Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف قم در آئین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل‌های اخیر کشور با بیان اینکه تلاش و همت جهادی جمعیت هلال احمر قم، مجمع خیرین و طلاب و نیرو‌های مردمی موجب کمک‌رسانی گسترده و هماهنگ به سیل‌زدگان شده گفت: به حق می‌توان گفت هلال احمر شکوه خدمت و ایثار را در حادثه سیل به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه انسانی را از خطر و گرفتاری نجات دهیم،کار بسیار پرارزشی است و هلال احمر نیز در همین مسیر گام بر می‌دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این اداره کل به نمایندگی از کسانی که در ماجرای سیل خدمت کردند وارد میدان شدیادآورشد: واقفانی که املاک خود را در دوره‌های مختلف برای کمک به مردم وقف کرده‌اند هم در این مسئله سهیم هستند چرا که آن‌ها نیاز‌های روز و آینده را مد نظر داشته‌اند و زمینه خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان را با وقف دارایی‌شان به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: در ماجرای سیل استان‌های خوزستان و لرستان، گوشه‌ای از ثمرات وقف در قالب کاروانی شامل مایحتاج مورد نیاز حادثه‌دیدگان به وسیله خدمت‌گزاران بقاع متبرکه تهیه و ارسال شد که در واقعی هدیه‌ای به نیابت از واقفان برای آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه شکوه و عظمت همراهی و همدلی و وحدت و ایثار و انسجام و گذشت مردم ایران را در حادثه سیل شاهد بودیم گفت: تمام مردم ایران در خلق این حماسه سهیم بودند و نشان دادند کشور آماده رویارویی با حوادث است هر چند استکبار در این حوادث خوی ددمنشانه خود را را نشان داد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برپایی موکب علی بن جعفر (ع) در شهر اهواز برای پخت و توزیع غذای گرم در بین سیل‌زدگان عنوان کرد: این موکب به مدت دو هفته حضوری جدی در منطقه داشت و بخشی از نیاز مردم را تأمین کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: مردم ثابت کردند می‌توانیم روی پای خود بایستیم، مردم ایران به ویژه نیرو‌های هلال احمر رادمردی و توانمندی خود را به رخ جهان کشید و نشان داد قادر است در برابر مشکلات بایستد.

وی با بیان اینکه امیدواریم برکات الهی شامل حال ما شود گفت: نزول باران اگر چه کمبود آب را در کشور برطرف کرد، اما در غم عزیزان سوگوار شدیم.

حجت الاسلام اسکندری افزود: بهترین مردم را داریم که در صیانت از ارزش‌های اسلامی ایستاده‌اند و الگوی جهان هستند و رهبری بی همتا در جهان اسلام داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از فعالان اقتصادی، خیرین و همچنین کارکنان، امدادگران و داوطلبان و جوانانی که در این روز‌ها به یاری سیل‌زدگان شتافته بودند با اهدای لوح و هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.

همچنین تقدیر ویژه‌ای هم از مدیرکل اوقاف استان قم به دلیل ارسال مایحتاج ضروری سیل زدگان و برپایی موکب اوقاف قم در آستان مقدس امامزاده علی بن مهزیار (ع) شهر اهواز و توزیع غذای گرم در بین شهر‌های مختلف استان خوزستان صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

ثمرات وقف در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشهود بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد