Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@07:44:17 GMT

سکه ۳۰۰ هزار تومان ریخت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۰۷۳

سکه ۳۰۰ هزار تومان ریخت

در معاملات امروز بازارهای مالی شهر، قیمت دلار به کانال ۱۳ هزار تومانی سقوط کرد و سکه نیز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش مشرق، بازارهای مالی شهر امروز نیز همانند دو روز گذشته، وضعیتی منفی و رکودی را تجربه کردند و قیمت دلار بار دیگر در مسیر نزول قدم برداشت.

این سقوط همه جانبه در حالی رخ داد که مهم‌ترین اخبار به درخواست عربستان از شهروندانش برای عدم سرمایه‌گذاری در ترکیه، افزایش انتقادات به بسته ارزی بانک مرکزی، ارزان شدن طلای جهانی، رشد قیمت نفت، مخالفت کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی و قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه و ارز امروز ۳۰/‏۲/‏۹۸ دلایل افت بهای ارز در روزهای اخیر

بازگشت منطق به بازار بورس

رفتار بازار سرمایه در طی روزهای اخیر، متأثر از انتشار گزارش‌های سالانه شرکت‌ها شده و حالتی منطقی به خود گرفته است. بازاری که بی محابا به دنبال رشد قیمت‌ها بود، این روزها، میزان سودآوری شرکت‌ها و توان آن‌ها برای تداوم این سودآوری را به عنوان شاخص مهم قیمت‌گذاری شرکت‌ها مطرح شده و کمتر خریدارانی را می‌توان در بازار یافت که در پی خریدهای هیجانی و بدون منطق باشند. همین امر موجب شده تا حرکات دسته جمعی روزهای قبل، به حرکات تک سهم‌ها و بعضاً تک گروه‌ها تبدیل شود.

با این حال، روند کلی بازار امروز منفی بود و شاخص کل بیش از ۹۰۰ واحد افت کرد. بیشترین حجم معاملات بورس به بانک تجارت با حجم ۶۰۰ میلیون سهمی اختصاص داشت. ارزش معاملات بورس هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس نیز ۶۰۹ میلیارد تومان ثبت شد که عددی پایین‌تر از معاملات روز گذشته بود. بیشترین معاملات گروهی در گروه شیمیایی با لیدری پتروشیمی پارس ثبت شد و ارزش معاملات این گروه به ۱۱۲ میلیارد تومان رسید.

در گروه خودرویی، اعلام زیان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی سایپا، وضعیت را تیره و تار کرد و موجب تشکیل صف فروش میلیونی در این نماد و سایر نمادهای گروه خودرو شد. در این گروه، کلیه نمادهای قطعه‌سازی و خودروسازی با عرضه‌های شدید فروشندگان و تشکیل صفوف فروش میلیونی همراه بودند و جمع‌آوری صف فروش سایپا در دقایق پایانی بازار نیز نتوانست از شدت عرضه‌ها بکاهد.

در گروه فلزی، با وجود معاملات مثبت ورق فولادی در بورس کالا، عرضه بر تقاضا پیشی گرفت. در معاملات امروز بورس کالا، ورق گرم B با قیمت ۵ هزار و ۸۲۳ تومان، ورق سرد B با قیمت ۶ هزار و ۱۹۹ تومان، ورق گالوانیزه با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۹ و ورق قلع اندود با قیمت ۱۷ هزار و ۷۹۹ تومان به ازای هر کیلو مورد معامله قرار گرفتند که همگی افزایش قیمت را تجربه کردند. همین افزایش قیمت ورق موجب افزایش تقاضا در فولاد مبارکه و حرکت مثبت این نماد در جهت مخالف حرکت کل گروه شد. بر این اساس، قیمت هر سهم فولاد به ۴۱۸ تومان رسید و این در حالی بود که اغلب نمادهای گروه از جمله ذوب آهن، ملی مس، فاسمین، فباهنر و … ریزش قیمتی را تجربه کردند.

در گروه شیمیایی، گزارش قابل قبول پتروشیمی پارس موجب تشکیل صف خرید در این نماد شد و به تعاقب آن، جو کلی گروه نیز رو به بهبود یافت. نکته مهم در معاملات امروز گروه شیمیایی، عملکرد ما فوق تصور پتروشیمی اصفهان در سال مالی ۹۷ و تحقق سود ۸۷۲ تومانی این شرکت و رشد بیش از ۵ درصدی قیمت این نماد بود.

سقوط به کانال پایین‌تر

در بازار ارز امروز عرضه‌ها بر تقاضا پیشی گرفت و افت بیش از ۷۰۰ تومانی نرخ دلار باعث تغییر کانال دلار و سقوط به قیمت ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومانی شد. تغییرات ساختاری در بازار نیما، افزایش احتمال تشکیل بازار متشکل ارزی و افزایش عرضه در صرافی‌های دبی جزو عوامل اصلی سقوط قیمت ارز در طی روزهای اخیر بوده و از دید فعالان بازار، وقت آرامش ارزی و تثبیت قیمت‌ها در همین محدوده فرار رسیده است. در معاملات امروز همچنین دلار کانادا به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

فعالان بازار، وضعیت بازار طی روزهای آتی را با ثبات ارزیابی کرده و معتقدند که با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی و همگرا شدن قیمت دلار نیمایی و دلار آزاد، عرضه‌ها در بازار نیز افزایش خواهد یافت.

سقوط ۳۰۰ هزار تومانی سکه در یک روز

در معاملات امروز بازار طلا، قیمت‌ها به دلیل افت شدید قیمت ارز و همچنین کاهش قیمت‌های جهانی در سراشیبی سقوط قرار گرفت و قیمت هر سکه تمام بهار آزادی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید و ربع‌سکه نیز قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به خود دید. هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۰ هزار تومان دیگر کاهش قیمت را تجربه کرد و در ۴۲۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس دلار قیمت ارز و سکه قیمت سکه و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک، بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند نزولی عمده قیمت‌ها در مقایسه با مبادلات روز گذشته است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۸۱ (دو هزار و سیصد و هشتاد و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۹۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۷۱۶،۵۰۰ (سه میلیون و هفتصد و شانزده هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۴۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۶،۱۱۹،۰۰۰ (شانزده میلیون و یکصد و نوزده هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۵۶۷ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله‌ای امروز با کاهش ۰.۰۵ درصدی، از ۴۶،۳۹۴ (چهل و شش هزار و سیصد و نود و چهار) تومان به ۴۶،۳۷۱ (چهل و شش هزار و سیصد و هفتاد و یک) تومان رسید.

قیمت پوند امروز

پوند، امروز به ۸۰،۹۰۰ (هشتاد هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

درهم امارات مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۱۱،۸۶۳ (یازده هزار و هشتصد و شصت و سه) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ دلار استرالیا

دلار استرالیا امروز با کاهش ۰.۷۱ درصدی، از ۴۲،۱۵۰ (چهل و دو هزار و یکصد و پنجاه) تومان به ۴۱،۸۵۰ (چهل و یک هزار و هشتصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۹ (چهل و نه) تومان قیمت خورد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۲،۰۱۰ (دو هزار و ده) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

همچنین دلار کانادا با کاهش ۰.۵۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۷،۲۵۰ (چهل و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۳،۷۰۰،۰۰۰ (چهل و سه میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۵،۸۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۵،۸۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

 

دنیای اقتصاد

 

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ | تداوم سقوط قیمت طلا
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت