سبزیجات پخته مصرف کنند و روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند.

کد خبر 744698

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • آیا چیزی به نام قند سالم وجود دارد؟
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • پیشرفت پروژه مطالعه و اجرای سه راهی افجان سه راهی مهردشت به ۴۵ درصد رسید