Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@14:50:07 GMT

قم کلانشهر استاندارد کشور از نظر خدمات ایمنی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۰۳۳

قم کلانشهر استاندارد کشور از نظر خدمات ایمنی است

معاون شهرداری قم گفت: شهر قم ازنظر خدمات ایمنی و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیزات مورداستفاده، کلانشهر استانداردی در سطح کشور است. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن رنجبر عصر امروز در نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قم در حال حاضر در سال سوم از برنامه 5 ساله نخست خود در قالب چشم‌انداز 20 ساله 1414 قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان عملکرد شهرداری قم در سه‌ماهه پاییز سال گذشته گفت: در پایان آذرماه سال 97، 50 درصد از دید تحول نتایج شهرداری قم از هدف‌گذاری خود به تحقق نهایی رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ابراز کرد: 118 راهبرد و 11 هدف اصلی در بودجه شهرداری قم در نظر گرفته‌شده که بیش از 52 درصد از راهبردهای شهرداری محقق شده است.

رنجبر اضافه کرد: در تحقق چشم‌انداز از مسیر تحقق پیشرفت اقدامات نیز 68 درصد پیشرفت فیزیکی در عملکرد نشان می‌دهد، قم به ازای هر شهروند 4.69 مترمربع پارک درون‌شهری داشته درحالی‌که سرانه شهروندان دیگر در شهرهای دیگر بیشتر از 6 مترمربع است.

وی ادامه داد: مساحت پارک‌های جنگلی 13.9 مترمربع است اما هدف‌گذاری شهرداری قم در این بخش رسیدن به سرانه 15 مترمربع تا پایان فصل پاییز بوده که درنهایت به 91 درصد از اهداف خود دست پیداکرده است.

وی با بیان وضعیت نامطلوب قم در دستیابی و تحقق اهداف «جی 3 »تأکید کرد: در مبحث«جی3» شهرداری نتوانسته به نتیجه مشخص نرسیده است اما در بسیاری از راهبردهای دیگر مانند توسعه فضای سبز و نوسازی نوگان حمل‌ونقل عمومی عملکرد قابل‌توجهی بر جای گذاشته است.

رنجبر خاطرنشان کرد: در بخش اجتماعی و فرهنگی 46 درصد، ارتقای مدیریت و توسعه 54درصد، خدمات شهری 64 درصد، معماری و شهرسازی 43، ایمنی و مدیریت بحران 80 درصد و در حمل‌ونقل و ترافیک نیز شهرداری به 53 درصد از راهبردهای خود در بودجه سال 97 نیمه دوم سال دست پیداکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت رضایت‌بخش شهر قم در مسئله خدمات ایمنی ادامه داد: تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم کاملاً استاندارد بوده و وضعیت شهر قم نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر مطلوب‌تر است.

وی با تأکید بر وضعیت نامطلوب قم در دربرگیری سرانه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه داد: وضعیت شهر قم در مباحث فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی مناسب نبوده و وضعیت شهر قم در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر کشور قابل‌توجه و قابل دفاع نیست.

رنجبر با اشاره به هدف‌گذاری شهرداری در افزایش سرانه‌های فضای سبز تصریح کرد: هدف شهرداری قم رسیدن به سرانه 20.5 مترمربع به ازای هر شهروند تا پایان فصل پاییز سال گذشته بوده که درنهایت شهرداری به عدد 18 مترمربع دست پیداکرده است.

هیچ تعدیل نیرویی در شورا و شهرداری قم در دستور کار نیستشهرداری قم «خانه بازی کودک» راه‌اندازی کندرویکرد دولت در رابطه با مالیات بر ارزش‌افزوده درآمد شهرداری قم را 50 درصد کاهش داد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: برای احداث بوستان نیایش 450 میلیون تومان در سال 97 هزینه شده است، وضعیت فاضلاب و پساب در شهر قم نیز باید به‌درستی سنجیده شود.

وی با اشاره به سیاست توسعه فرهنگ تفکیک از مبدأ افزود: تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری قم تا پایان سال 1400 به 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در مسئله حمل‌ونقل عمومی مهم است افزایش تعداد سفرهای درون‌شهری بوده و صرف تجهیز زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان به‌تنهایی فایده کافی ندارد.

رنجبر تصریح کرد: در شهر قم به ازای هر 4.5 نفر یک خط تاکسی وجود دارد که نسبت به شهرهای دیگر مطلوب‌تر است اما در خطوط اتوبوس‌رانی وضعیت قم مناسب نیست.

انتهای پیام/ ت

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ آئین کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی واقع در خیابان اسکندری جنوبی با حضور قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه به ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی درود می‌فرستم، اظهار کرد: امیدوارم این آمار افزایش پیدا نکند. ما در بین ۱۰ کلانشهر دنیا بیشترین ایستگاه آتش‌نشانی را داریم. به دلیل ناهنجاری‌ها مجبوریم ایستگاه اضافه کنیم. اگر همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و مردم به وظایف خود عمل کنند احتیاج به این تعداد ایستگاه و اضافه شدن ایستگاه نخواهیم نداشت.

محمدی با اشاره به اینکه در ۲۸ اسفندماه، در میدان ولیعصر ساختمانی دچار حریق شد و همکاران من با سرعت عمل افراد را نجات دادند، ادامه داد: اگر همکاران من دیر می‌رسیدند چه بلایی بر سر دو فرزند ۶ ماهه می‌آمد. در سازمان آتش‌نشانی ثانیه‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم رایگان است، تصریح کرد: با افتتاح این ایستگاه زمان رسیدن آتش‌نشانان کاهش پیدا خواهد کرد. در منطقه ۱۱ نردبانی نداشتیم که با افتتاح این ایستگاه نردبان، اضافه خواهد شد. بالای ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود.

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران هم در این مراسم اظهار کرد: از اهداف مهم مدیریت شهری برنامه ریزی برای ارتقای ایمنی شهر است. امیدوارم سال ۱۴۰۳ ایمن و آمار حوادث کاهش پیدا کند. بیشترین ساختمان‌های ناایمن را در منطقه ۱۱ داریم و شرایط ایجاب می‌کند ایمنی ساختمان‌های عمومی و تجمیعی بیشتر شود. ساختمان‌هایی که در طول سال دو دهه گذشته در حاشیه اتوبان نواب ساخته شده‌اند، به دلیل نداشتن پایان کار آتش نشانی نتوانستند سند دریافت کنند و برای حل این مشکل و ارتقای سطح ایمنی منطقه به این نتیجه رسیدیم که یک ایستگاه آتش نشانی مدرن در منطقه احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: زمین ایستگاه آتش‌نشانی خیابان اسکندری جنوبی به مساحت ۸۰۰ مترمربع صورت جلسه و همچنین تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شد. احداث این ایستگاه آتش نشانی باعث ارتقای سطح ایمنی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلانشهر دنیا بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی را دارد
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان