Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: این وزارتخانه در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانجات قند را خواستار شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا یزدانی افزود: در پی مشکلات مربوط به حمل چغندر پاییزه در خوزستان به کارخانجات قند کشور و افزایش کرایه حمل و همزمانی با برداشت برخی محصولات مانند گندم و کلزا، وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل و نقل چغندرقند به کارخانجات قند را ارایه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر حمل هر چه سریع‌تر چغندر پاییزه به کارخانجات قند با توجه به گرم شدن هوا تاکید کرد و بیان کرد: چغندر پاییزه استان خوزستان به هشت کارخانه قند در کشور از جمله قزوین، اصفهان و چهارمحال و همدان حمل می‌شود.
وی اضافه کرد: هر سال در قیمت خرید تضمینی چغندرقند که توسط شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد، مبلغی به عنوان کمک کرایه لحاظ می‌شود و این کمک کرایه مبلغ 615 ریال به ازای هر کیلوگرم چغندر تحویلی به کارخانجات قند در سال زراعی 98-97 بوده که امیدواریم با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد این رقم افزایش یابد.
مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تسهیل حمل این محصول از خوزستان به کارخانجات قند در جلسه‌ای در این استان تصویب شد که از ظرفیت شرکت‌های ملی حمل و نقل استفاده شود.
وی گفت: حمل چغندر پاییزه استان خوزستان با برداشت و حمل محصولاتی مانند گندم، کلزا و سبزی و صیفی جات و محموله‌های نهاده‌های دام همزمان شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ملی حمل و نقل، مشکل چغندرکاران برطرف شود.
یزدانی، سطح زیر کشت چغندر پاییزه در کشور را حدود 15 هزار هکتار بیان کرد.
6065/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چغندر قند خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6086035 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • فروش گوسفند با کارت ملی صحت دارد؟
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد