Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:12:55 GMT

موانع و مشکلات پیش روی ساختمان سازان قزوین بررسی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۰۳۹

موانع و مشکلات پیش روی ساختمان سازان قزوین بررسی شد

قزوین - ایرنا - موانع و مشکلات پیش روی ساختمان سازان قزوین روز دوشنبه با حضور جمعی از فعالان این حوزه و مدیران مربوط در اداره کل راه و شهرسازی استان بررسی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این جلسه تعدادی از نمایندگان ساختمان سازان قزوین ضمن اعلام مشکلات و موانع خود، درخواست هایی را مطرح کرده و در خصوص آنها بحث و گفت و گو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان در این جلسه بر ضرورت انجام امور تخصصی ساختمان توسط اشخاص واجد شرایط تاکید کرد و گفت: لازم است راهکارهای ساماندهی این موضوع طی جلسه ای مشترک میان اداره کل با سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی شود .
حامد عبدالرزاقی با تاکید بر موضوع ضرورت اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی اجرای ساختمان توسط ساختمان سازان دارای مهارت در این زمینه گفت: مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی روند اخذ آزمون و صدور پروانه تجربی برای ساختمان سازان را در چارچوب قانون و ضوابط تسریع و تسهیل نماید .
وی افزود: به منظور فراهم شدن امکان پیگیری خواسته های ساختمان سازان از جمله اخذ آزمون و صدور پروانه، نمایندگان آنها نسبت به تهیه لیست اسامی و مشخصات همکاران خود اقدام کنند و مستندات مربوط به اخذ پروانه ساختمانی یا پایان کار را برای هر شخص به صورت مجزا طی سه سال گذشته جمع آوری کرده و سپس به انضمام مستندات به اداره کل ارائه کنند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت های مربوط به ظرفیت اشتغال به کار مجریان مقرر شد که از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر این موضوع، مشروط به اینکه مجری تجربی خود مالک ساختمان باشد به عنوان دستورکار در هیات چهارنفره استان مطرح گردد و همچنین پیگیری ها جهت اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی انجام شود.
عبدالرزاقی افزود: همچنین بازنگری در ضوابط سرپرست کارگاه های ساختمانی که از سوی سازمان نظام مهندسی اعمال می شود مورد تاکید قرار گرفت تا پس از وصول مشخصات ساختمان سازان در اداره کل برای رفع مشکلات موجود اقدام شود.
وی گفت:همچنین مقرر شد، جلسه ای مشترک با انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان بابت بررسی امکان عضویت ساختمان سازان در آن انجمن و انجام همکاری های مشترک میان تمامی سرمایه گذاران در بخش ساختمان استان تشکیل گردد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه و شهرسازي ساختمان سازان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگسرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز -سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- در جلسه صحن علنی شورای شهر قزوین خواستار ارائه گزارش و اطلاعات تمام املاک، ساختمان‌ها و زمین‌هایی که به صورت مشارکتی به نهادها و مؤسسات بدون هیچ‌گونه قرارداد و تفاهم‌نامه واگذارشده به شورا شد.

وی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم اظهار کرد: اموال شهرداری را نمی‌توان هبه کرد، اما می‌توانیم با مجموعه و مؤسسات به صورت مشارکتی اقدام کنیم؛ به همین خاطر اسناد مثبته دال بر مشارکت و همکاری شهرداری با مهد قرآن کریم استان به شورا ارائه شود تا بتوانیم در خصوص تأمین اعتبار تجهیز این ساختمان تصمیم گیری کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم برقراری مساوات در انعقاد قرارداد با شهرداری از سوی مؤسسات مردمی تأکید و خاطرنشان کرد: تجهیز و تکمیل ساختمان مهد قرآن قزوین هر چند امری پسندیده است اما اگر قرار است با مشارکت شهرداری برای مؤسسه قرآنی تصمیمی گرفته شود باید برای دیگر مجموعه‌های قرآنی نیز برقرار شود.

اشدری ادامه داد: لازم است هر قراردادی که با مشارکت شهرداری وارد هر نوع فعالیت فرهنگی و اقتصادی شده است اسناد و قراردادهای مربوطه ارائه شود و در بخش مشارکت مردمی تعیین تکلیف شود.

وی تصریح‬ کرد: امروز این پروژه از طرف مؤسسه آورده‌ای نداشته و این ادعا در جایی ثبت نشده است. تمام پروژه از سمت شهرداری و با آورده شهرداری هزینه شده و تمام‬ می‌شود؛ ‬ بنابراین همه حقوق این پروژه متعلق به شهرداری یعنی متعلق به مردم و شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: یکی از پروژه‌های بودجه سال ۱۴۰۲ پروژه با موضوع مهدویت است و با لحاظ اینکه این پروژه نیمه‌کاره به عنوان ابرپروژه فرهنگی به شمار می‌آید، شایسته است با نظر مساعد همکاران، اعضای شورا که عنوان مهدویت زیبنده این مکان است، سزاوار و شایسته باشد و به نام فرهنگسرای فرهنگی و مذهبی مهدویت مزین شود.

اشدری افزود: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگسرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

کد خبر 747131

دیگر خبرها

  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان