Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: جابجايي مسافران و زائران در مسيرهاي ريلي منتهي به مشهد طي سه سال اخير رشد قابل توجهي داشته است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي راه آهن خراسان، مصطفي نصيري افزود: روند جابجايي مسافران و زائران از 11 ميليون و 13 هزار نفر در سال 1395 به 12 ميليون و پنج هزار نفر در سال 96 و 14 ميليون و 213 هزار نفر در سال 97 رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: جابجايي مسافران در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 9 درصد و در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 18 درصد افزايش داشته است.
وي گفت: در سال هاي ياد شده متوسط سالانه ضريب اشغال قطارهاي مسافربري در مسير ريلي تهران – مشهد و برعکس 60 درصد، قطارهاي کمربندي 62 درصد و حومه اي 73 درصد بوده که ضريب اشغال قطارهاي مسافربري در سال 96 نسبت به سال 95 حدود پنج درصد و در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 18 درصد رشد داشته است.
نصيري افزود: توسعه زيرساخت هاي ريلي، ارتقاي خدمات و کيفيت در قطارهاي مسافربري و ايستگاهها و تنوع در انتخاب قطارهاي مسافربري از سوي متقاضيان از مهمترين عوامل اين رشد بوده است.
طي سه سال گذشته در ايام اوج سفرهاي ريلي در مسير خراسان در هر شبانه روز بيش از 90 رام قطار به صورت رفت و برگشت و در ديگر روزهاي سال حدود 80 رام قطار مسافران را جابه جا کرده است.
سالانه 14 ميليون نفر معادل 42 درصد مسافران شبکه ريلي کشور در مسيرهاي منتهي به خراسان رضوي جا به جا مي شوند.
طول شبکه ريلي ايران 10 هزار کيلومتر است که هزار و 400 کيلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوي قرار دارد.
اين استان بيشترين سهم و رتبه نخست جا به جايي مسافر در ناوگان ريلي کشور را به خود اختصاص داده است.
3221 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن

تین نیوز

اولین جلسه امنیت ریلی راه آهن هرمزگان، روز سه شنبه، مورخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، به ریاست علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راه آهن هرمزگان و با حضور معاونین مدیرکل، رئیس پلیس و اعضاء کمیته، برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، ️علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راه آهن هرمزگان در این جلسه گفت: اهمیت خطوط ریلی در توسعه کشور، دارای جایگاه ویژه ای است و پایدار بودن آن به وجود امنیت در خطوط ریلی بستگی مستقیم دارد.

نصیری برازنده بابیان اینکه حمل و نقل ریلی هرمزگان، در بعد مسافری و باربری دارای اهمیت ویژه ای در کشور است، بر تأمین آرامش، رفاه و امنیت مسافرین قطارهای منطقه هرمزگان تأکید کرد.

وی افزود: با وجود این، ایمن بودن سیر و حرکت قطارها، جزو اولویت های اصلی راه آهن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • سال گذشته حدود ۱۲میلیون و ۶۸۵هزار مسافر در فرودگاه مهرآباد پذیرش شدند
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم