Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:19:55 GMT

افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۱۵۷

افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک

موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک عصر امروز با حضور مسئولان ورزش کشور افتتاح شد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک در سه طبقه به مساحت 2500 متر مربع شامل فضای ورودی در طبقه همکف و دو طبقه برای نمایش اشیا و معرفی ادوار المپیک و پارالمپیک تابستانی و زمستانی معرفی تاریخ ورزش ایران و افتخارات عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی‌امیری، معاونان وزارت ورزش و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران، پیشکسوتان در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم چهره هایی همچون مهدی محمد نبی، محمود مشحون،  مهدی هاشمی، بهرام افشارزاده، حسن رنگرز، محسن مهرعلیزاده، حمید استیلی، بهداد سلیمی حضور داشتند.

این مراسم ساعت 18:30 دقیقه با ورود اسحاق جهانگیری و استقبال مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی‌امیری آغاز شد.

در ابتدای مراسم کلیپی با صدای علیرضا عصار در خصوص ورزشکاران ایرانی پخش شد. کلیپی مربوط به مراحل آماده سازی موزه نیز در ادامه مراسم پخش شد.

سلطانی‌فر: افتتاح موزه مطالبه 40 ساله بود/ در جام ملت‌ها اگر اشتباهات فردی چند بازیکن نبود قطعا فینالیست می‌شدیم

 

انتهای پیام/

R7890/P/S3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط کمیته ملی المپیک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی مسئولان در حمایت از تنها شانس پاراالمپیکی ایران+فیلم

تنها بانوی قطع عضو و دارنده دو مدال برنز دوومیدانی مسابقات جهانی که شانس حضور در رقابت‌های پاراالمپیک فرانسه را هم دارد، از برنامه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در سالیان اخیر حضور موفقیت‌آمیز جانبازان و معلولان کشورمان در مسابقات پاراالمپیک باعث شده که وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به این قشر از ورزشکاران داشته باشد. رویا بیگ‌پور 35 ساله که عناوین مختلفی در مسابقات جهانی و آسیایی کسب کرده، خیلی امیدوار است بعد از سالیان متمادی، استان کردستان را در پاراالمپیک صاحب نماینده کند و شانس خود را برای بزرگترین افتخار زندگی ورزشی خود امتحان نماید.

این تنها بانوی قطع عضو و دارنده دو مدال برنز دوومیدانی مسابقات جهانی که شانس حضور در رقابت‌های پاراالمپیک فرانسه را هم دارد، با حضور در خبرگزاری تسنیم و جلوی دوربین به بیان موفقیت‌ها، مشکلات، برنامه‌های پیش‌رو و انتظارات خود پرداخت و اظهار داشت: من در سطح کاراته و شنا ورزشکار حرفه‌ای و مربی بودم که متأسفانه چهار سال پیش بر اثر یک صانحه تصادف یک پای خود را از دست دادم و بعد از آن به حرفه قایقرانی روی آوردم و در این حرفه ورزشی یک مقام دوم کشوری کسب کرده‌ و سپس وارد رشته دوومیدانی شدم و با استفاده از یک سری پروتزهای مصنوعی ورزشی، مخصوص افرادی که قطع عضو هستند در سه سال پیاپی چندین مسابقات کشوری شرکت کردم و توانستنم مدال‌های رنگارنگی را کسب کنم.

وی گفت: خانواده‌ها از نظر حمایت و پشتوانه می‌توانند بسیار نقش پر رنگی را در کسب موفقیت‌های بزرگ داشته باشند.

 

.

 

این دونده سنندجی اذعان داشت: تا به الان حمایتی از جانب مسؤلان صورت نگرفته و من با صرفه هزینه از بودجه شخصی خود تا به اینجا رسیدم. متأسفانه محل تمرین ما ورزشکاران که دارای شرایط خاص هستیم با افراد معمولی همگانی شده و تایم مفید مورد نیازی که برای تمرین نیاز داریم در اختیار مان قرار نمی‌گیرد.

وی از مشکلات محل تمرینی خود می‌گوید: پیست دوومیدانی بسیار شلوغ است و متأسفانه بخش همگانی و قهرمانی در یک زمان از پیست استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود ما در بعضی مواقع دچار حادثه و مصدومیت شویم و ساعت‌هایی هم که در اختیار ما قرار می‌دهند در فصل تابستان در اوج گرما است که تمرین کردن را برای ما کاملاً با مشکل روبه‌رو کرده است، همچنین نبود رختکن مجهز و امکانات در فصل سرما باعث شده بعد از تمرین دچار سرماخوردگی و از تمرینات دور شویم.

دارنده دو مدال برنز دوومیدانی 100 متر و 200 متر جایزه بزرگ امارات - جهانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص حمایت مسئولان گفت: هنگامی که از مسابقات جهانی برگشتم متأسفانه هیچ تقدیری از بنده نشد هرچند با آمدن خانم غلام‌ویسی مدیرکل ورزش‌جوانان کردستان به بانوان ورزشکار توجه بیشتری می‌شود اما متأسفانه در آخرین مسابقه که در مسابقات جایزه بزرگ امارات که دو مدال برنز کسب کردم، هیچ یک از مسئولان حتی تماسی با بنده نداشتند!

وی گفت: درسته که من با یک شرایط ویژه و خاص ورزش می‌کنم اما من هم یک دونده هستم و لازم است که مسئولان مربوطه به من و هم نوعان من توجه کنند و حمایت‌هایی را از ما داشته باشند.

اولین بانوی دونده قطع عضو کشور اذعان کرد: هزینه‌هایی که بنده در خصوص حرفه ورزشی خود صرف می‌کنم در مقایسه با یک ورزشکار معمولی بسیار بالا است انتظار ما از مسؤلان این است که حمایت کنند، موفقیت‌های که کسب می‌شود مورد تقدیر قرار گیرد تا با قدرت به مسیر پیشرفت خود ادامه دهیم متأسفانه هر بار که مجبوربه پروتز هستم باید مبلغی حدود 200 میلیون تومان هزینه کنم و دیگر هزینه‌های دیگری از جمله خرید وسائل و امکانات، مکمل‌های ورزشی و تغذیه بماند و تنها حامیان من که در حال حاضر باید فقط روی کسب سهمیه پاراالمپیک تلاش کنم، شوهرم و مربیانم آقای فاطمی کرد و خانم پرستو احمدی هستند در حالی که یک ورزشکار المپیکی و پاراالمپیکی باید مورد توجه کامل اداره ورزش وجوانان باشد.

او تأکید کرد: اگر مسئولان ما را به جامعه معرفی کنند تا شناخته شویم و الگویی مفید برای جامعه خود باشیم باعث می‌شود افراد بیشتری جذب ورزش شوند و همین مسئله باعث می‌شود مشکلات کمتری در جامعه داشته باشیم.

بیگ‌پور از حضور و راه یافتن به مسابقات پاراالمپیک فرانسه می‌گوید: که این مهم‌ترین هدف او در آینده بسیار نزدیک است. فدراسیون باید این نگاه ویژه را نسبت به من ورزشکار داشته باشد که بعد از 30 سال به‌عنوان اولین زن راه یافته در مسابقات پارالمپیک شرکت می‌کنم

به گزارش تسنیم؛ استان کردستان در سال‌های اخیر در بخش بانوان توانسته در میادین ورزشی خوش بدرخشد اما نبود حامی مالی و عدم حمایت مسئولان باعث دلسرد شدن ورزشکاران کردستانی شده است و نبود برنامه‌ریزی مناسب و عدم شناخت مدیران ورزش و جوانان استان از قهرمانان استان و افرادی که می‌توانند سهمیه‌های آسیایی و المپیک کسب کنند باعث شده سالیان سال از حضور در این رقابت‌ها محروم باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوتاهی مسئولان در حمایت از تنها شانس پاراالمپیکی ایران+فیلم
  • سایه روشن‌های ورزش استان
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • بازدید رییس کمیته ملی پارالمپیک از تمرینات پاراکمانداران
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم