Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@03:42:23 GMT

افشای راز خطرناک دوستاره هنر‌های رزمی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۹۲۵

افشای راز خطرناک دوستاره هنر‌های رزمی

مبارزان موی‌تای یا همان بوکس تایلندی در ابتدای کار، در سن بسیار پایین، برابر صد‌ها تماشاگر تشنه خون که با لذت قمار می‌کنند، با یکدیگر مسابقه می‌دهند، اما وقتی سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارند، بعضی از آن‌ها بزرگترین ستاره‌های این رشته می‌شوند، بر فقر و فلاکت غلبه می‌کنند و قهرمان جهان می‌شوند. با این حال، داستان زندگی آن‌ها پر از اتفاقات ناخوشایند است مثل تهدید شرط‌بند‌ها و قمارباز‌ها برای اینکه بازی‌شان را ببازند و حتی در یک مورد، یکی را مربی خودش مسموم کرده است!

ساگتدائو پتپایاتای، قهرمان هنر‌های رزمی ترکیبی (MMA)، بر خلاف خواست مادرش دستکش‌های این ورزش خشن را به دست کرد وقتی فقط ۱۰ سال داشت تا تغییری در زندگی‌اش به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به سان اسپورت گفت: «مبارزه را از ۱۰ سالگی شروع کردم، چون باید راهی برای به دست آوردن پول بیشتر برای خانواده‌ام پیدا می‌کردم. همیشه از گرم کردن اطراف و درون رینگ وحشت داشتم، اما وقتی بازی شروع می‌شد، به خودم می‌گفتم باید تا آخر بروم. از روز اول خیلی تلاش کردم، چون می‌خواستم به خانواده‌ام کمک کنم و به‌عنوان یک مبارز موی‌تای دوران حرفه‌ای موفقی داشته باشم. برای نخستین مبارزه ۱۰۰ بات گرفتم که حدودا ۲ پوند می‌شود، اما بعد از آن ادامه دادم و وضعیت مالی‌ام بهتر شد.»

پتپایاتای توسط مالک باشگاهش به ۵/۲ پوند فروخته شد و به بانکوک رفت. قهرمان سابق بوکس تایلندی، دجدامرونگ آمنویسیریچوکه وقتی ۹ سال داشته نخستین بار مبارزه کرده و حتی پول کمتری نسبت به پتپایاتای گرفته. او گفت: «من به دو دلیل موی‌تای را شروع کردم، یکی اینکه از تماشایش لذت می‌بردم و دوست داشتم این کار را انجام دهم ضمن اینکه خانواده‌ام وضعیت خیلی بدی داشت. پدر و مادرم مجبور بودند برای کار به شهر دیگری بروند و من پیش مادربزرگم بودم. برای اینکه به خاطر خانواده‌ام مبارزه کنم تحت فشار نبودم و در واقع خوشحال بودم هرچند وقتی شروع کردم پول خیلی کمی گیرم می‌آمد.»

مبارزان جوان از سوی کسانی که روی نتایج آن‌ها قمار می‌کردند، تحت فشار قرار می‌گرفتند، اما آمنویسیریچوکه از تماشاگران فقیری که روی بردشان شرط‌بندی می‌کردند، الهام و انگیزه می‌گرفت: «وقتی می‌فهمیدم روی من شرط بسته‌اند فشار مضاعفی به من وارد می‌شد. آن‌ها روی پول این پیروزی حساب کرده بودند و اگر می‌باختم اوضاع برایشان خیلی بد می‌شد، چون اساسا هیچ پولی نداشتند. انگیزه بیشتری پیدا می‌کردم و می‌خواستم پول آن‌ها را زنده کنم.»

پتپایاتای وقتی ۱۷ سال داشت توسط مربی‌اش مسموم شد تا مسابقه را ببازد و مربی بتواند ۵۰ هزار پوند به دست آورد، اما او با وجود آنکه سرحال نبود، در راند آخر به پیروزی رسید. او گفت: «روز قبل از مسابقه برای اینکه سر وزن بیایم، در رستوران ماهی خوردم، اما یکی از مربی‌هایم کمی سم در آن ریخته بود. او به پول احتیاج داشت و اگر در مسموم کردن من موفق می‌شد، یک یا دو میلیون بات به دست می‌آورد. پیروز شدم، اما دردناک بود، چون هرگز تصور نمی‌کردم کسی که دوستش دارم این کار را با من بکند.»

آمنویسیریچوکه بعد از ۳۵۰ مسابقه کیک بوکسینگ را کنار گذاشت، او وقتی ۲۲ سال داشت با تماس یک کلاهبردار مواجه شد که می‌خواست مسابقه‌ای را ببازد: «یک نفر به دیدن پدرم آمد و خواست مسابقه را ببازم که یکی از بزرگترین جرایم در موی‌تای است. من نمی‌خواستم این کار را بکنم، اما پدرم گفت: مراقب باشم. نگران نبودم، چون پدرم او را ترسانده بود.»

حالا این دو مبارز تایلندی چهره‌های سرشناس و قهرمان جهان هستند. آن‌ها جمعه شب در مسابقات قهرمانی جهان در سنگاپور رقابت داشتند در برابر هزاران هواداری که آن‌ها را می‌پرستند، اما رسیدن به جایگاه فعلی بی‌نهایت سخت بوده و شباهتی به بازی‌های کودکانه نداشته.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بوکس تایلندی موتای راز خطرناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن زارعی در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست و رؤسای حوزه‌های اجرای آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ استان کرمان اظهار کرد: تأثیر قطعی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری اقدامی ارزنده در دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

وی افزود: تأثیر قطعی نمره امتحانات نهایی برای آموزش و پرورش یک فرصت ارزنده در راستای نقش مؤثر کلاس درس در موفقیت دانش آموزان و جلوگیری از حافظه محوری و تحقق برنامه درسی است.

زارعی اضافه کرد: هدف اصلی طراحی سوالات باید بر مبنای سطوح یادگیری و اهداف کتب درسی باشد تا در آموزش هم یادگیری تحقق یابد و دانش آموز هم خودش را ملزم به یادگیری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در آزمون نهایی دانش آموز با خواندن در شب امتحان موفق نمی‌شود بلکه موفقیت در آن مستلزم یادگیری مستمر در طول سال تحصیلی است.

وی خاطر نشان کرد: ارزشیابی جزئی مهم از فرایند یاددهی_ یادگیری است و منبع اصلی طراحی سوالات در آموزش و پرورش معلمان هستند.

زارعی اظهار کرد: در بخش طراحی سوالات بر ارزشیابی و مفاهیم آموزشی تاکید شد هر چند نمرات پایین بود اما یک جراحی در جهت‌دهی نظام آموزشی و اجتناب از حافظه‌محوری انجام شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون سراسری پیش رو مبنای ۵۰ درصد تأثیر قطعی معدل فقط برای پایه دوازدهم است، گفت: برای برقراری عدالت آموزشی، تصحیح امتحانات در دوره نهایی به‌صورت الکترونیکی است.

وی از تهیه و ارائه بسته «جدول هدف محتوا» به‌عنوان راهنمای عمل آزمون‌های نهایی برای طراحان، دبیران و دانش‌آموزان خبر داد.

وی با اشاره به شرکت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ دانش آموز در سراسر کشور در امتحانات نهایی خردادماه تاکید کرد: باید در راستای تحقق عدالت و تأمین امنیت امتحانات نهایی حداکثر همگرایی و همدلی در استان صورت گیرد.

زارعی بر تجهیز محل برگزاری آزمون‌های نهایی به دستگاه سیگنال یاب، دستگاه تکثیر، ضبط کامل تصویری تاکید کرد و افزود: باید تمامی شرایط حوزه اجرا و حفاظت آزمون طبق بخشنامه ارسالی رعایت شود.

وی افزود: از دانش آموزان می‌خواهیم فریب شبکه‌هایی که به دنبال سودجویی هستند را نخورند. آزمون‌ها تشریحی هستند و دریافت پاسخ تشریحی در حوزه‌هایی که دوربین و سیگنال یاب دارند امکان پذیر نیست و اگر هم اتفاق بیفتد برگه‌های مشکوک را بازبینی کرده و طبق قانون «رسیدگی به تخلفات» با افراد برخورد می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با هرنوع تخلفی با شدت برخورد می‌شود و از دادستان خواسته شده است که شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم تدارک ببینند و مقدمات لازم فراهم شده است. شبکه‌های امنیتی، فضای مجازی را رصد می‌کنند. صرف همراه داشتن وسیله الکترونیکی و وسیله تقلب، موجب محرومیت از امتحانات همان سال می‌شود و اگر فرد از آن وسیله استفاده یا سوالات را افشا کند یا فرد دیگری را به جای خود به جلسه بفرستد از یک تا ۱۰ سال از تمام آزمون‌ها محروم می‌شود.

کد خبر 6081778

دیگر خبرها

  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • نقش هوانیروز مهم و تاثیرگذار است
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • ببینید | افشای آمار تکان‌دهنده ارزپاشی دولت‌ها در بازار توسط کارشناس صدا و سیما
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • پیکار سه بانوی رزمی کار قمی در مسابقات آسیایی پایوهوت
  • رزمی‌کاران استان سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت حضور یافتند
  • حضور رزمی کاران سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت