Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان اقتصادی بخش خصوصی در نخستین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خراسان شمالی از مشکلات تولیدگران و اصناف گفتند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ نخستین نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در استان خراسان شمالی با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران استان برگزار شد و در این نشست٬ فعالان اقتصادی بخش خصوصی از مشکلات تولیدگران و اصناف گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان مرکزی 8 درصد استصدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی، جهت تسهیل مبادلات اقتصادی و تجاری در بانک‌پاسارگادگزارش تسنیم |ترامپ و جنگ اقتصادی با مردم ایران

روند چرخ تولید استان متوقف شده است

محمد معظمی٬ رییس بازار روز بجنورد در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات صنفی تولیدکنندگان و کشاورزان استان در شرایط اقتصادی اخیر، به آفت سفیدک که قبلا هم باغات را دچار آسیب کرده است٬ اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود باران بسیار و غفلت از سم‌پاشی تاکستان‌ها، احتمال ازبین رفتن محصولات‌اراضی، توسط آفت زیاد است و تاکنون هم وقت گذشته و اگر تدبیری اندیشه نگردد آسیب جدی به تاکستان‌های انگور به‌عنوان یکی از کالاهای صادراتی استان وارد خواهد شد.

معظمی درادامه نسبت به حفظ کاربری باغات و ساخت سازه‌های سبک برای بوم گردی و گردشگری استان اعتراض کرده و گفت: کسی که در این زمینه پیشنهاد ارائه می‌دهد باید تعریف باغ را بداند.در هرهکتار زمین اگر 50عدد درخت وجود داشته باشد آن را باغ می‌نامیم و درغیر این‌صورت باغ محسوب نمی‌شود.

عدم آگاهی از قوانین اقتصادی ضربات جبران ناپذیری را وارد می‌کند

محمود قنبری معاون اقتصادی استاندار  نیز در این نشست با انتقاد از عدم آگاهی برخی از مدیران و فعالان اقتصادی از قوانین بازار کار، اظهار داشت: افراد قوانین را نمی‌دانند و اظهارنامه ارسال نمی‌کنند و موجب عدم بهره‌مندی از معافیت مالیاتی می‌گردد. بخش خصوصی وقتی وامی برداشته و بعد چند سال نمی‌تواند آن‌ را برگرداند، تقاضای‌ آزاد کردن وثیقه می‌کند که چنین چیزی ممکن نیست به همین سبب توجه به ارسال اظهارنامه‌ها بسیارمهم است.

قنبری با اشاره به اینکه 63درصد واحدهای تولیدی استان مالیات می‌دهند، اظهارکرد: مالیاتی که در سال گذشته از استان خراسان شمالی گرفته شده بالغ بر دویست و هفتاد میلیارد تومان است، که 23درصد آن را اشخاص حقوقی،25درصد را کارمندان و 6درصد را کسبه  و نهایتاً بیشترین بخش مالیات را خود مردم یعنی مصرف کنندگان پرداخت می‌کنند.

وی دلیل فرارمالیاتی موجود را نرسیدن اطلاعات درست به دستگاه های مالیاتی دانست و ابراز کرد: مالیات بر ارزش افزوده را نیز به‌جز مردم کسی نمی‌دهد که شامل 9 درصد است. البته  وضعیت فعلی مناسب‌تر از قبل بوده و قانون شده است که بانک‌ها هم گردش مالی بدهند و موظفند اگر کار تجاری انجام می‌دهند مالیات آن‌ را پرداخت نمایند.

معاون اقتصادی استاندار در پاسخ به سوال  بلوکه کردن سرمایه‌ها در بانک‌ها تاکید کرد: بلوکه کردن خلاف قانون است و اگر اطلاع داده شود پیگیری می‌کنیم.

فرار مالیاتی در خراسان شمالی وجود ندارد

یعقوبی نژاد مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این نشست، با اشاره به مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان و سازندگان مسکن در استان، بیان کرد: طبق برنامه ششم و پنجم، خانه‌های خالی باید توسط سازمان مسکن و شهرسازی شناسایی و مالیات از آن‌ها گرفته شود و سازمان امور مالیاتی هم موظف است معافیت‌ها را کنترل کند.

وی در بحث فرارمالیاتی نیز عنوان کرد: فرار مالیاتی مساله شفافی است اما باید در نظر داشت که در اصناف شهرما به حداقل رسیده و به صورت توافقی مالیات برارزش افزوده را دریافت می‌کنیم. به عنوان مثال سالانه از هرطلافروش از بیست میلیون گرفته تا دویست میلیون مالیات مطالبه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان در پاسخ به سوالی د خصوص چرایی عدم پرداخت مالیات توسط برخی دستگاه‌ها، در استان، گفت: در زمینه آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هم در بجنورد کار تجاری صورت نگرفته که شامل حال مالیات دهی گردد.

انتهای پیام/ ت

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ نام آوران کشتی با چوخه از استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در این دوره از مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
این رقابت‌ها در چهار وزن، ۷۴، ۸۴، ۹۶ کیلوگرم و سنگین وزن تا عصر امروز ادامه دارد.
جایزه بزرگ مسابقات برای نفر اول سنگین وزن یک راس اسب به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و برای سایر اوزان نفر اول ۱۰۰، نفر دوم ۸۰ و نفر سوم ۶۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی